Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 46

Ämne: Någon som har en CTEK laddare???

  1. #21
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Var har du läst det någonstans?
    Bara att söka på Google. Måste finnas spänning kvar i batteriet för att CTEK-laddaren skall känna av batteriet och börja ladda.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Ok....men då har du ett totalhavererat batteri. Laddaren känner ju av om du har "krets" när du ansluter batteriet. Har du fel på batteriet så lägger laddaren ner verksamheten. Mitt billbatteri var 100 % urladdat men det funkade iaf. Kan ju också vara skillnad mellan olika laddare.

  3. #23
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Jag hade visst ett par startkablar liggandes i bilen. Jag kopplade in det lösa mc-batteriet till bilens batteri i knappt 5 minuter. Sedan in och kopplade in det till laddaren, och nu laddas batteriet.

    Nu återstår bara att se om det går att laddas upp felfritt eller ej.

    Vore inte så konstigt om det har tagit stryk av en för djup urladdning, men det återstår att se.

  4. #24
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Förstår inte vad det har med saken att göra? Jag har kört flera gånger med hojen efter vintern, och den har startat utan problem hela tiden.
    Förlåt så mycket, antog den stått över vintern utan underhållsladd och därmed tömts.

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    88
    har c-tek laddare och även andra laddare på jobbet och där är samma princip, är spänningen för låg så startar ej laddaren, anledningen kan ju vara så att den stänger av spänningen ut då den ej kortsluter om du går emot med "klorna" om nätsladden sitter i, är ju dumt att kortsluta laddaren..
    Men det hjälper ofta med att göra som du gjort, skicka på en strömkälla som håller uppe volten och starta laddaren, sen är det bara låta den köra sitt program så brukar det fungera så länge inte någon cell har dött

  6. #26
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Det gick åt h*lvete.....

    Laddaren stannade på steg 2, där den testar om batteriet går att ladda eller ej.

  7. #27
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Gissar att batteriet givit upp för gott. Är nog dessvärre tvunget att köpa ett nytt. Laddaren kan du sedan använda till underhållsladdning mellan gångerna du använder hojen. Verkar som att det kan gå lite tid mellan åkturerna, då är det bra att alltid ha ett fulladdat batteri
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #28
    Medlem Zeeuuss avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Värmdö
    Inlägg
    136
    Jag har drabbats av liknande problem. Men lät laddaren stå i en vecka. Det gjorde susen.

    /Zeeuus
    /Zeeuus

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av Zeeuus Visa inlägg
    Jag har drabbats av liknande problem. Men lät laddaren stå i en vecka. Det gjorde susen.

    /Zeeuus
    Trägen vinner! :-)

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    En fördel med smartare laddare är att batteriet inte exploderar, vilket det kan göra när man trycker i ström i ett trasigt batteri med en vanlig laddare.
    Jag har själv lyckats detonera ett bilbatteri, tack och lov utanför bilen.... garagegolvet blev rent och fint av all syra :P

Liknande ämnen

  1. någon som sett någon än? (MC-poliser)
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2015-08-11, 17:08
  2. Tillverka USB-Laddare för att ha i hojen
    Av Twenty2 i forum Mekhörnan
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-04-19, 10:29
  3. aphäng, någon?
    Av gunther i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-10-23, 22:01
  4. Någon som handlat här?
    Av Figurehead i forum Custom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-04-17, 10:14
  5. Var är mina CTEK-laddare…?
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 13:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •