Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 52

Ämne: Vilken olja?

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jaså
    Du låter en aning tveksam...eller? :-)

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Vislanda, Kronoberg
    Inlägg
    276
    Ja, troligen så är det så att kopplingen inte kopplar ur helt när oljan börjar bli skitig och det gör att det svårt att få i neutral.

    Jag har bestämt mig för att beställa olja, filter, gaffelolja, packbox och transmissions olja så är allt nytt och fräscht sen.

    Det mest spännande momentet blir nog att montera isär framgafflarna och packa om dom.
    Using Tapatalk

  3. #13
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Du låter en aning tveksam...eller? :-)

    Ja.När du säger art deras olja slår det mesta.Bra olja är det, men tror inte den är bäst.Jag skulle naturligtvis aldrig tveka att slå i den i min hoj.Bara det inte står Biltema på dunken


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  4. #14
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Ja.När du säger art deras olja slår det mesta.Bra olja är det, men tror inte den är bäst.Jag skulle naturligtvis aldrig tveka att slå i den i min hoj.Bara det inte står Biltema på dunken


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    Olja är som att svära i kyrkan
    Jan

  5. #15
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    olivolja är nyttig har jag hört....

    Kör Motul 5100 i Aprilian och den spinner så fint och mjukt på den. vad skall jag tro......

    Tyvärr verkar det inte finnas så mycket kalla fakta eller tester och jämförelser att hänvisa till när det gäller oljor, utan det fortsätter vara myter, snack och skryt och mest skitsnack....
    en del skriver ju dyrare ju bättre, ta det säkra för det osäkra, som om priset är alltså någon försäkring, sedan tvärtom då att ungfär använd allt utom då Biltema, det skär direkt... jo och det är väldigt faktabaserat också förmodligen. att man skriver sitt tänke och tycke är fortfarande det och inga fakta.


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Ja.När du säger art deras olja slår det mesta.Bra olja är det, men tror inte den är bäst.Jag skulle naturligtvis aldrig tveka att slå i den i min hoj.Bara det inte står Biltema på dunken


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    Ok...det är inte den bästa oljan, men till priset för en kvalitetsolja slår den det mesta.
    Byter man olja ofta så behöver man inte ha det värsta (dyraste).
    Biltemas olja skall man icke förakta. BT köper in så pass stora volymer att det blir billigt.
    Men...man får inte sälja oljan med tillverkarens namn på flaskan av någon anledning, men den oljan fungerar minst lika bra som andra märkesoljor.

  7. #17
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Ok...det är inte den bästa oljan, men till priset för en kvalitetsolja slår den det mesta.
    Byter man olja ofta så behöver man inte ha det värsta (dyraste).
    Biltemas olja skall man icke förakta. BT köper in så pass stora volymer att det blir billigt.
    Men...man får inte sälja oljan med tillverkarens namn på flaskan av någon anledning, men den oljan fungerar minst lika bra som andra märkesoljor.
    Ok ,köp den

  8. #18
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Jag tror inte heller att det är något "fel" på Biltemas oljor, dom följer ju den standard som krävs.
    Eftersom dom har sålt Mc olja i så många år nu, borde det kommit fram om deras oljor håller dålig kvalite´
    Sticker fram hakan och påstår ,att många människor bara är misstänksamma på deras produkter, överlag !

  9. #19
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Olja har diskuterats i åtskilliga trådar. Och som någon antydde i tidigare inlägg så är olja och religion ganska lika.
    Min vetskap säger mig att en olja som är klassad enl en standard uppfyller minst det kravet oavsett märke på förpackningen.
    Så för att återgå till frågan som trådskaparen hade ser jag inga problem att köpa en billigare olja och slå i motorn. Vil man sen köpa en märkesolja för att det känns tryggare så tycker jag att man ska göra det.
    Senast redigerat av Twenty2 den 2014-05-08 klockan 15:21. Anledning: Autocorrect

  10. #20
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    vi har ju inget att gå på förutom klassificeringen. Sedan att man i detta land är bra nojjig och därav lättlurad till att köpa det som för stunden är "det värsta" som ett mode. För "man kan ju aldrig vara för säker" eller kan man.......
    kan man bli för nojjig och handla saker med ett märke på typ "Castrol" för att det känner vi igen ifrån deras onekligen lyckade marknadsföring Sedan om vi har en blekaste aning om det faktisk skiljer nåt i kvalite jämfört med Agrol, eller Shell eller Gekås olja eller va fan det nu må vara förutsatt att klassifiseringen är den samma, det har man inte ett skvatt hum om. Men en sak är säker. Märke säljer för vi är suckers för sånt skit...... det är fakta iaf


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


Liknande ämnen

  1. Vilken olja till -99:s cb750
    Av fredsknekt i forum Street
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2019-01-31, 21:55
  2. Vilken olja till Virago 1100?
    Av Slopy i forum Custom
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2018-10-15, 21:55
  3. Biltema Mc-Olja
    Av grieg i forum Mekhörnan
    Svar: 103
    Senaste inlägg: 2010-07-24, 16:12
  4. Olja på motorn!!
    Av Ove i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-02, 22:27
  5. Ölja..
    Av tomahs900 i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 14:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •