Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Någon som testat Biltemas regnställ?

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Som regel är det så att med ett billigt ställ blir du blöt underifrån.
    Stället måsta kunna andas utan att släppa in vatten.
    been there, done that!
    Inte vet jag vad du talar om. Körde i heldagsregn förra torsdagen från Borgvik till Rjukan i Norge i ett par byxor från BT ett år gamla. Utan foder, men ett par långkalsingar under. Var absolut snustorr under. Jackan är en gammal Jofama utan vinterfodret, som håller tätt utan att bäraren blir blöt på insidan. Hade två tröjor under. Tom. mina gamla BMW endurostövlar höll tätt.
    Körde hela tiden med BT:s hjälm utan att få vare sig regn eller imma på insidan.

    Kanske man skall be om ursäkt för att kläderna inte kostar mer än ett par tusen

  2. #12
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Inte vet jag vad du talar om. Körde i heldagsregn förra torsdagen från Borgvik till Rjukan i Norge i ett par byxor från BT ett år gamla. Utan foder, men ett par långkalsingar under. Var absolut snustorr under. Jackan är en gammal Jofama utan vinterfodret, som håller tätt utan att bäraren blir blöt på insidan. Hade två tröjor under. Tom. mina gamla BMW endurostövlar höll tätt.
    Körde hela tiden med BT:s hjälm utan att få vare sig regn eller imma på insidan.

    Kanske man skall be om ursäkt för att kläderna inte kostar mer än ett par tusen
    Låter ju super.men jag vill gärna betala mycket för att få det perfekt och snyggt

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Inte vet jag vad du talar om. Körde i heldagsregn förra torsdagen från Borgvik till Rjukan i Norge i ett par byxor från BT ett år gamla. Utan foder, men ett par långkalsingar under. Var absolut snustorr under. Jackan är en gammal Jofama utan vinterfodret, som håller tätt utan att bäraren blir blöt på insidan. Hade två tröjor under. Tom. mina gamla BMW endurostövlar höll tätt.
    Körde hela tiden med BT:s hjälm utan att få vare sig regn eller imma på insidan.

    Kanske man skall be om ursäkt för att kläderna inte kostar mer än ett par tusen
    Om du inte förstår vad jag talar om kanske du skall gå en kurs i svenska. Hur tydlig skall man behöva vara? Ett billigt ställ andas i regel inte och du blir blöt av kondensen underifrån.Detta gäller ju inte ALLA ställ från BT eller annan skitaffär. Vad i denna mening är det du inte förstår? Jag blir så trött....

  4. #14
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Har testat båda varianterna, föredrar helställ.
    Sitter bättre åt inget som glipar.
    Kvalitén är ganska avgörande på regnställ, att det håller för fartvinden och att det andas.
    Delat eller hel väljer du själv, frågar du mig hel.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Om du inte förstår vad jag talar om kanske du skall gå en kurs i svenska. Hur tydlig skall man behöva vara? Ett billigt ställ andas i regel inte och du blir blöt av kondensen underifrån.Detta gäller ju inte ALLA ställ från BT eller annan skitaffär. Vad i denna mening är det du inte förstår? Jag blir så trött....
    Varför är du så grinig? Det är väl tillåtet att diskutera?
    Ove

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Om du inte förstår vad jag talar om kanske du skall gå en kurs i svenska. Hur tydlig skall man behöva vara? Ett billigt ställ andas i regel inte och du blir blöt av kondensen underifrån.Detta gäller ju inte ALLA ställ från BT eller annan skitaffär. Vad i denna mening är det du inte förstår? Jag blir så trött....
    Varför skälla på något du tydligen inte vet något om. Körde i heldagsregn förra torsdagen i byxor från BT. Inte märkte jag att jag blev blöt på insidan. Du skall nog tänka dig för hur du uttrycker dig. BT är inte i alla lägen en skitaffär. Det beror på vilken kvalité man vill ha på grejerna. Ta exvis deras verktyg. De billiga håller inte för hårt bruk, men deras med tio års garanti håller. Deras byxor verkar ok. Är inne på andra säsongen med dem.

  7. #17
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    När BT började med Mc kläder va dom ganska dåliga.Kunderna bar tillbaka grejorna.Sånt brukar hjälpa.
    Jan

  8. #18
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    jag tycker det är alldeles för få som vet bäst om Biltema
    svart eller vitt.... men så är ju inget i livet tyvärr... skit eller bra skit...


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Varför skälla på något du tydligen inte vet något om. Körde i heldagsregn förra torsdagen i byxor från BT. Inte märkte jag att jag blev blöt på insidan. Du skall nog tänka dig för hur du uttrycker dig. BT är inte i alla lägen en skitaffär. Det beror på vilken kvalité man vill ha på grejerna. Ta exvis deras verktyg. De billiga håller inte för hårt bruk, men deras med tio års garanti håller. Deras byxor verkar ok. Är inne på andra säsongen med dem.
    Jodå, jag vet precis vad jag talar om. Har testat både billigt och dyrare ställ. Skillnaden är uppenbar. Det finns billiga ställ som "andas", men jag har inte hittat något. Biltema säljer billiga produkter. Allt är inte skit, men det mesta är tyvärr av undermålig kvalitet.
    Man får vad man betalar för helt enkelt. hade jag vetat det jag vet idag om utrustning tex , så hade jag legat 5-6 tusen plus. Köpa riktiga grejor direkt tjänar man på ....jag lovar!

Liknande ämnen

  1. Har någon testat throttlemeister/semestergas?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2014-06-07, 06:40
  2. Regnställ.
    Av Hornet i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2012-02-04, 05:18
  3. Har testat lite idag.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-04, 21:45
  4. Testat bromsarna.
    Av Jan-Olov i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-23, 16:42
  5. regnställ
    Av turbo i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 19:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •