Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 55

Ämne: Akta er för vårgruset

  1. #11
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Snabellagningar ska vara skyltade, överskott bortsopat senast 48 tim efter arbetet slutförts.( Vägverkets standardbeskrivning)
    Jan

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Matfors
    Inlägg
    49
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Snabellagningar ska vara skyltade, överskott bortsopat senast 48 tim efter arbetet slutförts.( Vägverkets standardbeskrivning)

    Har kört förbi snabellagningsbilen från PEAB i Sundsvalls området tre ggr. Har inte sett någon skyltning någon gång ännu. Och sopning sker mha av timmer bilarna som skall till Ortvikens pappersbruk. Vart skall man på peka denna brist på säkerhetsmedvetenhet hos utföraren?

    Kanske man skall ha en kamera på hojen som bilar i Ryssland har. Så man kan styrka sin version om obefintlig skyltning.
    // Olof

  3. #13
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Orkar du tycker jag att du ska ta bilder och skicka till smc så att de har massor med fakta nästa gång de ger sig på trafikverket. Alternativt fixamingata.se.

    via Tapatalk
    /Erik

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Reese Visa inlägg
    Har kört förbi snabellagningsbilen från PEAB i Sundsvalls området tre ggr. Har inte sett någon skyltning någon gång ännu. Och sopning sker mha av timmer bilarna som skall till Ortvikens pappersbruk. Vart skall man på peka denna brist på säkerhetsmedvetenhet hos utföraren?

    Kanske man skall ha en kamera på hojen som bilar i Ryssland har. Så man kan styrka sin version om obefintlig skyltning.
    Maila till Maria Nordqvist på SMC, så vet hon vad du skall göra.

  5. #15
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Tag foto, dom vill slingra sig.
    Jan

  6. #16
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Diversion Visa inlägg

    Personligen tycker jag att det är en idiotisk regel som gör att sopningen både kostar mer och drar ut på tiden. Ser man inte en gul L70, L90 eller lastbil med saftblandarna på som kryper fram längs vägen kan man ju ifrågasätta om man bör vistas på den, i alla fall som förare.
    Håller med dig.

  7. #17
    Medlem swischmcs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    infödd 08, dvs förortsbo :)
    Inlägg
    74
    Personligen föredrar jag vårvägar där gruset är kvar jämfört med snabellagningar och vägarbeten. Vårgruset kan man lita på. Det ligger där däcken inte rensat, dvs mellan hjulspåren och mitt i korsningar (där ingen kör om man inte måste).

    Allt annat grus är så opålitligt. Stödremsor som är utspridda över hela vägbredden i kurvorna, snabellagningar de "glömt" att skylta och vägarbeten där de sprider ut grus och sten lite hur som helst.

  8. #18
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av swischmc Visa inlägg
    Personligen föredrar jag vårvägar där gruset är kvar jämfört med snabellagningar och vägarbeten. Vårgruset kan man lita på. Det ligger där däcken inte rensat, dvs mellan hjulspåren och mitt i korsningar (där ingen kör om man inte måste).

    Allt annat grus är så opålitligt. Stödremsor som är utspridda över hela vägbredden i kurvorna, snabellagningar de "glömt" att skylta och vägarbeten där de sprider ut grus och sten lite hur som helst.
    Ni måste hjälpa till att få stopp på oskyltade snabellagningar å andra dumheter. Ring vägverket eller SMC.
    Jan

  9. #19
    Medlem LinusEs avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Skåne / Harlösa
    Inlägg
    185
    Var ut o körde några mil med ATn innan idag
    Kan tipsa att flera grusvägar e nygrusade och barnsligt roliga
    Linus E
    -------------------
    Besök görna min äventyrssida där jag löpande läger upp
    mina förberedelser, resor stora som små o ideer kring de mesta...
    www.facebook.com/AdventureLinus

  10. #20
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av LinusE Visa inlägg
    Var ut o körde några mil med ATn innan idag
    Kan tipsa att flera grusvägar e nygrusade och barnsligt roliga
    Grus på belagd väg är inte lika kul som grus på grus.
    Jan

Liknande ämnen

  1. Lite äkta offroad
    Av pewa i forum Off topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 21:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •