Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Tips till amatören

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    skåne
    Inlägg
    1

    Tips till amatören

    Tjenare! Jag är en nybörjare när det gäller MC och hittar ingen hjälp hemma för alla är bil-lovers. Jag har skrivit upp mig för att ta lätt mc körkort här i Lund och skulle uppskatta det väldigt mycket om ni kunde dela er visdom med mig. Inget fel med att samla på sig kunskap om ni förstår. Jag hade även tänkt mig en aprilia rs 125cc med tvåtaktsmotor, men vet inte var jag ska köpa den. Om någon kan rekommendera en återförsäljare skulle det vara super!

    EDIT: Är ny på forumet så vet inte riktigt om jag hittat in i rätt kategori, ursäkta mig för det!

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Shahin Visa inlägg
    Tjenare! Jag är en nybörjare när det gäller MC och hittar ingen hjälp hemma för alla är bil-lovers. Jag har skrivit upp mig för att ta lätt mc körkort här i Lund och skulle uppskatta det väldigt mycket om ni kunde dela er visdom med mig. Inget fel med att samla på sig kunskap om ni förstår. Jag hade även tänkt mig en aprilia rs 125cc med tvåtaktsmotor, men vet inte var jag ska köpa den. Om någon kan rekommendera en återförsäljare skulle det vara super!

    EDIT: Är ny på forumet så vet inte riktigt om jag hittat in i rätt kategori, ursäkta mig för det!
    Kul att du hittat hit.
    Det är väl inte det vanligaste märket precis, men det dyker nog upp något svar.

  3. #3
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Vi har en blå Kawasaki 125 Eliminator -06 som har gått 750mil utan några som helst fel eller brister som ska ut på försäljning om du ändrar dig angående modell för 10.000 kr
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  4. #4
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Shahin Visa inlägg
    Tjenare! Jag är en nybörjare när det gäller MC och hittar ingen hjälp hemma för alla är bil-lovers. Jag har skrivit upp mig för att ta lätt mc körkort här i Lund och skulle uppskatta det väldigt mycket om ni kunde dela er visdom med mig. Inget fel med att samla på sig kunskap om ni förstår. Jag hade även tänkt mig en aprilia rs 125cc med tvåtaktsmotor, men vet inte var jag ska köpa den. Om någon kan rekommendera en återförsäljare skulle det vara super!



    EDIT: Är ny på forumet så vet inte riktigt om jag hittat in i rätt kategori, ursäkta mig för det!

    Tjänare! Kul som katten med MC. Jag tog mitt kort förra sommaren och deg är det bästa jag gjort. Kan inte begripa varför jag inte gjort det tidigare.
    Jag körde privat och tog till hjälp för teorin med MC-boken samt appen Körkort (tror jag den hette) och den innehåller massor med material i form av text, filmer och körkortsfrågorna.
    Om du söker här på Hojen så kommer du finna massa nyttigt som kan hjälpa dig på vägen.

    Lycka till och ställ gärna frågor som vi gamlingar (inte alla) kan hjälpa till med och skapa förvirring i din utveckling


    Sent from my iPad using Tapatalk

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av Shahin Visa inlägg
    Tjenare! Jag är en nybörjare när det gäller MC och hittar ingen hjälp hemma för alla är bil-lovers. Jag har skrivit upp mig för att ta lätt mc körkort här i Lund och skulle uppskatta det väldigt mycket om ni kunde dela er visdom med mig. Inget fel med att samla på sig kunskap om ni förstår. Jag hade även tänkt mig en aprilia rs 125cc med tvåtaktsmotor, men vet inte var jag ska köpa den. Om någon kan rekommendera en återförsäljare skulle det vara super!

    EDIT: Är ny på forumet så vet inte riktigt om jag hittat in i rätt kategori, ursäkta mig för det!
    Har du googlat på Aprilia, återförsäljare och generalagent?
    Aprilia är ännu så länge en "uddahoj" vilket medför att kan ta tid att få delar i tid om olyckan skulle vara framme. Vissa är helt sålda på Aprilia, men jag har aldrig förstått varför.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Vissa är helt sålda på Aprilia, men jag har aldrig förstått varför.
    Finns det inte en hel del "roliga prylar" till just Aprilia som ger betydligt mer mos i motorn än 11kW...
    Därav uppskattningen av Aprilia hos nybörjare.
    Att de efter modden får en ömtålig racemotor som kräver kompetent service, dessutom är 2-t, brukar lätt glömmas bort...
    Senast redigerat av LowTech den 2014-04-24 klockan 19:27.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Finns det inte en hel del "roliga prylar" till just Aprilia som ger betydligt mer mos i motorn än 11kW...
    Därav uppskattningen av Aprilia hos nybörjare.
    Att de efter modden får en ömtålig racemotor som kräver kompetent service, dessutom är 2-t, brukar lätt glömmas bort...
    Som instegshoj skulle jag nog välja en tålig och beprövad modell.
    Sedan när man fattar vad det innebär att vara hojåkare så kommer modellsuget per automatik.

  8. #8
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av Shahin Visa inlägg
    Tjenare! Jag är en nybörjare när det gäller MC och hittar ingen hjälp hemma för alla är bil-lovers. Jag har skrivit upp mig för att ta lätt mc körkort här i Lund och skulle uppskatta det väldigt mycket om ni kunde dela er visdom med mig. Inget fel med att samla på sig kunskap om ni förstår. Jag hade även tänkt mig en aprilia rs 125cc med tvåtaktsmotor, men vet inte var jag ska köpa den. Om någon kan rekommendera en återförsäljare skulle det vara super!

    EDIT: Är ny på forumet så vet inte riktigt om jag hittat in i rätt kategori, ursäkta mig för det!
    ÅF hittar du via www.aprilia.se annars sök på blocket.
    Välj den mc du tycker om,gillar du Aprilia så kör på det.
    När du sedan har fastnat i det Italienska hojträsket är det svårt att ta sig därifrån.
    En Monster kommer sedan....

  9. #9
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Cy2 Visa inlägg
    En Monster kommer sedan....
    Troligare en rotaxtwin... Eller varför inte en V4.

    Skämt åsido, SPG Motor är generalagent för flera italienska märken. www.spgmotor.se

    Skickat från min LT25i via Tapatalk

  10. #10
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Troligare en rotaxtwin... Eller varför inte en V4.

    Skämt åsido, SPG Motor är generalagent för flera italienska märken. www.spgmotor.se

    Skickat från min LT25i via Tapatalk
    V 4 inte fel,
    Klart pojken ska ha en Aprilia,
    Sen en Ducce
    Eller en Mille..

Liknande ämnen

  1. Mat tips ?
    Av pentti01 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2015-06-05, 23:01
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-05-21, 20:52
  3. Tips på coola kläder och hjälm till custom
    Av Robin86 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-06-11, 14:40
  4. Hojen startar inte HJÄLP!!! ( meck tips till mig ? )
    Av Allaandranamnvarupptagna i forum Mekhörnan
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2012-05-29, 17:07
  5. Tips till nya läsare.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 18:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •