Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Varför så trögt att sälja en Shadow?

  1. #11
    Medlem Ölänningens avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Borgholm, Öland
    Inlägg
    47
    Nu gäller iof sig tråden en Shadow 750cc men själv köpte jag häromdagen en Virago 535cc av årsmodell 2000. Hojen hade bara gått 1450 mil o varit i samma familjs ägo 10 år tillbaka. Köpte den för 15.600 kronor fast många lägger ut dom på Blocket för mellan 25.000 - 30.000 kronor.

    Personligen tror jag inte intresset för customhojar har minskat men däremot har det skett ett prisras rent allmänt på både beg MC o bilar vilket beror på att det har sålts o säljs fortfarande väldigt mycket nya fordon o då sjunker automatiskt priserna på de beg fordonen till glädje för oss som köper beg.
    Hörde på radio- o TV nu i veckan att i sju månader i rad har nybilsbilförsäljningen slagit rekord på rekord jämfört med tidigare år.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    9
    Köpte en 03:a med dryga 400 mil på mätaren förra året. Såg helt ny ut så således i toppskick.
    Fick den för 25000 med en hel del utrustning.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av kenboh Visa inlägg
    Köpte en 03:a med dryga 400 mil på mätaren förra året. Såg helt ny ut så således i toppskick.
    Fick den för 25000 med en hel del utrustning.
    En 03:a med 400 mil på mätaren för 25.000:- ! Desperat säljare om du frågar mig, men grattis till köpet! Din MC säljer en Shadow 750 98:a , nästan 4000 mil för 39.000:-. Klart sämre skick än min. Men handlarna säljer oftast med ett års försäkring på motorras och annat. Det kostar säljarna ca 1000:- att teckna den försäkringen, och det kan man själv göra via Blocket. Köparna går på denna luring och köper dyrt hos återförsäljarna. Trist för privatmarknaden.

  4. #14
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    En 03:a med 400 mil på mätaren för 25.000:- ! Desperat säljare om du frågar mig, men grattis till köpet! Din MC säljer en Shadow 750 98:a , nästan 4000 mil för 39.000:-. Klart sämre skick än min. Men handlarna säljer oftast med ett års försäkring på motorras och annat. Det kostar säljarna ca 1000:- att teckna den försäkringen, och det kan man själv göra via Blocket. Köparna går på denna luring och köper dyrt hos återförsäljarna. Trist för privatmarknaden.
    Ifall säljaren är desperat eller ej går ju alltid att diskutera. Han fick ju sålt den vilket är syftet med att lägga ut den på annons
    Själv köpte jag min Shadow -99 för 27 000kr för tre år sedan, den hade då gått 247mil och det var hos en handlare. Jag vill nog påstå att priset som Din MC tar är helt fel och inget du kan anpassa ditt pris efter.
    Don't grow up, it's a trap!

  5. #15
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Skulle man vara lite elak, kan man säga att det finns ingen marknad för sånna hojar. Man kan få dom att föra massa oväsen. Det är väl nästan allt. Eller ?
    Jan

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Skulle man vara lite elak, kan man säga att det finns ingen marknad för sånna hojar. Man kan få dom att föra massa oväsen. Det är väl nästan allt. Eller ?
    Finns det ingen marknad för glidarhojar? Är det din uppfattning? Du kör en helt annan typ av hoj och skulle förmodligen inte sätta dig på en dyl hoj vad jag förstår. Så din åsikt stoppar jag i det runda arkivet. :-)

  7. #17
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Finns det ingen marknad för glidarhojar? Är det din uppfattning? Du kör en helt annan typ av hoj och skulle förmodligen inte sätta dig på en dyl hoj vad jag förstår. Så din åsikt stoppar jag i det runda arkivet. :-)
    Vad jag menar är dom små glidarhojarna, typ 535. Förr sa man att det va en bra instegshoj ? Nu väljer man inte efter cc utan lättkördhet.
    Jan

  8. #18
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Tror att det kan ha med tillgång och efterfrågan att göra. Idag finns det en miljard beggade customs ( och andra hojar också för den delen ) som gör att priset går ner, eftersom alla kan skaffa bästa möjliga till lägsta möjliga pris..

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Tror att det kan ha med tillgång och efterfrågan att göra. Idag finns det en miljard beggade customs ( och andra hojar också för den delen ) som gör att priset går ner, eftersom alla kan skaffa bästa möjliga till lägsta möjliga pris..
    En annan sak jag tänkte på är ju att åldern för att börja köra mc har nog blivit lägre nu, vilket gör att de mera lättkörda och lättare hojarna vinner marknad.
    Måste ju vara mer attraktivt att köra en hoj på ca 200 kg än en på runt 300?????

  10. #20
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Det är väl inte så många mellancustoms som väger 300kg om ens någon? Drygt 200 är väl det normala...

    /Freddo

Liknande ämnen

  1. Sälja hoj, luring?
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-03-19, 03:45
  2. Prisklass lättast att sälja
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 06:51
  3. Trögt forum.
    Av Jan-Olov i forum Om hojen.nu
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-03-28, 12:04
  4. Trögt.
    Av Gibson i forum Om hojen.nu
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 00:51
  5. Trögt fiske.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-06, 11:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •