Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 33

Ämne: Hjälp att välja hoj

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Hej Anna!

    Skillnaden mellan ER-6N och 6F är som fler skriver i princip bara plast. Man sitter lika på dem. Vill du ha en grön är du nästan enbart hänvisat till Kawasaki, de hojar du nämnt är dock roliga twinnar och möjligen blir du besviken på en 4:a. Eller tycker det är jättekul bara den är grön.

    - Kan du tänka dig gå ifrån den gröna färgen finns det ex.vis Aprilia Shiver 750 som är ungefär som Kawasaki ER6 fast med mer motor. Sån kan du få begagnad för 45 och jag tror t o m att den har ABS då.
    - Kawasaki Z750 är ju en trevlig större hoj som finns grön, tyvärr är den ganska högvarvig med dåligt drag innan man fått upp farten. Ganska trist att glida runt med alltså, och de årsmodeller du får för 45 saknar nog generellt ABS.
    - Z800 är nog lite bättre då, men de är väl mest orangea eller svarta. Dyra är de också...

    Provkör!! Tyvärr är det så att oavsett färgen så ska man trivas med att använda den också... Då kanske man får köpa något som är kul och lacka om istället? Nu till helgen är det ju praktiskt nog Mc-Dagar hos många handlare, ta en tur neråt i Dalarna eller till Uppland där det finns större utbud att klämma på?


    Okej vad är en twinnar ??? Jag har ju kört ER 6N an och jag älskade den den va alltså lagom pigg till mig samt att den jag körde var stryp till 25kw då och jag älskade den inte bara för färgen utan ställningen, motorn allt med den gillade jag. Så varför skulle jag då inte gilla ER5F? om jag tycker den är mycket snyggare utseende mätmässigt. Jag gillar inte att åka fort kan jag åka 140km/h nån gång räcker de med oftast ligger jag bara på 100km/h

    Det var en bra svar tyckte jag men har kollat på fler modeller men inte hittat någon gill gillar så bra. Jag tycker verkligen om sittställningen på ER 6:N och allt de där och vill absolut inte ha en sporthoj men den får gärna se ut som en sporthoj bara den har ER:5ans sittställning och så tyckte den var jättebekväm att köra liksom allt klickade med den hojen men är sugen på att prova F modellen. Ringde Borlänge nu och dom kanske hade en jag fick provköra men dom skulle ringa upp snart sa dom för ca 1 timme sen.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Hej Anna!

    Skillnaden mellan ER-6N och 6F är som fler skriver i princip bara plast. Man sitter lika på dem. Vill du ha en grön är du nästan enbart hänvisat till Kawasaki, de hojar du nämnt är dock roliga twinnar och möjligen blir du besviken på en 4:a. Eller tycker det är jättekul bara den är grön.

    - Kan du tänka dig gå ifrån den gröna färgen finns det ex.vis Aprilia Shiver 750 som är ungefär som Kawasaki ER6 fast med mer motor. Sån kan du få begagnad för 45 och jag tror t o m att den har ABS då.
    - Kawasaki Z750 är ju en trevlig större hoj som finns grön, tyvärr är den ganska högvarvig med dåligt drag innan man fått upp farten. Ganska trist att glida runt med alltså, och de årsmodeller du får för 45 saknar nog generellt ABS.
    - Z800 är nog lite bättre då, men de är väl mest orangea eller svarta. Dyra är de också...

    Provkör!! Tyvärr är det så att oavsett färgen så ska man trivas med att använda den också... Då kanske man får köpa något som är kul och lacka om istället? Nu till helgen är det ju praktiskt nog Mc-Dagar hos många handlare, ta en tur neråt i Dalarna eller till Uppland där det finns större utbud att klämma på?
    '


    Jag har ju en ER 5:A NU men den är strypt och as slö enligt mig och vill uppdatera mig så håller på å försänker sälja den. Men den gillar jag men den är slö men de var stor skillnad på den och er 5 :an positiv skillnad

  3. #23
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    ER-6r har jag sett på blocket för 40-45 med ABS så det finns. Har nog inte sett nån som är grön dock.

    /F

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    ER-6r har jag sett på blocket för 40-45 med ABS så det finns. Har nog inte sett nån som är grön dock.

    /F
    Precis alla som e gröna har inte ABS som de verkar har sett massa som e fula men dom jävlarna har ABS minsan

  5. #25
    Jåke
    Gäst
    Twin = motor med två cylindrar. T ex din ER5. ER6 är också en twin, har alltså en motor med två cylindrar till skillnad från någon som har 1, 3 eller 4. Eller 8... De beter sig olika, har olika karaktär.

    Z750 som tidigare diskuterats har en annan, 4-cylindrig motor. Den är snabbare, men kanske inte lika "rolig". Bara som exempel...

    Skickat från min LT25i via Tapatalk
    Senast redigerat av Jåke den 2014-04-29 klockan 15:05.

  6. #26
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Anna93 Visa inlägg
    Precis alla som e gröna har inte ABS som de verkar har sett massa som e fula men dom jävlarna har ABS minsan
    Förmodligen finns inte alla årsmodeller i alla färger... Och just ER6 blev nog orange lagom tills den släpptes med ABS.

    Skickat från min LT25i via Tapatalk
    Senast redigerat av Jåke den 2014-04-29 klockan 14:52.

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Twin = motor med två cylindrar. T ex din ER5. ER6 är också en twin, har alltså en motor med två cylindrar till skillnad från någon som har 1, 3 eller 4. Eller 8... De beter sig olika, har olika karaktär.

    Z750 som tidigare diskuterats har en annan, 4-cylindrig motor. Den är snabbare, men kanske inte lika "rolig". Bara som exempel...

    Skickat från min LT25i via Tapatalk


    Okej nu e jag med

    Men eftersom att jag gillar er5:an som jag har men tycker den e lite slö och älskar er6:an istället borde inte den passa mig då tycker de e lagom med ax i den och riktigt skön att köra.

  8. #28
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Anna93 Visa inlägg
    Men eftersom att jag gillar er5:an som jag har men tycker den e lite slö och älskar er6:an istället borde inte den passa mig då tycker de e lagom med ax i den och riktigt skön att köra.
    Jo, det borde den. Det är en erkänt rolig hoj!

  9. #29
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av Anna93 Visa inlägg
    '


    Jag har ju en ER 5:A NU men den är strypt och as slö enligt mig och vill uppdatera mig så håller på å försänker sälja den. Men den gillar jag men den är slö men de var stor skillnad på den och er 5 :an positiv skillnad
    Ta bort strypningen, så blir den mindre slö.

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av Cy2 Visa inlägg
    Ta bort strypningen, så blir den mindre slö.
    nEJ SKA SÄLJA Å EN SOM KOMMER Å KOLLAR PÅ er 5:AN PÅ FREDAG.

    Ska få provköra en ER6:F men fanns bara 2014 modell inte men ska prova i alla fall

Liknande ämnen

  1. Välja hoj.
    Av kentaj86 i forum Custom
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-08-18, 20:48
  2. hjälp mig välja tack!
    Av theodorp i forum Offroad
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-03-10, 23:14
  3. Hjälp mig välja
    Av Aenohe i forum Offroad
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2015-02-16, 19:52
  4. Hjälp med att välja hoj!?
    Av DaddyCool i forum Street
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-06-02, 07:59
  5. Hjälp med att välja hoj med abs
    Av moses i forum Custom
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-06-20, 10:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •