Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 49

Ämne: Harley = massa meckande?

  1. #21

    SV: Harley = massa meckande?

    Citat Ursprungligen postat av NobleGent
    2005 skaffa jag min XL1200 Custom, och på 13000km har jag fått köpa ny pegg till växelpedalen, då orginalet gänga upp sig själv och ramla av.

    För ca 2månader sedan började hojen baktända när jag slog av gasen. Orsaken var att flänsen som håller kvar kröken i cylindern hade tappat sina två muttrar.

    Jag är nöjd som zatan med hojen, och efter att jag förskaffat lite LocTite har jag sällan några problem längre
    Det låter bra! 8) Vet att många med äldre HD's har problem men som sagt, de har nog förbättrat sin hållbarhet rätt ordentligt.. de hade säker kunna leva vidare enbart på sin status men det är ju kul om man inte måste skruva hela tiden
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #22

    SV: Harley = massa meckande?

    Ja, ca 185.000:-

    Tjenare, ny här.
    Håller på med lappen och har uppkörning nu i veckan.
    Som första hoj har jag köpt en Marauder 800cc, som ju kan kallas en H-D kopia, skulle gärna ha en Harley men har ännu hellre pengarna och åker billigare.
    Förr i tiden så skakade en H-D sönder men så kom EVO-motorn 1984 med balansstänger, gummiupphängningar och lite annat beprövat så sitter skruvar o sånt kvar lite längre.
    Sedan så tänder stiften så tätt att det nästa låter som en smäll, kan inte exakt men det skiljer inte många grader mellan tändningarna och det orsakar vibrationer men också det karaktäristiska H-D soundet, sedan går den andra kolven nästan ett helt varv när gnistan tänder den första cylindern.
    Vidare får man väl anta att Harleys har varit normsändare för designen på "alla" japsglidare.
    Vad är balansstänger för nåt?
    Softtail-modellerna är ej gummiupphängda.
    När främre cyllen har tänt så roterar veven 315 grader innan bakre cyllen tänder,
    men sen roterar den 415 grader innan främre tänder igen,
    beror på att stakarna är lagrade på samma tapp samt 45 grader mellan cyllarna.
    Kör själv en -04 Sportster 1200 custom.
    04:an och uppåt är att rekommendera då det gjordes en hel del uppgraderingar,
    bla XB12:ans toppar, andra kammar, oljeduschade och lättare kolvar, gummiupphängd motor.
    Kanonhoj, 0-100 drygt 4 sekunder, toppar 200, kan ligga i 150 dagen lång.
    Över 110 på femman spinner motorn som en kattunge och helt vibrationsfritt(okay motorn vibbar men inget överförs till hojen pga gummiupphängningen).
    Nedläggningsvinkeln är väl inget vidare förstås.........




    mvh jocke

  3. #23
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Harley = massa meckande?

    kronsberg, du är rätt nöjd med din hoj med andra ord

    HD verkar bli allt bättre motorcyklar, inte bara värde i märket längre.. hur pass snål är nedläggningsvinkeln?

  4. #24

    SV: Harley = massa meckande?

    På en custom runt 31/29 grader, Roadstern 32/32 grader med orginal avgas.
    http://www.xlforum.net/vbportal/



    http://quadcambastards.com/
    mvh jocke

  5. #25

    SV: Harley = massa meckande?

    Ni måste föklara andrahands värdet för mej på e HD
    kompis köpte en wideglide 04 kostade 235000 med väsker o luft o buller obs ny
    går man in på blocket så hittar du en 04 för ca140000 det är ca 90 till 100tusen på 1 till 2 år
    eller är jag ute o cycklar????

  6. #26
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Harley = massa meckande?

    Jag har också märkt av olika priser på ”samma” hoj och årsmodell men det beror nog oxå på vilken utrustning den har. Luft & buller har en inverkan har jag noterat.

  7. #27

    SV: Harley = massa meckande?

    Nedläggningsvinkeln på H-D är ju faktiskt "sådär".
    Jag har genom årens lopp lärt mig att det enklaste tricken är att:
    1. Skaffa två till ett rör.
    2. Kapa stödplattan till hälften. (Gör faktiskt stor skillnad).
    3. Något smalare däck, särskilt fram.
    4. Köp något annat.
    Se där, några bra tips från en som kört HD i 20 år

  8. #28

    SV: Harley = massa meckande?

    Citat Ursprungligen postat av Ogre
    Nedläggningsvinkeln på H-D är ju faktiskt "sådär".
    Jag har genom årens lopp lärt mig att det enklaste tricken är att:
    1. Skaffa två till ett rör.
    2. Kapa stödplattan till hälften. (Gör faktiskt stor skillnad).
    3. Något smalare däck, särskilt fram.
    4. Köp något annat.
    Se där, några bra tips från en som kört HD i 20 år
    Smarta tips! Sen hoppas jag faktiskt att man inte köper en HD om det bästa man vet är att lägger ner hojen ordentligt i kurvorna
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  9. #29

    SV: Harley = massa meckande?

    Därav #4

    Allvarligt talat, jag kör inte lika mycket nu som tidigare, jag var ute senast idag, och hojen har aldrig gått bättre, heller aldrig varit fulare.
    Äntligen upplever jag att jag har gjort allting rätt, crane HI4 tändning, mikuni HS45 och japanska bromsar.
    Jag var ute häromdan och låg i ca 170 och när jag ökade fanns det ingen tvekan alls, den gick bara bättre och bättre. Förmodligen skär den snart...
    Dessvärre kan jag inte längre se hastighetsmätarern i högre farter eftersom jag är för gammal, slappt skinn osv. över 160 är hopplöst.
    Så, nästa projekt är nog en integralhjälm.

  10. #30

    SV: Harley = massa meckande?

    Citat Ursprungligen postat av Ogre
    Därav #4

    Allvarligt talat, jag kör inte lika mycket nu som tidigare, jag var ute senast idag, och hojen har aldrig gått bättre, heller aldrig varit fulare.
    Äntligen upplever jag att jag har gjort allting rätt, crane HI4 tändning, mikuni HS45 och japanska bromsar.
    Jag var ute häromdan och låg i ca 170 och när jag ökade fanns det ingen tvekan alls, den gick bara bättre och bättre. Förmodligen skär den snart...
    Dessvärre kan jag inte längre se hastighetsmätarern i högre farter eftersom jag är för gammal, slappt skinn osv. över 160 är hopplöst.
    Så, nästa projekt är nog en integralhjälm.
    Integralhjälm är kanske inte lika rock n' roll men riktigt skönt!
    Låter som hojen din går fint.. för att återgå till topicen lite, hur mycket får du skruva för att hålla den igång?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

Liknande ämnen

  1. mc mässa
    Av engström67 i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-02-27, 00:09
  2. MC mässa köpenhamn 25.27/2
    Av Nilsson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-25, 20:01
  3. mässa Bellacenter DK
    Av Nilsson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 23:45
  4. Massa skräp.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 13:20
  5. MC-mässa i Halmstad
    Av ZZR14 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 23:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •