Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 49

Ämne: Harley = massa meckande?

  1. #1
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    Harley = massa meckande?

    hade en liten diskussion med en kompis som kör HD igår.. han försökte övertala mig att ge upp planerna på sporthoj och köpa glidare istället. kan erkänna att jag blev lite sugen

    glidarnas glidare måste ju vara HD, men jag har hört en massa rykten som säger att deras motorer inte är de bästa och att man måste skruva en hel del? ligger det nån sanning i det?

  2. #2
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Harley = massa meckande?

    Det är dom gamla årsmodellerna, dom nya är nog mycket bättre och modernare teknik, är inte insatt när den nya tekniken kom men det är nog rätt så sent.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  3. #3

    SV: Harley = massa meckande?

    Instämmer med Gibson. Jag kör inte glidare själv men vet att många äldre harley haft en del problem med motorer osv. Tror dock dom är ikapp utvecklingen och att deras motorer är minst lika bra som japs-varianterna.. sen finns det väl fler anledningar att välja HD före japs antar jag
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    SV: Harley = massa meckande?

    Var det inte så att H-D kom med ett oljefat förr i tiden. Kunde man ställa under hojen varje kväll, sen bara hälla i det som runnit ut nästa dag och köra vidare 8)

  5. #5
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Harley = massa meckande?

    Det var det säkert. ;D :
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  6. #6

    SV: Harley = massa meckande?

    Citat Ursprungligen postat av Fredd
    Var det inte så att H-D kom med ett oljefat förr i tiden. Kunde man ställa under hojen varje kväll, sen bara hälla i det som runnit ut nästa dag och köra vidare 8)
    haha, det är service!
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  7. #7

    SV: Harley = massa meckande?

    Själv har jag ett sådant gammalt skrälle, en HD från -77.
    När den modellen kom Var den bland annat utrustad med ventilsäten som höll ca tusen mil. Resten håller rätt bra, dessutom är allt gammalt dåligt utbytt till bättre grejer. Däremot så kan inga HD-ägare låta bli att pilla på allt, då går också saker sönder. I det stora hela så skall man undvika de hojarna som är byggda på 70-talet (AMF-åren) och de som är byggda före 65.

  8. #8

    SV: Harley = massa meckande?

    Citat Ursprungligen postat av Ogre
    Själv har jag ett sådant gammalt skrälle, en HD från -77.
    När den modellen kom Var den bland annat utrustad med ventilsäten som höll ca tusen mil. Resten håller rätt bra, dessutom är allt gammalt dåligt utbytt till bättre grejer. Däremot så kan inga HD-ägare låta bli att pilla på allt, då går också saker sönder. I det stora hela så skall man undvika de hojarna som är byggda på 70-talet (AMF-åren) och de som är byggda före 65.
    Du har en poäng där, att många gamla HD's krånglar kanske beror på klåfingriga ägare
    Har du haft några bekymmer med din?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  9. #9

    SV: Harley = massa meckande?

    Citat Ursprungligen postat av pewa
    Citat Ursprungligen postat av Ogre
    Själv har jag ett sådant gammalt skrälle, en HD från -77.
    När den modellen kom Var den bland annat utrustad med ventilsäten som höll ca tusen mil. Resten håller rätt bra, dessutom är allt gammalt dåligt utbytt till bättre grejer. Däremot så kan inga HD-ägare låta bli att pilla på allt, då går också saker sönder. I det stora hela så skall man undvika de hojarna som är byggda på 70-talet (AMF-åren) och de som är byggda före 65.
    Du har en poäng där, att många gamla HD's krånglar kanske beror på klåfingriga ägare
    Har du haft några bekymmer med din?
    Inga större problem, men jag bytte både förgasare och tändning samtidigt. Det kan jag inte rekommendera eftersom man inte vet var felet ligger när den inte startar.
    Efter att allt var utsorterat går den riktigt bra, läcker dock lite beroende på att när jag bytte till belt brydde jag mig inte om att sätta dit någon packning på transen, vevhusventilationen går dit.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    SV: Harley = massa meckande?

    Ni får inte ta det jag skrev tidigare så allvarligt Jag gillar egentligen H-D, de har en själv till skillnad från många andra cyklar.

    nya H-d jämfört med nya japanska glidare, stor skillnad?

Liknande ämnen

  1. mc mässa
    Av engström67 i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-02-27, 00:09
  2. MC mässa köpenhamn 25.27/2
    Av Nilsson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-25, 20:01
  3. mässa Bellacenter DK
    Av Nilsson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 23:45
  4. Massa skräp.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 13:20
  5. MC-mässa i Halmstad
    Av ZZR14 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 23:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •