Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 49

Ämne: Harley = massa meckande?

  1. #31

    SV: Harley = massa meckande?

    som jag tror det är med HD. Det är inte mer skruvandes än någon annan V-twin dom från senare 80tal
    Dom flesta tycker att effekten inte räcker till så sitter dom o trimmar i garaget kan inget vet inget
    den går fett eller för snålt. Alla vet som är meckar vad det händer med en motor som går snålt.
    Känner en kille som har en 61årsmodell
    alla får samma svar från han om meckandet! varför röra något som funkar utan problem!!!!

  2. #32
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Harley = massa meckande?

    Citat Ursprungligen postat av Intruder
    som jag tror det är med HD. Det är inte mer skruvandes än någon annan V-twin dom från senare 80tal
    Dom flesta tycker att effekten inte räcker till så sitter dom o trimmar i garaget kan inget vet inget
    den går fett eller för snålt. Alla vet som är meckar vad det händer med en motor som går snålt.
    Känner en kille som har en 61årsmodell
    alla får samma svar från han om meckandet! varför röra något som funkar utan problem!!!!
    du har en poäng där! varför kan dem inte ge hojarna lite mer krut från fabriken istället så slipper svensson skruva sönder dem?

  3. #33

    SV: Harley = massa meckande?

    Turbo! när blir man nöjd då tycker du?
    finns dom som trimar 125er va e nöjet med det???

  4. #34

    SV: Harley = massa meckande?

    Citat Ursprungligen postat av pewa
    Citat Ursprungligen postat av Ogre
    Därav #4

    Allvarligt talat, jag kör inte lika mycket nu som tidigare, jag var ute senast idag, och hojen har aldrig gått bättre, heller aldrig varit fulare.
    Äntligen upplever jag att jag har gjort allting rätt, crane HI4 tändning, mikuni HS45 och japanska bromsar.
    Jag var ute häromdan och låg i ca 170 och när jag ökade fanns det ingen tvekan alls, den gick bara bättre och bättre. Förmodligen skär den snart...
    Dessvärre kan jag inte längre se hastighetsmätarern i högre farter eftersom jag är för gammal, slappt skinn osv. över 160 är hopplöst.
    Så, nästa projekt är nog en integralhjälm.
    Integralhjälm är kanske inte lika rock n' roll men riktigt skönt!
    Låter som hojen din går fint.. för att återgå till topicen lite, hur mycket får du skruva för att hålla den igång?
    Jag har inte meckat på två år, förutom ställt tändningen.
    Nu när den är rätt behövs inte det heller.
    Som jag skrev i början, pillar man inte för mycket behövs heller inte meckas.

  5. #35
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Harley = massa meckande?

    Citat Ursprungligen postat av Intruder
    Turbo! när blir man nöjd då tycker du?
    finns dom som trimar 125er va e nöjet med det???
    människor blir väl aldrig nöjda, men harley-ägare måste hålla på mer än andra med trimning?

    jag kör inte harley eller glidare så jag ska egentligen inte säga något, jag är nöjd med min blivande cbr900

  6. #36
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    HBG
    Inlägg
    6

    SV: Harley = massa meckande?

    Har ägt några riskokare men alldrig haft samma körglädje i de hojarna som jag har i min Nya FXDBI[img][/img] Eju den bästa hoj jag har ägt bara synd att det är så himla dyrt med en harley i inköp,men sen e de ju ganska coolt när det äller o stajla om sin hoj finns ju knappast något annat märke som man kan få tag på så många prylar som till som just harley och det passar .
    Pimplen

  7. #37
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Harley = massa meckande?

    riktigt snygg hoj pimplen!

    om vi ändå ska prata harley och meckande, hur är det med serviceintervallerna?

  8. #38
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    HBG
    Inlägg
    6

    SV: Harley = massa meckande?

    800 mil , som tur är så har jag nästan gratis service , den e ju inte gratis . Som allting när det gäller harley så kostar det
    Pimplen

  9. #39

    SV: Harley = massa meckande?

    Jag var runt och tittade på större glidare under några veckor. kände, klämde och provkörde. Yamaha 1900och de andra är nog fina. Håller säkert ihop perfekt och klår säkert alla fabriksharleysar när som helst men...........DE HAR FAN I MIG INGEN SJÄL!!
    Efter V-Max och 2 sportsters och Drag Star blev det en Road King.


  10. #40

    SV: Harley = massa meckande?

    Ni pratar om själ
    HD o japs + andra hojar har ingen själ de är radhusmoppar tills man bygger om den
    bygg choppa ändra då har du en moppe med själ

Liknande ämnen

  1. mc mässa
    Av engström67 i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-02-27, 00:09
  2. MC mässa köpenhamn 25.27/2
    Av Nilsson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-25, 20:01
  3. mässa Bellacenter DK
    Av Nilsson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 23:45
  4. Massa skräp.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 13:20
  5. MC-mässa i Halmstad
    Av ZZR14 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 23:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •