Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 55

Ämne: Akta er för vårgruset

  1. #21
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Har hunnit se flera " under lagnings" - arbeten där asfalten är borttagen men,,, INGEN SKYLTNING !!!!

  2. #22
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Har hunnit se flera " under lagnings" - arbeten där asfalten är borttagen men,,, INGEN SKYLTNING !!!!
    Tyvärr är detta inte rätt forum att få felaktigheter tillrättade . Ring vägverket.
    Jan

  3. #23
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    SMC la idag ut på Facebook denna informationen. Använd de länkarna för rapportering om ni ser eller råkar ut för något.

    "Åtta personer har under helgen skickat in bilder på grus till SMC. Tre av dessa körde dessutom omkull och skadade sig själv och/eller hojen. Fortsätt rapportera grus till grus@svmc.se - gärna med bild- men glöm inte att anmäla till Trafikverket samtidigt!
    https://dka.vv.se/kundtjanstext/ "

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Nu sticker jag nog ut hakan en aning, men jag ser alltid gruset innan jag är mitt i skiten.
    Jag har aldrig överaskats av vårgrus och därför har jag svårt att förstå de som vurpar pga grus. På våren VET man ju att det är vanskligt att köra och bör därför vara extra uppmärksam. Om man vurpar pga grus så har man helt enkelt under rådande omständigheter kört för fort.

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Nu sticker jag nog ut hakan en aning, men jag ser alltid gruset innan jag är mitt i skiten.
    Jag har aldrig överaskats av vårgrus och därför har jag svårt att förstå de som vurpar pga grus. På våren VET man ju att det är vanskligt att köra och bör därför vara extra uppmärksam. Om man vurpar pga grus så har man helt enkelt under rådande omständigheter kört för fort.
    Undrar just hur du smyger fram på dina turer.

  6. #26
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Eller falkögon. Har man normalsyn eller lite sämre så är det inte så enkelt att se skiten.
    /Erik

  7. #27
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Tja, om det inte svänger så är det ju inte ett problem... Senast i helgen när vi var ute med SMC råkade vi på det. När man kommer i skymda kurvor så ser man ju inte gruset förän det är för sent. Det är ju inte läge att väja ut i kurvan...

    /Freddo

  8. #28
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tyvärr är detta inte rätt forum att få felaktigheter tillrättade . Ring vägverket.
    Ursäkta så j-a mycket, ville bara dela med mig om vad jag sett.

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Ursäkta så j-a mycket, ville bara dela med mig om vad jag sett.
    Ingen anledning att bli sur. Det är bra att du skriver och varnar men det är också bra om du rapporterar till TRV och gärna även till SMC som numera hjälper till att hålla ett öga på deras entreprenörer.
    Ove

  10. #30
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Nu sticker jag nog ut hakan en aning, men jag ser alltid gruset innan jag är mitt i skiten.
    Jag har aldrig överaskats av vårgrus och därför har jag svårt att förstå de som vurpar pga grus. På våren VET man ju att det är vanskligt att köra och bör därför vara extra uppmärksam. Om man vurpar pga grus så har man helt enkelt under rådande omständigheter kört för fort.
    Håller med dig fullständigt.

Liknande ämnen

  1. Lite äkta offroad
    Av pewa i forum Off topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 21:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •