Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 46

Ämne: Någon som har en CTEK laddare???

  1. #11
    Jag låter laddaren stå på hela vintern på hojen, funkar klockrent. Jag har en åkgräsklippare och en underhållsladdare till den med som står på hela vintern. Detta är just vittsen med en underhållsladdare. Köpet är bra skaffa ett nytt batteri använd laddaren under hela nästa vinter så funkar ditt batteri nästa vår.
    Jan-Olov

  2. #12
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Jag har aldrig underhållsladdat under vintern, och alla hojar jag har haft har alltid startat utan problem! Detta har ju inte med det att göra utan att jag har haft parkeringsljuset påslaget i nästan 2 veckor i ett sträck!

    Jag köpte den här lite dyrare varianten för att den hade;

    "Rekonditionering av djupurladdade batterier"

    Men det sket sig!

    Jaja, nu vet jag att det "inte" är något fel på laddaren iallafall. Att jag kan slänga den och köpa mig ett nytt batteri istället.

  3. #13
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Idén med just dessa laddarna är att dem ska vara inkopplade under den tid som fordonet inte körs för att kunna behålla batteriet på toppform.
    Skulle olyckan med kvarglömt lyse infinna sig kan man ju alltid få hjälp via startkablar.

    Själv använder jag samma laddare som du och är helnöjd.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  4. #14
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Jag hade ingen aning om att det bara var en underhållsladdare, då hade jag aldrig köpt skiten.

    Och hjälp via startkablar så krävs väl en annan motorcykel, eller åtminstone ett fräscht batteri att starta ifrån, och jag har inget av det. Det funkar väl inte med bilbatteriet?

  5. #15
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Jag hade ingen aning om att det bara var en underhållsladdare, då hade jag aldrig köpt skiten.

    Och hjälp via startkablar så krävs väl en annan motorcykel, eller åtminstone ett fräscht batteri att starta ifrån, och jag har inget av det. Det funkar väl inte med bilbatteriet?
    Jo så länge det är 12 volt
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  6. #16
    Jo, det funkar med ett bilbatteri. Det gjorde jag ständig och jämnt med batteriet till snöskotern som alltid var urladdat och jag för snål för att köpa ett nytt. Dra inte för länge bara. Så fort motorn gått igång kör du en lång sväng och SEN kopplar du i Cteken och låter den sitta i till nästa sväng.

  7. #17
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Jo, det funkar med ett bilbatteri. Det gjorde jag ständig och jämnt med batteriet till snöskotern som alltid var urladdat och jag för snål för att köpa ett nytt. Dra inte för länge bara. Så fort motorn gått igång kör du en lång sväng och SEN kopplar du i Cteken och låter den sitta i till nästa sväng.
    Okej.....trodde inte det gick, men det kanske funkar om inte batteriet har dött totalt.

    Då behöver jag bara ett par startkablar....

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Jag har en C-Tech laddare som jag laddat mitt billbatteri ett flertal gånger med när det varit helt urladdat pga ett elfel. Inga problem alls. Har du kollat så att du inte har kortis mellan två celler? Isf kan jag tänka mig att laddaren säger ifrån. Du verkar sur på laddaren, men den behöver du för underhållsladdningen när du inte kör på lång tid. Batteriet är kass helt enkelt.

  9. #19
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Jag har en C-Tech laddare som jag laddat mitt billbatteri ett flertal gånger med när det varit helt urladdat pga ett elfel. Inga problem alls. Har du kollat så att du inte har kortis mellan två celler? Isf kan jag tänka mig att laddaren säger ifrån. Du verkar sur på laddaren, men den behöver du för underhållsladdningen när du inte kör på lång tid. Batteriet är kass helt enkelt.
    Då har det inte varit helt urladdat. Måste finnas ström kvar i batteriet för att laddaren skall känna av det. Och det är just det jag tycker är sjukt! Jag ville ha en laddare som kunde ladda upp ett dött batteri, och inte en laddare för att underhållsladda under vintern, vilket för övrigt inte behövs så länge man har ett frisk batteri och inte bor norr över där kylan lätt kan ta död på batteriet.

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Var har du läst det någonstans?

Liknande ämnen

  1. någon som sett någon än? (MC-poliser)
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2015-08-11, 17:08
  2. Tillverka USB-Laddare för att ha i hojen
    Av Twenty2 i forum Mekhörnan
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-04-19, 10:29
  3. aphäng, någon?
    Av gunther i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-10-23, 22:01
  4. Någon som handlat här?
    Av Figurehead i forum Custom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-04-17, 10:14
  5. Var är mina CTEK-laddare…?
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 13:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •