Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: För och nackdelar Honda VT750?

  1. #1
    Medlem Darkkys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    4

    Question För och nackdelar Honda VT750?

    Jag har funderat nån månad nu vad jag ska köpa för hojj och har fastnat lite för Honda VT750 men jag tänkte att jag kan ju höra här om nån lycklig ägare av en sådan kan dela sina upplevelser.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    32
    Hej!
    Min styvfar har 2 st, en 750 å en 1100. Å han är jättenöjd med dem. Det enda jag har hört om dem är att man ska sköta oljebytena noga, annars kan lyftare å andra saker ta skada. Jag vet inte själv hur det är med det, men det är vad jag hört i alla fall.

  3. #3
    Medlem Darkkys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    4
    Det låter ju lovande, har suttit och letat info om den hojen i princip hela kvällen/natten =D

  4. #4
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Vilken modell av VT750 är det du funderar på?
    Min fru har en VT750DC Black Widow. (Vet inte exakt vad som skiljer de olika modellerna).
    Det jag kan säga om den är:
    Lättkörd och smidig i trafiken.
    Högt varvtal på motorn vid högre hastigheter. Känns som det saknas en växel. (Har drevat ner hojen i bak och det blev bättre säger frugan).
    Känns på gränsen till för liten för mig, men de e ju en smaksak (180cm/80kg).

    Tycker det är en bra nybörjarhoj och skulle inte tveka att köpa en som första hoj.
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av Darkky Visa inlägg
    Jag har funderat nån månad nu vad jag ska köpa för hojj och har fastnat lite för Honda VT750 men jag tänkte att jag kan ju höra här om nån lycklig ägare av en sådan kan dela sina upplevelser.
    Jag har en Honda Shadow 750 C2 ACE. Kvalitet är Honda kända för. Min är en -99 som har gått 2200 mil. Inte ett missljud någonstans och ett skönt ljud. Men....helt fel hoj för mig som saknar offroadstuket som jag alltid kört. Jag är dessutom kanske lite för stor för hojen 189/100+ vilket säkert gör sitt till. Lättkörd som få. Min är orörd, men skall man skruva med hojen är det som att byta delar på en järnspis. Kom och köp! Jag har begärt 29.000:- men det kan diskuteras . Mycket fin cykel som sagt.

  6. #6
    Köp bara ingen med kardan !
    Lider av det på min Intruder som Swedan nämner
    Öppnar en upp en sån cykel så tycker alla som jag känner att det saknas en växel

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    32
    Jag har en American Edition 1100 C2 -96 som går som en klocka. Har precis bytt oljan i kardanen å fått bort klick/klonk ljuden, går väldigt tyst å fint överallt i drivningen. En oerhört skön hoj att åka med.

  8. #8
    Nu var det inte de jag tänkte på !
    Tycker dom varvar för mycke !

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Var det inte Honda VT750 han frågade om?

  10. #10
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Jag hade en vt 750 ace -00 som jag sålde för några år sedan vid 3600mil, inga problem alls, gick över till Dragstar med kardan för att slippa oljekletet från kedjan.
    Har för mig att vt 750 kom med kardan -03 el -04 men vet inget om för eller nackdelar på den.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

Liknande ämnen

  1. mc vs bil för och nackdelar
    Av Patrik i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-09-12, 11:39
  2. För och nackdelar med Honda Varadero
    Av håkan-bråkan i forum Offroad
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-13, 07:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •