Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 54

Ämne: Angående uppkörning

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Emmaboda
    Inlägg
    17
    Misslyckas du är de bara försöka igen körde bara privat så fick köra upp tre gånger innan ja klarade de :P Det kan inte gå mer än åt helvete men då är de bara ta lärdom av de felen man gjorde och försöka igen Envishet envishet envishet! Blev kuggad för att att jag reglerade farten på lågfarten med bromsen ist för med kopplingen en gång, välte en kon med motorbågen på högfarten andra gången sen gick de fint

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    81
    Citat Ursprungligen postat av Xim0n Visa inlägg
    Misslyckas du är de bara försöka igen körde bara privat så fick köra upp tre gånger innan ja klarade de :P Det kan inte gå mer än åt helvete men då är de bara ta lärdom av de felen man gjorde och försöka igen Envishet envishet envishet! Blev kuggad för att att jag reglerade farten på lågfarten med bromsen ist för med kopplingen en gång, välte en kon med motorbågen på högfarten andra gången sen gick de fint
    Fick du inte använda fotbromsen? Det har jag fått lära mig på skolan att man ska göra om det går för fort.
    Tänkte prova köra upp, går det så går det. Annars blir det några lektioner till innan nästa försök.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    81
    Idag var det körlektion på skolan, krypkörning samt undanmanöver. Gick för jävla bra, nu är självförtroendet på topp igen. Men jag har två lektioner inbokade innan uppkörningen så att allt ska sitta ordentligt, sen är det bara att hoppas att nerverna håller på den stora dagen.

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Emmaboda
    Inlägg
    17
    Nope, han sa att jag helst inte skulle använda bromsen alls utan bara använda kopplingen.. Men så gjorde jag ju allt privat med..

  5. #25
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Det beror väl lite på hur mycket man använder fotbromsen. Den ska användas om det rullar iväg lite för snabbt men grunden är att reglera med kopplingen. På banan i Uppsala lutar det svagt utför på hemvägen så där måste man som regel bromsa lite för att hålla ner farten annars rullar det på för snabbt.

    /Freddo

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    81
    På körskolan så har vi lärt oss att använda fotbromsen när det går för fort, lite svårt att minska farten med kopplingen.

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    81
    Vilken del av säkerhetskontrollen är vanligast att få på uppkörningen? Försöker träna så mycket det går på allt men svårt att veta att man fått med allt man behöver kolla.

  8. #28
    Jåke
    Gäst
    Du kan få vad som helst, lär dig göra en kontroll. Sååå svårt är det inte och skulle du missa nåt men i övrigt verkar veta vad du gör är det oftast inte hela världen. Skapa ett system så blir det enklare att komma ihåg, jag brukar börja framifrån och jobba mig bakåt och kolla saker som kan röra sig, lysa eller låta.

    Skickat från min Novo10 hero QuadCore via Tapatalk

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    32
    Har du tur så släpper nervositeten direkt du kör iväg, så va det för mig, men vi är inte alla lika.

  10. #30
    Medlem LinusEs avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Skåne / Harlösa
    Inlägg
    185
    Tänk inte så mucket...
    Bara gör de...
    Linus E
    -------------------
    Besök görna min äventyrssida där jag löpande läger upp
    mina förberedelser, resor stora som små o ideer kring de mesta...
    www.facebook.com/AdventureLinus

Liknande ämnen

  1. Fråga angående A2
    Av Emil Wiklöf i forum Veteran
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-04-27, 14:47
  2. Angående handväxel...
    Av TheCrow i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2014-03-31, 12:41
  3. fråga angående el till tändhatt
    Av Knoxy i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-19, 17:10
  4. Uppkörning
    Av Hornet i forum MC-kort
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-06, 00:11
  5. Nya råd angående HLR!
    Av Mats Liifv i forum Off topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 22:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •