Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 47

Ämne: Sommar :)

  1. #11
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Spelar ingen roll - tänker inte sälja.
    Ingen fara, dom som köper beg. äventyrshojar kollar nog mest att service å sånt är skött än lite skit å nån repa.
    Jan

  2. #12
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ingen fara, dom som köper beg. äventyrshojar kollar nog mest att service å sånt är skött än lite skit å nån repa.
    Visst finns det sådana med.Men normalt köper ju man den som ser skött ut.Men sedan kan ju priset avgöra om det är där skon klämmer.Är därför jag ska ha nytt och bevara den så tills den byts ut.

  3. #13
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Visst finns det sådana med.Men normalt köper ju man den som ser skött ut.Men sedan kan ju priset avgöra om det är där skon klämmer.Är därför jag ska ha nytt och bevara den så tills den byts ut.
    Vist är det hur mycket pengar som kan gå till hojkontot som är avgörande. En kompis köpte min 1150 gs som jag körde 15000 mil med. Han är jättenöjd med den efter 8 år.
    Jan

  4. #14
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Tjenare! Åter igen en fin dag. Termometern på balkongen min visar 30*C (fast med glas på är det väl inte så märkligt). Passade på att inta mitt morgonte där ute, tidigt medan solen ännu gick upp. Härligt att sitta där och se solen stiga och veta att idag finns det inga måsten, jag kan göra precis vad som faller mig in. Snart bär det av mot min barndoms omgivningar (med hojen såklart).
    Önskar er alla en finfin fredag och ett skönt veckoslut.

  5. #15
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Detsamma Mymlan. Önskade bara att mina reservdelar kommit idag så jag kunde köra lite i helgen, med det var Nej.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Spelar ingen roll - tänker inte sälja.
    Likadant här. Tänker inte heller sälja. Köpte min hoj färdigrepad och klar. Kör fort när det regnar eller blåser av den med högtryckstvätten ibland. Har helt enkelt inte tid att offra på , i mitt tycke, meningslös sysselsättning. Då kommer ju frågan om det verkligen är lönt att hålla på och putsa på en gammal repig hoj.
    Visst kan man ha hojen för att glänsa eller låta hojen glänsa, det är ju upp till var och en.
    Däremot skall man inte fuska med trafiksäkerheten, dvs. bromsar och däck och ljuset.

  7. #17
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Kan jag hålla med om.En redan risig hoj spelar väl ingen hoj hur den ser ut.Men många vill väl vara rädd om nya maskiner.Don efter person brukar man väl säga.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Kan jag hålla med om.En redan risig hoj spelar väl ingen hoj hur den ser ut.Men många vill väl vara rädd om nya maskiner.Don efter person brukar man väl säga.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    Bra Engström! Vi slutanvändare gillar ditt resonemang. Tänk bara på att omlackat sänker priset X antal kronor för då antas den ha varit omkull med bucklor och repor fulla av spackel. Även slutanvändare granskar varan..
    Ove

  9. #19
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    [QUOTE=Ove;92921] Bra Engström! Vi slutanvändare gillar ditt resonemang. Tänk bara på att omlackat sänker priset X antal kronor för då antas den ha varit omkull med bucklor och repor fulla av spackel. Även slutanvändare granskar varan.. [/

    Dom jag sålt mina halvsletna GSar till har nog haft mest frågor om skötsel av det maskinella.
    Jan

  10. #20
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062

    Sommar :)

    Byter in min på firma och vet vad jag får
    Och granska min får man, finare än ny Och syftar du på att min är omlackad? Skillnad på garage lack och sådant som är bättre än från fabrik.Bara att inse, vissa bara kör och vissa vårdar och kör lika mycket.Tror knappast jag är ensam om att hålla efter hojen.Det ser man ju när man är ute på träffar och dylikt.Sällan man ser vraken, dom är väl hemma på åkern och kör.
    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    Senast redigerat av engström67 den 2014-04-25 klockan 23:55.

Liknande ämnen

  1. Sommar nån gång?
    Av Jourtjänst i forum Off topic
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2013-05-02, 09:34
  2. Lätt mc-kort i sommar!
    Av mc kalle i forum MC-kort
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-23, 19:01
  3. är det en kall sommar????
    Av veteranmc i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-12, 20:33
  4. Nästa sommar.
    Av Gibson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-10-08, 19:20
  5. Sommar
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 10:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •