Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: Varför så trögt att sälja en Shadow?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196

    Varför så trögt att sälja en Shadow?

    Har haft min Shadow till försäljning mer än en månad nu, men har endast fått två svar som handlade om byten till div slutkörda bilar och dyl.

    Är det modellen i sig det handlar om? Min hoj är ju i grymt bra skick och jag ligger inte högre än snittet i pris.

    Vad gör man? Kan ju inte skänka bort hojen liksom. 29.000:- för en felfri och jättefin Shadow -99 är ju inte direkt överpris om ni frågar mig.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Har haft min Shadow till försäljning mer än en månad nu, men har endast fått två svar som handlade om byten till div slutkörda bilar och dyl.

    Är det modellen i sig det handlar om? Min hoj är ju i grymt bra skick och jag ligger inte högre än snittet i pris.

    Vad gör man? Kan ju inte skänka bort hojen liksom. 29.000:- för en felfri och jättefin Shadow -99 är ju inte direkt överpris om ni frågar mig.
    Misstänker att trenden börjar gå över till mera lätthanterliga hojar av typ adventure.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    Finns många fina lätt begagnade custom hojar på nätet. Supply and demand ???

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Misstänker att trenden börjar gå över till mera lätthanterliga hojar av typ adventure.
    Detta tror jag också är problemet.
    Jan-Olov

  5. #5
    Du svarar egentligen själv på din fråga: "...jag ligger inte högre än snittet i pris."
    Om du skall bli av med hojen någorlunda snabbt måste du kolla marknaden och sedan lägga dig under snittet. Det vimlar av begagnade hojar och dessutom har intresset för glidare minskat kraftigt senaste tiden.
    Rätt pris är bara det som köparen är beredd att betala, även om det ligger under det man själv tänkt sig - tyvärr.

  6. #6
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    får du inga svar på din annons så är det oftast fel på annonsen. Ta bort den och gör en ny mera intressant sådan.
    Vill du ha pengar snabbt så då blir det köparens marknad eftersom du måste vara billigast.
    Vill du ha ditt pris får du ha is i magen och ta det lugnt, den rätta köparen dyker upp men det kanske tar tid.

  7. #7
    Det där med att "det är segt med custom för att trenden är mot touring och adventurehojar har man ju nu hört i över tio år"

    Jag har då tordats köpa på mig några customs i år, bl a Shadow 750(för att efterfrågan har varit bra), men det är ju priset som gäller.
    Jag har nu en Dragstar 1100 -02, lågmilare, genomgången(ventiler etc etc) med nya däck osv....inte en käft som ringt, trots bättre pris än genomsnittet
    Men och andra sidan, jag lägger ut bilder på alla ev "skador", så jag har väldigt sällan två samtal på en hoj....så jag kör med varianten "is i magen"

  8. #8
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Det ligger väldigt många Shadow och liknande hojar ute, så det är säkert problemet. Ditt pris ligger också bara några tusenlappar under vad handlarna tar och då tror jag att många hellre köper där.

    Sen är det säkert så också att modellen kanske är den mest populära eller moderna för tillfället
    Don't grow up, it's a trap!

  9. #9
    Medlem LinusEs avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Skåne / Harlösa
    Inlägg
    185
    Blir de inte sålt är de fel på priset
    Finns ingenting annat o skylla på.

    Ingenting är värt mer än vad en köpare vill ge !

    Tro mig har ägt nästa 100 olika fordon
    Linus E
    -------------------
    Besök görna min äventyrssida där jag löpande läger upp
    mina förberedelser, resor stora som små o ideer kring de mesta...
    www.facebook.com/AdventureLinus

  10. #10
    Jag har sålt ett par Shadows lågmilare den senaste månaden med en hel del lullull. Hojarna totalt genomgångna(inkl ventiler på den ena) för några tusenlappar mer(en årsm 2005 för 39´ och en årsm 2007´ för 36´)....så klart jag tycker då att en 99 för 29´ med kedja kan kännas lite svårsålt....

Liknande ämnen

  1. Sälja hoj, luring?
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-03-19, 03:45
  2. Prisklass lättast att sälja
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 06:51
  3. Trögt forum.
    Av Jan-Olov i forum Om hojen.nu
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-03-28, 12:04
  4. Trögt.
    Av Gibson i forum Om hojen.nu
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 00:51
  5. Trögt fiske.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-06, 11:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •