Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Mission impossible

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Haft lite fortsatt strul med att bromsen inte velat släppa,trots att jag bytt alla delar som går att byta..eftersom jag är lite intresserad av bromsverkan så rev jag idag igen och insåg att returhålet var igensatt..nu funkar det...


    Så kan det gå…
    Små ,små detaljer!!. Hade ett liknande fel på min gamla Dominator, som kunnat sluta mycket illa. det var på höstkanten, jag åkte till jobbet. Asfalten hemmavid var torr, men då jag kom ut på motorvägen och skulle köra om en bil låste sig framhjulet och jag åkte omkull. Gled säkert 100 m på sidan och stannade vid mitträcket. Då var det sk. svarthalka på vägen och otroligt halt. Det visade sig då jag kollade, att lite av bromstrycket låg kvar i frambromsen. Bytte packning och vätska så var det ok igen. Tack vare motorbåge och att det var så jäkla halt, så klarade både hojen och jag tillbudet utan skador.

  2. #22
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Ja, fy!!
    Det är en av många anledningar varför jag vill ha ordning på bromsar.

    Men det är lite svårt att förstå hur detta knappt synbara hål kan ställa till såna problem!?


    //Jr

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Precis, bromsar är tokviktigt!
    Det första man gör när man köpt hoj är att byta bromsvätska, alla begagnade hojjar jag köpt har haft urgamla bromsvätskor ofta segt som snor och med tillhörade grums.

    Sätter det igen det millimeterstora hålet kan det som sagt bli spännande....

    Lägg märkte till alla besiktningsivrare, att detta kollas INTE på besiktningen så ha det så kul på era säkra besade hojjar :P

  4. #24
    Medlem Zeeuuss avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Värmdö
    Inlägg
    136
    Citat Ursprungligen postat av Borken Visa inlägg
    Precis, bromsar är tokviktigt!
    Det första man gör när man köpt hoj är att byta bromsvätska, alla begagnade hojjar jag köpt har haft urgamla bromsvätskor ofta segt som snor och med tillhörade grums.

    Sätter det igen det millimeterstora hålet kan det som sagt bli spännande....

    Lägg märkte till alla besiktningsivrare, att detta kollas INTE på besiktningen så ha det så kul på era säkra besade hojjar :P
    Jag bytte just till stålomspunnen slang fram. Vilket medför bromsvätskebyte per automatik.
    Det var en gul, brun sörja i botten på vätskebehållaren som jag noga torkade bort innan jag återfyllde och började pumpa bort luft ur systemet.
    Det var verkligen en sörja, inte helt olik grålera i konsistens.
    Ja just det, den var nybesiktigad. Men som du redan påpekat kollas ju inte vätskans kvalité.
    /Zeeuus

Liknande ämnen

  1. Mission Complete
    Av Viragomannen i forum MC-kort
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-05-29, 21:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •