Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Besikta med Vance & Hines?

  1. #21
    Tänkte jag kan skriva om resultatet så andra kan ta del av det ifall någon hittar tråden!

    Fyllde ljuddämparen med ca 16-17 diskbollar, pressade in dessa och skruvade tillbaka insatsen.
    Körde nervös till besiktningen som lyckligtvis gick utan problem! Det enda killen frågade var om dämparen var original (från V&H), varpå jag svarade nej och han verkade nöja sig med det

    Fast... det lät ju som en lite grövre moppe nu också så... ;D

    Stort tack för hjälpen och extra stort tack till Swedan!

  2. #22
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Citat Ursprungligen postat av bato Visa inlägg
    Tänkte jag kan skriva om resultatet så andra kan ta del av det ifall någon hittar tråden!

    Fyllde ljuddämparen med ca 16-17 diskbollar, pressade in dessa och skruvade tillbaka insatsen.
    Körde nervös till besiktningen som lyckligtvis gick utan problem! Det enda killen frågade var om dämparen var original (från V&H), varpå jag svarade nej och han verkade nöja sig med det

    Fast... det lät ju som en lite grövre moppe nu också så... ;D

    Stort tack för hjälpen och extra stort tack till Swedan!
    Bra att det gick bra med besiktningen.
    De gjorde ingen decibelmätning?
    Det brukar de göra på min, men den ligger alltid under gränsvärdet.
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  3. #23
    Dags för besiktning med Vance & Hines Läser så mycket olika gällande antalet diskbollar. En del kör 2-3st men ni skriver 15-30st? Rätt stor skillnad.

    Det finns aldrig en risk att det åker in skit från bollarna i motorn bakvägen? Tänkte trycka in ett gäng och sen på med Quiet baffles framför som sitter på nu.

  4. #24
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Det beror lite på vad för typ av avgassystem du har och hur mycket det låter.

    På ena hojen har jag V&H Pro Pipe och den behöver jag fylla helt med diskbollar. Den är ju som en tratt.

    På den andra sitter det V&H Classic II och där sätter jag bara ett lock över öppningen med lagom mängd hål i. På den behövs det alltså inga diskbollar. Den låter mindre än Pro Pipe gör från början. Det sitter redan insatser i dom som dämpar lite.

    Diskbollarna åker inte in bakvägen och förstör något.
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av swedan Visa inlägg
    Bra att det gick bra med besiktningen.
    De gjorde ingen decibelmätning?
    Det brukar de göra på min, men den ligger alltid under gränsvärdet.
    Kan någon förklara för mig varför ni vill att era hojar skall låta som gamla fiskebåtar eller gamla BM-traktorer?????????

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av swedan Visa inlägg
    Det beror lite på vad för typ av avgassystem du har och hur mycket det låter.

    På ena hojen har jag V&H Pro Pipe och den behöver jag fylla helt med diskbollar. Den är ju som en tratt.

    På den andra sitter det V&H Classic II och där sätter jag bara ett lock över öppningen med lagom mängd hål i. På den behövs det alltså inga diskbollar. Den låter mindre än Pro Pipe gör från början. Det sitter redan insatser i dom som dämpar lite.

    Diskbollarna åker inte in bakvägen och förstör något.
    Har Big Shots på min VTX1800. Har med en dB mätare mätt ca 50cm ifrån med 45 graders vinkel och har med quiet baffles i ca 105dB.


  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    116
    Min Fat Bob har Rush 2.25" Slip Ons och den gick igenom utan problem. Men de låter inte lika mycket som Vance & Hines fullsystem. Det var nog ungefär på gränsen för vad de släpper igenom där jag besiktigade.

    https://www.youtube.com/watch?v=9dZ2jqIjEMs

  8. #28
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Har 3" raka rör ,behövs 2 avgasmuffins per avgasrör, AVA tog 50:- styck, inga problem med besiktning

Liknande ämnen

  1. Vance and Hines
    Av Johan88 i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2019-05-08, 10:42
  2. Säljes: Vance&Hines 2-2 Cruzers
    Av ThomasM i forum Köp & Sälj
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-06-13, 23:39
  3. vance & hines
    Av janis i forum Custom
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2015-06-24, 18:52
  4. vance & hines till volusia-03
    Av lellejocke i forum Custom
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-04-29, 04:35
  5. Dämpa ljudnivån på Vance & Hines
    Av henk2055 i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-12, 08:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •