Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Ny bromsvätska och lite problem.

  1. #1

    Ny bromsvätska och lite problem.

    Gjort efter konstens regler
    Fyllt på ny vätska öppna nipplen under lite tryck så sipprar den gamla ut. På bakhjulet inga problem men fram.

    Först o främst var där knappt någon vätska i o det som var såg ut som bränt socker i konsistens och även lite flytande dock. Rengjort o fyllde på nytt o fick ut lite av den gamla genom nipplen. Sen krasade till lite i bromsgreppet när jag bromsade några gånger sen blev den helt utan motstånd alls.
    Det kommer lite luftbubblor i påfyllningsbehållaren när jag trycker på bromsen trots att nipplen är stängd.

    Vad har hänt?



    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Släggan Visa inlägg
    Gjort efter konstens regler
    Fyllt på ny vätska öppna nipplen under lite tryck så sipprar den gamla ut. På bakhjulet inga problem men fram.

    Först o främst var där knappt någon vätska i o det som var såg ut som bränt socker i konsistens och även lite flytande dock. Rengjort o fyllde på nytt o fick ut lite av den gamla genom nipplen. Sen krasade till lite i bromsgreppet när jag bromsade några gånger sen blev den helt utan motstånd alls.
    Det kommer lite luftbubblor i påfyllningsbehållaren när jag trycker på bromsen trots att nipplen är stängd.

    Vad har hänt?



    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    Det verkar komma in luft nånstans, kolla så inget är trasigt nånstans på vägen mellan bromsvätskebehållare och hjul.

  3. #3
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Släggan Visa inlägg
    Gjort efter konstens regler
    Fyllt på ny vätska öppna nipplen under lite tryck så sipprar den gamla ut. På bakhjulet inga problem men fram.

    Först o främst var där knappt någon vätska i o det som var såg ut som bränt socker i konsistens och även lite flytande dock. Rengjort o fyllde på nytt o fick ut lite av den gamla genom nipplen. Sen krasade till lite i bromsgreppet när jag bromsade några gånger sen blev den helt utan motstånd alls.
    Det kommer lite luftbubblor i påfyllningsbehållaren när jag trycker på bromsen trots att nipplen är stängd.

    Vad har hänt?



    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    Kan också vara så att hyvudcylindern behöver renoveras medelst renoverings sats.
    Sen om jag får komma med ett råd.
    Pumpa in vätskan baklänges alltså från nippel och upp, för att slippa få luft i systemet för det kan vara stört omöjligt att göra som tex på en bil.

  4. #4
    Ska ner o skruva ikväll lite. Undrar om oket låst sig och luft i systemet ?

    Du menar en oljekanna jrutgers i nipplen ?


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  5. #5
    Medlem LinusEs avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Skåne / Harlösa
    Inlägg
    185
    Vad e de för hoj ?
    Ett eller två ok ?
    Abs ?
    Linus E
    -------------------
    Besök görna min äventyrssida där jag löpande läger upp
    mina förberedelser, resor stora som små o ideer kring de mesta...
    www.facebook.com/AdventureLinus

  6. #6
    Dominator 90:a som har stått still i några år. Ett ok


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    6
    Jag vet inte riktigt hur det ser ut på din hoj men det låter som att kolven i huvudcylindern har fastnat. När du öppnar luftskruven kan du trycka in kolven längre än vanligt, förmodligen är cylindern skadad eller rostig innanför det vanliga arbetsområdet

    Prova att montera isär huvudcylindern, med lite tur kan du trycka ut kolven med tryckluft. Sedan får du avgöra om det går att renovera när du ser hur det ser ut.

  8. #8
    Handtaget gick i botten helt oavsett nipplen .
    MEN
    Jag blockade nyss ner huvudcylinder o rengjorde med t-röd o tryckluft. Måste ha varit fullproppad med goja. Sen rengjorde jag slang och bromsok med tryckluft. Förstoppat. Nu är det iaf fri väg för ny bromsvätska som jag ska slå i imorgon.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Öppna behållaren på styret och sug ut det gamla klägget. Öppna nippeln vid oket och anslut slang med en ansluten bromsvätska. Tryck upp ny bromsvätska tills det som kommer upp i behållaren är rent. Sug ur det gamla från behållaren allt eftersom ny vätska tillsätts. Funkar dööbra!

  10. #10
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Släggan Visa inlägg
    Ska ner o skruva ikväll lite. Undrar om oket låst sig och luft i systemet ?

    Du menar en oljekanna jrutgers i nipplen ?


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

    Typ


    Sent from my iPad using Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Byta bromsvätska
    Av biker i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-05-05, 22:49
  2. Ny bromsvätska och lite problem.
    Av Släggan i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-04-23, 13:11
  3. Lite problem
    Av Marcus i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-08-19, 10:16
  4. Byte av bromsvätska gick fel
    Av WmB i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-14, 15:59
  5. bromsvätska bakbroms
    Av kvist86 i forum Mekhörnan
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 20:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •