Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 47

Ämne: Sommar :)

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Tror knappast jag är ensam om att hålla efter hojen.Det ser man ju när man är ute på träffar och dylikt.Sällan man ser vraken, dom är väl hemma på åkern och kör.
    Är det därför man ser så lite hoj på vägarna? Nå, skitsamma, jag skulle kunna vara hemma och putsa men jag tankar upp istället och ger mig ut på en tur.

    Det blir Rudskoga - Svartå - Mullhyttan - Kvissberga - Hallsberg - Åsbro och sen ner över Tiveden för att köpa riktig bacon = rökt sidfläsk. Gräslöken står grön och späd utanför knuten och småtärnat rökt fläsk och gräslök på en brödbit är SOMMAR! Vem har tid att putsa?
    Ove

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Är det därför man ser så lite hoj på vägarna? Nå, skitsamma, jag skulle kunna vara hemma och putsa men jag tankar upp istället och ger mig ut på en tur.

    Det blir Rudskoga - Svartå - Mullhyttan - Kvissberga - Hallsberg - Åsbro och sen ner över Tiveden för att köpa riktig bacon = rökt sidfläsk. Gräslöken står grön och späd utanför knuten och småtärnat rökt fläsk och gräslök på en brödbit är SOMMAR! Vem har tid att putsa?
    Vi har ju olika sätt att hantera fritiden på. En del bara åker och äter och andra åker och.........
    Huvudsaken att man trivs med sig själv och andra.

  3. #23
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Jag kände en gång en ganska stor Mc handlare. Han sa att dom mesta problem med beg hojar va dom som stått stilla å dom som fiskörts.
    Jan

  4. #24
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vi har ju olika sätt att hantera fritiden på. En del bara åker och äter och andra åker och.........
    Huvudsaken att man trivs med sig själv och andra.
    Jag stannar å pinkar rätt ofta.
    Jan

  5. #25
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Är det därför man ser så lite hoj på vägarna? Nå, skitsamma, jag skulle kunna vara hemma och putsa men jag tankar upp istället och ger mig ut på en tur.

    Det blir Rudskoga - Svartå - Mullhyttan - Kvissberga - Hallsberg - Åsbro och sen ner över Tiveden för att köpa riktig bacon = rökt sidfläsk. Gräslöken står grön och späd utanför knuten och småtärnat rökt fläsk och gräslök på en brödbit är SOMMAR! Vem har tid att putsa?
    Låter som en fin tur.Är faktiskt ute och kör lite jag med,men bara 1500mil förra säsongen,lär nog bli minst lika denna.Hinner tvätta hojen 20 tal gånger för det.1 timme max har jag tid med.

  6. #26
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag kände en gång en ganska stor Mc handlare. Han sa att dom mesta problem med beg hojar va dom som stått stilla å dom som fiskörts.
    Ja fiskör det gör jag knappast.

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Jag har redan haft ute hojen ett antal veckor nu, men just idag, när vi har riktigt bra väder så sitter jag på kontoret och jobbar på en lördag. Ser hur många hojar som helst som kör förbi mitt kontor...jag vill också!

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Det blev en förmiddagstur enligt skiss ovan. Det gamla vraket pinnade på riktigt bra med det andra gamla vraket i sadeln.

    Vädret var helt perfekt och temperaturen kom upp till övre komfortläge =15 grader. Vägarna hyfsat rena, bara lite gödsel och jord här och var och lite stödremsa som vandrat upp på asfalten på något ställe. Helt nöjd med turen som slutade på 22 mil.
    Ove

  9. #29
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Vart en 20 mil för mig idag mä.Blir nån pilsner och hojtvätt till kvänn.Passade även på att testa en ny fatbob mä.Dom går riktigt fint.Fick lite habegär ImageUploadedByTapatalk1398520295.937157.jpg


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    16 mils tur på eftermiddag idag. Underbar väder.

Liknande ämnen

  1. Sommar nån gång?
    Av Jourtjänst i forum Off topic
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2013-05-02, 09:34
  2. Lätt mc-kort i sommar!
    Av mc kalle i forum MC-kort
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-23, 19:01
  3. är det en kall sommar????
    Av veteranmc i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-12, 20:33
  4. Nästa sommar.
    Av Gibson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-10-08, 19:20
  5. Sommar
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 10:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •