Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Köpa MC kläder online?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7

    Köpa MC kläder online?

    Hej.
    Söker med ljus och lykta efter trovärdiga onlinebutiker, som dessutom kan rekommenderas.
    Har varit inne på FC Moto, samt Motolegends.com och The Café Racer.
    Någon som har erfarenhet av dessa, samt om det är värt att handla från dessa?

    PS. Är mestadels ute efter utrustning och kläder som passar Bobber-Custom-åkare

  2. #2
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    fc.moto.de , motoin.de, louis.de och sportsbikeshop.co.uk har jag beställt ifrån utan några som helst problem.

  3. #3
    Problem blir väl i storlekarna när man beställer !
    Har fyra mc jackor som alla skiljer i storlek ( från XL till 6Xl )
    Provat skor iomed jag tänkte köpa nya men går bet på dom . 46 passa bra fast jag normalt har 43 ! Vad har hänt
    Mina gamla är 44

  4. #4
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    FC-moto har rättså bra storlekstabeller.
    Byxor kör jag oftast i kevlarjeans och dom är det vanliga jeansstorlekar på så det har inte varit några problem för min del

    Sen brukar jag googla lite och jaga åsikter om olika märken och modeller och då brukar man kunna få lite uppfattning om hur storlekarna ligger.

  5. #5
    Medlem Grevenstids avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    25
    Jag rekommenderar www.nifamc.se
    Har köpt en del från dem och de har fri retur vid storleks byten och dessutom har de riktigt snabba leveranser. Skickar alltid med en retursedel vid alla leveranser.
    Blir något fel så är det bara att ringa deras kundtjänst och sedan skickar man tillbaka det man vill byta.
    Har aldrig haft något strul med dem och sedan brukar dom ha rätt hyfsat bra briser och det är ju inte helt fel.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Att prova kläder eller skor innan köp är ett måste. Lubba iväg till din lokala bodega och prova ut det du vill ha. Sedan beställer du samma plagg från Uganda eller någe till halva priset. Xl tex kan skilja väldigt mycket i strl beroende på varifrån kläderna kommer.

    Been there, done that ;-)

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    36
    När vi ändå pratar kläder - någon som kan tipsa om var jag hittar den här jackan (såväl på nätet som i butik):

    Spidi One (brun)
    http://www.motardinn.com/motorcycle-...-brown/49953/p

    Tycks vara slut överallt.
    Senast redigerat av FCM den 2014-05-06 klockan 19:53.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    36
    Svara på mitt eget inlägg: Hittade den i Italien (förstås!) på

    http://www.ugomoto.it/

    Jacka heter giacca på italienska. Underlättar...

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Nä, gör inte det. Handlarna lägger pengar på ett lager och betalar löner och lokalhyra just i syfte att kunna betala dessa kostnader med kläderna dom säljer.
    Själv köper jag allt på nätet men har inte ens en tanke på att gå in till en lokal handlare som lägger tid på mig och sen gå hem och beställa på nätet. Skulle för mig kännas som att snatta.

    Än så länge har jag oftast klarat mig vid nätbeställning och fått rätt storlek med hjälp av ett måttband och klädtillverkarens måttabell. Enda gången jag fått skicka tillbaka och byta en vara är en jacka jag just beställt som jag förmodligen får rätt storlek av imorron då den ligger på lokala DHL terminalen här uppe. Där får jag skylla mig själv att jag inte litade på måttabellen utan beställde en storlek större än vad tillverkaren rekommenderade.
    Milde Jesus! Om en jacka på den lokala bodegan kostar 4995:- och du kan få samma jacka för halva priset på nätet. Betalar du då 4995:- för att gynna din svenska bodega av rent moraliska själ? Låter i min värld som ganska korkat. Att sedan uppta den stackars butiksanställde med fem minuter eller bara prova jackan som hänger där kan väl inte belasta ditt samvete nämnvärt? Dessa tankegångar som du beskriver har iaf inte jag råd med.

  10. #10
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Jajamensan, om den aktuella jackan kostar hälften på nätet så beställer jag den där utan att gå in i min lokala butik och prova. Diskuterar alla som dig så funkar våra lokala butiker snart som allmänna provhytter som tillhandahåller grejer åt oss på deras bekostnad.

    Butiksägarna är privata företagare som satsat både tid och pengar på sin butik och det är bedrövligt att folk utnyttjar detta.

    Jag håller med i att det är bedrövligt men den globala konkurrensen påverkar. Med tanke på vad utrustning kostar är det inte konstigt att man försöker spara när det går.

    Personligen köper jag prylar, icke kläder, lite varstans på nätet; eBay, Tyskland, USA etc men när det gäller kläder så har jag hittills lyckats pricka in stora rea-dagar hos lokala handlare..

Liknande ämnen

  1. Köpa mc-tillbehör/kläder över internet
    Av turbo i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2011-07-29, 18:50
  2. Köpa Mc-Kläder Från Tyskland
    Av fremas i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 11:29
  3. Köpa mc kläder, Thailand?
    Av Jonas76 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-20, 18:01
  4. MC-KLÄDER.
    Av Gibson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-06-29, 16:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •