Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 33

Ämne: Hjälp att välja hoj

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    16

    Hjälp att välja hoj

    Hej jag har en Kawasaki er 5:a nu och ska sälja den för jag vill uppdatera mig mitt kort går upp till tung 20 Maj.

    Jag är grymt sugen på en Kawasaki er 6N eller er6F
    har kört er6n 08 modellen och jag älskar verkligen den hojen. Samt att den ska vara grön.

    Jag är ej ute efter en sporthoj en lite allt i allo men kan någon rekommendera er6:an någon av dom eller finns det någon annan Kawasaki som passar bra?

    Är rädd att en 650kubukare blir för lite tänkte att jag kanske kommer tröttna på den men jag körde upp med den och körde med den jämt på körskolan och verkligen älsakr den man kan lätt göra omkörningar. Kan ni rekommendera denna? finns det kända fel? eller något man ska tänka på speciellt vill ha årsmodell 2008-2010

    Mvh Anna. H
    Tack för svar

  2. #2
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143
    Är det bara Kawasaki som gäller eller kan du tänka dig något annat märke också?

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    16
    Nja älskar Kawasaki men kan tänka mig Honda också men jag vill att hojen ska va grön så e de bara. Men absolut inte Susuki eller triumfh eller hur de stavas.

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Anna93 Visa inlägg
    Nja älskar Kawasaki men kan tänka mig Honda också men jag vill att hojen ska va grön så e de bara. Men absolut inte Susuki eller triumfh eller hur de stavas.
    Då är det bara att lusläsa annonser efter en grön Kavasaki.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Anna93 Visa inlägg
    Nja älskar Kawasaki men kan tänka mig Honda också men jag vill att hojen ska va grön så e de bara. Men absolut inte Susuki eller triumfh eller hur de stavas.
    Men Anna!!!! Undrar om hållit på med hästar? När det gäller hästar , så har en bra häst ingen färg.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    16
    haha kul

    Men jag älskar grönt och ska jag köper en ny hoj ska den va grön vill inte skämmas med nån annan ful färg. Ursäkta uttryck men tycker så.

    Jag är orolig att en 650 e för lite men jag gillar mest och glida runt hade velat ha 2 hojar en er 6:a och en costum hoj men har bara råd med en nu. Men det är nästan ingen som säljer gröna er 6 or årsmodell 08 har hittat 2-3 st på blocket men det finns en fin er 6 F men det är mer sportmodell är det någon som vet stora skillnaden på desa er 6 or?

  7. #7
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av Anna93 Visa inlägg
    haha kul

    Men jag älskar grönt och ska jag köper en ny hoj ska den va grön vill inte skämmas med nån annan ful färg. Ursäkta uttryck men tycker så.

    Jag är orolig att en 650 e för lite men jag gillar mest och glida runt hade velat ha 2 hojar en er 6:a och en costum hoj men har bara råd med en nu. Men det är nästan ingen som säljer gröna er 6 or årsmodell 08 har hittat 2-3 st på blocket men det finns en fin er 6 F men det är mer sportmodell är det någon som vet stora skillnaden på desa er 6 or?
    Den ena har kåpa, ska du åka längre sträckor kan det vara bra att ha.
    Annars i princip samma. Du kan få någon kilometer högre toppfart med kåpa, mindre luftmotstånd.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av Cy2 Visa inlägg
    Den ena har kåpa, ska du åka längre sträckor kan det vara bra att ha.
    Annars i princip samma. Du kan få någon kilometer högre toppfart med kåpa, mindre luftmotstånd.



    Är det verkligen bara kåpan som är skillnaden? för jag tycker ER 6F är mycket snyggare. Men är rädd att den är mer sportig annat och att man fåren mer liggställning stämmer det eller är det någon som jag bara fått för mig.

  9. #9
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av Anna93 Visa inlägg
    Är det verkligen bara kåpan som är skillnaden? för jag tycker ER 6F är mycket snyggare. Men är rädd att den är mer sportig annat och att man fåren mer liggställning stämmer det eller är det någon som jag bara fått för mig.
    Provkör båda, välj den du tycker om bäst.
    Ja det är kåpan som skiljer dem åt.

  10. #10
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Jag tror att F-modellen är en er6:a med kåpa bara. Men är inte helt säker, har kollat lite efter en möjlig pendlarhoj.

    Du skrev att du var lite osäker på storlek. Du kan ju jämföra med z800 eller de äldre z750 också. Där blir det väl lite mer hästar i stallet.

    /F

Liknande ämnen

  1. Välja hoj.
    Av kentaj86 i forum Custom
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-08-18, 20:48
  2. hjälp mig välja tack!
    Av theodorp i forum Offroad
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-03-10, 23:14
  3. Hjälp mig välja
    Av Aenohe i forum Offroad
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2015-02-16, 19:52
  4. Hjälp med att välja hoj!?
    Av DaddyCool i forum Street
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-06-02, 07:59
  5. Hjälp med att välja hoj med abs
    Av moses i forum Custom
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-06-20, 10:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •