Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 33

Ämne: Hjälp att välja hoj

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Jag tror att F-modellen är en er6:a med kåpa bara. Men är inte helt säker, har kollat lite efter en möjlig pendlarhoj.

    Du skrev att du var lite osäker på storlek. Du kan ju jämföra med z800 eller de äldre z750 också. Där blir det väl lite mer hästar i stallet.

    /F


    Okej är de mer häst på F modellen?

    men dom jag är intresserad av på blocket ingen av dom har ABS bromsar varför då?? Körskolans ER6N a har ABS modell 08 varför har inte 09rna de eller e de nå special? kan man byta till abs?

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Jag tror att F-modellen är en er6:a med kåpa bara. Men är inte helt säker, har kollat lite efter en möjlig pendlarhoj.

    Du skrev att du var lite osäker på storlek. Du kan ju jämföra med z800 eller de äldre z750 också. Där blir det väl lite mer hästar i stallet.

    /F


    Har tyvärr ej möjlighet att provköra F modellen bor i Malung i Dalarna och jag känner ingen som har en sån i dalarna. Eller vet ni något ställe som har? är ju nästan inte ens firmor som har sånna ju

  3. #13
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Nä jag tror det är samma hästar i F som N. Det är kåpa och och lite sånt som skiljer.

    ABS har funnits som tillval, det är därför det varierar. Att sätta dit i efterhand kostar så mycket att det inte är värt det. Man får leta rätt på ett exemplar som har det istället.

    Provkörning kan ju bli värre förstås. Det brukar gå att ta kontakt med exempelvis Kawasaki och fråga vart närmaste provkörningshoj finns.

    /Freddo

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Nä jag tror det är samma hästar i F som N. Det är kåpa och och lite sånt som skiljer.

    ABS har funnits som tillval, det är därför det varierar. Att sätta dit i efterhand kostar så mycket att det inte är värt det. Man får leta rätt på ett exemplar som har det istället.

    Provkörning kan ju bli värre förstås. Det brukar gå att ta kontakt med exempelvis Kawasaki och fråga vart närmaste provkörningshoj finns.

    /Freddo


    Okej smart ska kontakta Kawasaki Får leta reda på någon med ABS då tack

  5. #15
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av Anna93 Visa inlägg
    Okej smart ska kontakta Kawasaki Får leta reda på någon med ABS då tack
    http://www.kawasaki.se/sv/dealers

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av Cy2 Visa inlägg
    Kollat och det finns ingen i närheten

  7. #17
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Prata/maila dom också, ibland åker dom runt på turné. Här nere kommer t ex Suzuki, Indian och var det var till handlaren i helgen.

    /Freddo

  8. #18
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Senast redigerat av engström67 den 2014-04-29 klockan 09:00.

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    16

    ÖÖ max årsmodell 2010 och dom får max kosta 45.000 ca för så mycket pengar kan jag ej lägga på en hoj. Men tack för länkarna ändå. Jo jag ska mejla som föröskte igår men deras adress va fel

  10. #20
    Jåke
    Gäst
    Hej Anna!

    Skillnaden mellan ER-6N och 6F är som fler skriver i princip bara plast. Man sitter lika på dem. Vill du ha en grön är du nästan enbart hänvisat till Kawasaki, de hojar du nämnt är dock roliga twinnar och möjligen blir du besviken på en 4:a. Eller tycker det är jättekul bara den är grön.

    - Kan du tänka dig gå ifrån den gröna färgen finns det ex.vis Aprilia Shiver 750 som är ungefär som Kawasaki ER6 fast med mer motor. Sån kan du få begagnad för 45 och jag tror t o m att den har ABS då.
    - Kawasaki Z750 är ju en trevlig större hoj som finns grön, tyvärr är den ganska högvarvig med dåligt drag innan man fått upp farten. Ganska trist att glida runt med alltså, och de årsmodeller du får för 45 saknar nog generellt ABS.
    - Z800 är nog lite bättre då, men de är väl mest orangea eller svarta. Dyra är de också...

    Provkör!! Tyvärr är det så att oavsett färgen så ska man trivas med att använda den också... Då kanske man får köpa något som är kul och lacka om istället? Nu till helgen är det ju praktiskt nog Mc-Dagar hos många handlare, ta en tur neråt i Dalarna eller till Uppland där det finns större utbud att klämma på?
    Senast redigerat av Jåke den 2014-04-29 klockan 12:20.

Liknande ämnen

  1. Välja hoj.
    Av kentaj86 i forum Custom
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-08-18, 20:48
  2. hjälp mig välja tack!
    Av theodorp i forum Offroad
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-03-10, 23:14
  3. Hjälp mig välja
    Av Aenohe i forum Offroad
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2015-02-16, 19:52
  4. Hjälp med att välja hoj!?
    Av DaddyCool i forum Street
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-06-02, 07:59
  5. Hjälp med att välja hoj med abs
    Av moses i forum Custom
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-06-20, 10:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •