Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Cagiva Raptor 1000

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    6

    Cagiva Raptor 1000

    Hej forumet!

    Som nybliven medlem hoppas jag att detta är en vettig plats för ett litet hej....

    Efter att ha kört CB900 -81 i sådär 15 år så hamnade jag i situationen där jag skruvade mer än jag körde och visste ändå inte om jag skulle komma hem när jag åkte iväg. Valet var då att sluta köra eller att köpa något nyare. Förra sommaren hittade jag Cagivan för en vettig peng och då blev valet fortsätta köra. Efter det köpet har jag nog kört fler mil än jag gjorde de sista 5 åren med CB:n

    Efter att ha kört lite nyare hoj då fick jag en helt annan förståelse för vad folk brukar prata om när de kritiserar ram och bromsar på bold'oren, nu kan jag ju både svänga och bromsa utan att det känns obehagligt!

    Detta har resulterat i en nytändning på mc-åkandet och bl.a. registrering här. Jag inhandlade raskt lite roligare dämpare med tanken "kör man V-twin skall det väl höras" och lite mindre speglar. Den mindre storleken gör ingen direkt skillnad, originalen visade ändå mest mina armbågar...
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Välkommen! Och grattis till hojen! Riktigt snygg och det går ju inte att missa att den har stora likheter med Ducati Monster?
    Snygg är den och kanske skall jag prova lite nyare hojar för att också förstå vad alla pratar om..


    Sent from my iPad using Tapatalk

  3. #3
    hejsan,hejsan är själv färsk på detta forum ,,det va en redi "insekt" du har,,verkar va klös i den,
    ang cb 900 antar att det är en Honda,,de brukar väll vara pålitliga,,,har jag hört,,
    i går fick jag ett tips av en granne om en Honda 900 en 80-talare som va till salu för 2000kr
    den läckte bensin ner i motorn därför hade den äldre herren till ägare tröttnat på den,,,min tanke va att det kan väll inte vara så stort problem,, antingen kranen som inte stänger eller renovera förgasarna,,
    inget man skall fundera på kanske,,om du hade så mycket besvär med din,,,iof sa frugan ifrån,,he,he,,

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Välkommen! Och grattis till hojen! Riktigt snygg och det går ju inte att missa att den har stora likheter med Ducati Monster?
    Snygg är den och kanske skall jag prova lite nyare hojar för att också förstå vad alla pratar om..


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Enligt vad jag har hört skall det vara samma designer för ramen som på ducati monster.

    Prova inget nyare om du inte har tänkt byta hoj, för det kommer du nog vilja göra direkt...

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av xjman Visa inlägg
    hejsan,hejsan är själv färsk på detta forum ,,det va en redi "insekt" du har,,verkar va klös i den,
    ang cb 900 antar att det är en Honda,,de brukar väll vara pålitliga,,,har jag hört,,
    i går fick jag ett tips av en granne om en Honda 900 en 80-talare som va till salu för 2000kr
    den läckte bensin ner i motorn därför hade den äldre herren till ägare tröttnat på den,,,min tanke va att det kan väll inte vara så stort problem,, antingen kranen som inte stänger eller renovera förgasarna,,
    inget man skall fundera på kanske,,om du hade så mycket besvär med din,,,iof sa frugan ifrån,,he,he,,
    Det är mer än tillräcklit med klös för mig

    Jag menade inte att cb:n var opålitlig direkt, det var mer åldern som gorde att det hela tiden dök upp lite nya fel som ställde till det. Det var t.ex. strulande förgasare, läckande bensinkran, och liknande. Inget allvarligt men irriterande när man precis fixat en grej och då dyker det upp något nytt.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Kul att du hittade hit. Din Raptor tycket jag liknar en riktig hoj. Det är väl en ganska ovanlig hojmodell, har inte sett någon här i Värmland i alla fall.

  7. #7
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Snygg hoj, och välkommen till den italienska hojvärlden.

Liknande ämnen

  1. 1000 + inlägg ...
    Av Ankan1 i forum Off topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-04-14, 19:39
  2. Gsx-r 1000 bakdämpare?
    Av Jonas76 i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-22, 20:38
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-06, 15:53
  4. Buell läggs ner, Cagiva & MV Augusta säljs
    Av Molgan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 22:42
  5. Varadero 1000
    Av Guran 65 i forum Touring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-07, 16:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •