Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: 40 mil i Svea Rike.

  1. #1
    Ankan1
    Gäst

    40 mil i Svea Rike.

    Blev 40 mil i Svea Rike under Torsdagen på jakt efter diverse prylar i livet som jag hittat på nätet tilll datorn.Tog den stora ryggsäcken och gav mig iväg och körde naturligtvis fel som vanligt när gps:en i mobilen inte riktigt ville på samma håll som jag.Strunt samma, efter en del frågor från folk som var ute och vårstädade sina trädgårdar och många skratt med till mig helt främmande människor så hittade jag så småningom rätt.STORT TACK TILL DESSA.

    Vad som däremot skrämde skiten ur mig en aning på denna resa under en sträcka på motorväg var när jag låg sidan om en lastbil med släp och plötsligt ser lastbilens vänsterblinkers gå igång och denna lastbil börjar närma sig mig som redan ligger där i vänsterfilen.Det visade sig att lastbilen försökte gå ut en bit från högerfilen när två bilar stod med varningsblinkers på i vägrenen.Om denna lastbil såg mig vet jag faktiskt inte men däcken på denna lastbil var helt klart obehagligt nära min hoj och mitt högerknä innan han snabbt gick tillbaka till sin fil.

    Så kan det gå under en vanlig resa på mc i Svea Rike en helt vanlig Torsdag när man som mc åkare får möjlighet till att studera ett lastbilsdäck och dess mönsterdjup på nära håll under körning ... LOL.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2014-04-11 klockan 14:00.

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Puh vilken tur att du slapp känna på däcken och att allt gick bra. Jag tror att ett par (fler) blinkningar med helljuset innan omkörning kanske kan vara en bra sak att pocka på uppmärksamhet hos den snart omkörda bilisten/chaffisen. Har sett att vissa bilister gör så.

  3. #3
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Blev 40 mil i Svea Rike under Torsdagen på jakt efter diverse prylar i livet som jag hittat på nätet tilll datorn.Tog den stora ryggsäcken och gav mig iväg och körde naturligtvis fel som vanligt när gps:en i mobilen inte riktigt ville på samma håll som jag.Strunt samma, efter en del frågor från folk som var ute och vårstädade sina trädgårdar och många skratt med till mig helt främmande människor så hittade jag så småningom rätt.STORT TACK TILL DESSA.

    Vad som däremot skrämde skiten ur mig en aning på denna resa under en sträcka på motorväg var när jag låg sidan om en lastbil med släp och plötsligt ser lastbilens vänsterblinkers gå igång och denna lastbil börjar närma sig mig som redan ligger där i vänsterfilen.Det visade sig att lastbilen försökte gå ut en bit från högerfilen när två bilar stod med varningsblinkers på i vägrenen.Om denna lastbil såg mig vet jag faktiskt inte men däcken på denna lastbil var helt klart obehagligt nära min hoj och mitt högerknä innan han snabbt gick tillbaka till sin fil.

    Så kan det gå under en vanlig resa på mc i Svea Rike en helt vanlig Torsdag när man som mc åkare får möjlighet till att studera ett lastbilsdäck och dess mönsterdjup på nära håll under körning ... LOL.
    Brukar aldrig ligga vid sidan om en tradare med hojen,utan vrider till och passerar på 1 sek så slipper man sådant där.Vad skulle han göra ?stanna.skulle jag aldrig göra.Han hade nog full koll på dig i spegeln och ville bara visa att han kommer över lite på din sida,fanns säkert plats.Jag brukar säga,ligg aldrig och fisåk bredvid en tradare,kan sitta stora stenar i däcken som släpper,eller det värsta som kan hända,en punka..då finns varken du eller hojen kvar.

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    det värsta som kan hända,en punka..då finns varken du eller hojen kvar.
    Ja usch när regummeringen släpper, slår sönder stänkskärm och allt i värsta fall. Så här kan det gå när man tvättar däcken för noga, de skulle kanske ha varit smutsiga.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  5. #5
    Jag körde om en tankbil en gång där däcket small precis när jag låg vid sidan om den vid en omkörning. Som tur var så small den på andra sidan.

    Det märkliga var att smällen lät som om man var inne i ett rum, typ bunker. Det ekade som fan av smällen.

    En bil bakom en bit bort såg när det hände. Visade sig vara en bekant som berättade för mig efteråt att.....det var en svag kurva så han såg inte mig och trodde då att jag nu dukat under )

  6. #6
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Ja usch när regummeringen släpper, slår sönder stänkskärm och allt i värsta fall. Så här kan det gå när man tvättar däcken för noga, de skulle kanske ha varit smutsiga.

    Ja regumeringar kan vara luriga.Vi använder aldrig regumeringar på åkeriet, kör med ny däck och dom smäller mycket sällan.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •