Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 49

Ämne: Harley = massa meckande?

  1. #11
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Harley = massa meckande?

    Citat Ursprungligen postat av Fredd
    Ni får inte ta det jag skrev tidigare så allvarligt Jag gillar egentligen H-D, de har en själv till skillnad från många andra cyklar.

    nya H-d jämfört med nya japanska glidare, stor skillnad?
    alla tillverkarke tar väl del av samma utveckling numer, det borde ge att alla märken bara blir mera lika varandra?

  2. #12

    SV: Harley = massa meckande?

    Citat Ursprungligen postat av turbo
    Citat Ursprungligen postat av Fredd
    Ni får inte ta det jag skrev tidigare så allvarligt Jag gillar egentligen H-D, de har en själv till skillnad från många andra cyklar.

    nya H-d jämfört med nya japanska glidare, stor skillnad?
    alla tillverkarke tar väl del av samma utveckling numer, det borde ge att alla märken bara blir mera lika varandra?
    Ligger nog en del i det även om det finns skillnader fortfarande.. snackade med en försäljare av crosshojar som sa att det stora japanska märkena ligger väldigt lika i kvalitet. Då blir det mer service, garantier osv man får gå på..

    Åter till ämnet, jag tror HD är ett dyrt men bra köp!
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  3. #13
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Harley = massa meckande?

    Hej, ny här ;D

    HD är alltid HD, de har bättre andrahandsvärde, ännu bättre om det är stor kubikare givetvis. De nyare modellerna har bra hållbarhet. Det där med mekande hela tiden gäller mer för de äldre modellerna. Jag sneglade ganska mycket på just Sportstern råkade se en Honda Shadow 600 till salu på Blocket, den föll jag pladask för som verkar vara en bra nybörjarcykel.

    När jag vuxit ur min hoj och skulle vilja ha en annan modell tänkte jag kika på Moto Guzzi, HD, Triumph eller nåt annat jag kanske faller för just då. Men visst får man mer valuta för pengarna med en HD, de snarare stiger i värde istället för att bli billigare.

  4. #14
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Harley = massa meckande?

    jag har kollat lite på blocket och HD ligger rätt högt i andrahandsvärde, även äldre modeller..
    gamla HD innebär uppenbarligen en del skruvande men ändå ligger dom högt i pris, den är nån slags status över HD som gör att den spelar i en liga för sig

    jag har aldrig ägt någon glidare så det är väl därför jag inte förstå varför just HD ska var så speciella

  5. #15
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Harley = massa meckande?

    Citat Ursprungligen postat av turbo
    jag har kollat lite på blocket och HD ligger rätt högt i andrahandsvärde, även äldre modeller..
    gamla HD innebär uppenbarligen en del skruvande men ändå ligger dom högt i pris, den är nån slags status över HD som gör att den spelar i en liga för sig

    jag har aldrig ägt någon glidare så det är väl därför jag inte förstå varför just HD ska var så speciella
    Jag håller med dig, HD är övervärderade enligt mig. Jag har inte ägt någon jag heller men tycker att dom står väldigt högt i pris och förstår inte varför. Jag gillar HD men skulle aldrig betala typ 50000 kr bara för namnet. Det är nog filmen Easy rider från -69 som har byggt upp lite kultstatus för HD. Jag tycker att dom japanska customhojjarna är snygga idag, många till och med snyggare än HD och dessutom så håller dom bra kvalitet.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  6. #16

    SV: Harley = massa meckande?

    Citat Ursprungligen postat av Fredd
    nya H-d jämfört med nya japanska glidare, stor skillnad?
    Ja, ca 185.000:-

    Tjenare, ny här.
    Håller på med lappen och har uppkörning nu i veckan.
    Som första hoj har jag köpt en Marauder 800cc, som ju kan kallas en H-D kopia, skulle gärna ha en Harley men har ännu hellre pengarna och åker billigare.
    Förr i tiden så skakade en H-D sönder men så kom EVO-motorn 1984 med balansstänger, gummiupphängningar och lite annat beprövat så sitter skruvar o sånt kvar lite längre.
    Sedan så tänder stiften så tätt att det nästa låter som en smäll, kan inte exakt men det skiljer inte många grader mellan tändningarna och det orsakar vibrationer men också det karaktäristiska H-D soundet, sedan går den andra kolven nästan ett helt varv när gnistan tänder den första cylindern.
    Vidare får man väl anta att Harleys har varit normsändare för designen på "alla" japsglidare.

    8) Printer
    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

  7. #17

    SV: Harley = massa meckande?

    Citat Ursprungligen postat av Printer
    Citat Ursprungligen postat av Fredd
    nya H-d jämfört med nya japanska glidare, stor skillnad?
    Ja, ca 185.000:-

    Tjenare, ny här.
    Håller på med lappen och har uppkörning nu i veckan.
    Som första hoj har jag köpt en Marauder 800cc, som ju kan kallas en H-D kopia, skulle gärna ha en Harley men har ännu hellre pengarna och åker billigare.
    Förr i tiden så skakade en H-D sönder men så kom EVO-motorn 1984 med balansstänger, gummiupphängningar och lite annat beprövat så sitter skruvar o sånt kvar lite längre.
    Sedan så tänder stiften så tätt att det nästa låter som en smäll, kan inte exakt men det skiljer inte många grader mellan tändningarna och det orsakar vibrationer men också det karaktäristiska H-D soundet, sedan går den andra kolven nästan ett helt varv när gnistan tänder den första cylindern.
    Vidare får man väl anta att Harleys har varit normsändare för designen på "alla" japsglidare.

    8) Printer
    Välkommen!

    Att priset skiljer har man ju märkt när man kikat runt bland mc-butiker.. vore intressant att veta hur mycket det skiljer i prestanda? Fast när man kör glidare är det väl mycket mer än prestandan som avgör, där har ju HD en massa fördelar eftersom de mer eller mindre är definitionen av en glidare.

    En HD ska vara lite egen, är ju det som är charmen. Som du skrev så försöker väl det flesta japsglidarna att efterlikna en Harley..
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  8. #18
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Harley = massa meckande?

    Citat Ursprungligen postat av Printer
    Tjenare, ny här.
    8) Printer
    Hejsan Printer, har du också hittat hit?

  9. #19

    SV: Harley = massa meckande?

    Jodu, surfar man så hittar man allt möjligt.
    Jag har varit ute och kört hela helgen o är helnöjd med min Marauder
    Skåne är för vackert just nu. Uppkörning nu i veckan och det börjar bli pirrigt.

    8) Printer
    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

  10. #20

    SV: Harley = massa meckande?

    2005 skaffa jag min XL1200 Custom, och på 13000km har jag fått köpa ny pegg till växelpedalen, då orginalet gänga upp sig själv och ramla av.

    För ca 2månader sedan började hojen baktända när jag slog av gasen. Orsaken var att flänsen som håller kvar kröken i cylindern hade tappat sina två muttrar.

    Jag är nöjd som zatan med hojen, och efter att jag förskaffat lite LocTite har jag sällan några problem längre
    // Noble GentNoble Gent´sFMCK VarbergVMCKSMC

Liknande ämnen

  1. mc mässa
    Av engström67 i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-02-27, 00:09
  2. MC mässa köpenhamn 25.27/2
    Av Nilsson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-25, 20:01
  3. mässa Bellacenter DK
    Av Nilsson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 23:45
  4. Massa skräp.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 13:20
  5. MC-mässa i Halmstad
    Av ZZR14 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 23:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •