Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 49 av 49

Ämne: Harley = massa meckande?

  1. #41
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Harley = massa meckande?

    Själ och själ… Det beror på vad betraktarens öga tycker, jag tycker min custom har själ och den är inte ombyggd. Jag kan också tycka att en off road har en själ, på grusvägen t ex så där ligger själen i användandet.

    Nån dag ska jag prova en HD men inte just nu för nu vill jag grusa.

  2. #42
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Harley = massa meckande?

    Citat Ursprungligen postat av Katarina
    Själ och själ… Det beror på vad betraktarens öga tycker, jag tycker min custom har själ och den är inte ombyggd. Jag kan också tycka att en off road har en själ, på grusvägen t ex så där ligger själen i användandet.

    Nån dag ska jag prova en HD men inte just nu för nu vill jag grusa.
    jag blir inte förvånad om HD kommer med en grusmaskin snart

  3. #43

    SV: Harley = massa meckande?

    Vad spelar det för roll vad det står för märke på tanken??
    Alla väljer det som passar just dom, en del vill ha en som är häftig på grus, en del vill åka bekvämt på långfärder, några vill köpa status och beundran och det är lika OK:
    Vi är alla olika, så är hojarna, det finns en för alla smakriktningar och ingen är bättre eller sämre, det gemensamma är att vi alla älskar att köra hoj 8)
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  4. #44

    SV: Harley = massa meckande?

    Kan ju säga att det är en hel del meck med hemmabyggt, när en hoj inte är serieproducerad så lever man med egna barnsjukdomar i ett par års tid, men till sist så lirar det - tror jag :
    124 cui makes a difference

  5. #45
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Harley = massa meckande?

    grymt snygg hoj kleeman!!

    byggd på en HD? kan tänka mig att det blir lite krångligare med delar till en helt ombyggd hoj, mycket tejp och snabblim?

  6. #46

    SV: Harley = massa meckande?

    Citat Ursprungligen postat av turbo
    grymt snygg hoj kleeman!!

    byggd på en HD? kan tänka mig att det blir lite krångligare med delar till en helt ombyggd hoj, mycket tejp och snabblim?
    Tack!
    Nej den är inte byggd på en HD, handgjord ram, hela hojen är byggd av Peter Fågelberg i Hittarp utanför Helsingborg, bla skribent i tidningen Scanbike. Hojen är byggd av 1:a klass bitar, enbart styret kostade 29 papp. Fågelberg och hans lackerare rankas bland de bättre i Europa.
    Det går åt en del locktite, vibrationerna från 2-litersmotorn är extrema, lite av varje lossnar då och då -thats life ;D
    124 cui makes a difference

  7. #47
    Hörde en kille som köpt en gammal HD skryta över smörjningen.. den skulle tydligen vara helt självsmörjande, allt man behövde göra var att fylla på olja så fixade den läckande motorn resten
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  8. #48
    Citat Ursprungligen postat av pewa Visa inlägg
    Hörde en kille som köpt en gammal HD skryta över smörjningen.. den skulle tydligen vara helt självsmörjande, allt man behövde göra var att fylla på olja så fixade den läckande motorn resten
    Det stämmer nog, fast nyare HD är mycket bra, läcker inte mer än andra hojar.
    124 cui makes a difference

  9. #49
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773
    håller med kleemann att hd skärpt sig ordentligt! ändå vet jag flera som haft problem med sina nya hd-maskiner så helt 100 är det nog inte, inte jämfört med vissa japanska märken i alla fall

Liknande ämnen

  1. mc mässa
    Av engström67 i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-02-27, 00:09
  2. MC mässa köpenhamn 25.27/2
    Av Nilsson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-25, 20:01
  3. mässa Bellacenter DK
    Av Nilsson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 23:45
  4. Massa skräp.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 13:20
  5. MC-mässa i Halmstad
    Av ZZR14 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 23:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •