Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: VÅR-tur

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kan nog lösa sig på något vis. Jag får drevet monterat på Lördag och sen ska jag testa runt lite. Kan bli B&B någonstans, får kolla lite i Kil också.

    Vilken riktning är aktuell, in i skogen eller ut på Näset?
    Verkar som om det står asfalt högst på listan, så då blir det så. Grums förbi Ny och vidare Högsäter till Säffle. Gamla vägen mellan Säffle och Åmål. Brudfjällsvägen är önskad, sedan finns det flera nästan lika häftiga vägar att ta till. Från Ed upp mot färjan eller varför inte Sillerud ner till Bengtsfors. Vägarna förbi Fengersfors är heller inte raka precis.

    Vi ses på lördag 10oo, Nyängsrasta. E45--E18

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Vårturen är avklarad. Idag har jag kört 53 mil + ett okänt antal kilometrar. Sträckan är i sig inte så intressant som alla kurvor som vi har tagit under dagen.

    Dagen började med att jag och sonen drog oss till Nyängsrasta och tankade hojarna påhejade av Olle som varit på plats ett tag redan. På frågan varåt vi skulle svarade han "åt väster" och sedan körde han åt öster, men bara en liten bit för sen bar det iväg söderut - Liljedal och Värmlandsbro och Säffle innan det blev väster som det var sagt. Trots att jag bott i Värmland över 30 år så finns det en massa väg som jag inte haft en aning om och en del av dom fick jag se idag och Jösses va krökar det finns!

    Ed fick stå för matpaus innan vi svängde iväg mot Halden där vi stannade vid fästningen. Dom spänstiga tog sig en promenad och den frusne plockade fram extrakläder innan vi styrde mot Örje och Töcksfors där det var ny tankning av hojar och gubbar.

    Hem via Glaskogen för att där finns det grusväg. Bara det att hälften var nygrusat/nysladdat så att föret var inte det bästa för tillfället, men vad gör man inte för att slippa komma hem med ren hoj?

    Sonen svängde av lite före gubbarna p.g.a. att tiden drog iväg som den brukar när man har roligt. och sen var vi bara två som körde hem till Olle för kaffe + klappa nya hunden.

    Där stannade Olle kvar och jag fortsatte hemresan med lite utvikningar som det gärna blir.

    Nu är jag hemma. Ändan är mör och resten av gubben är trött. Det är som det ska vara efter en lång dag i sadeln.

    Tack Olle för en trevlig dag.
    Ove

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vårturen är avklarad. Idag har jag kört 53 mil + ett okänt antal kilometrar. Sträckan är i sig inte så intressant som alla kurvor som vi har tagit under dagen.

    Dagen började med att jag och sonen drog oss till Nyängsrasta och tankade hojarna påhejade av Olle som varit på plats ett tag redan. På frågan varåt vi skulle svarade han "åt väster" och sedan körde han åt öster, men bara en liten bit för sen bar det iväg söderut - Liljedal och Värmlandsbro och Säffle innan det blev väster som det var sagt. Trots att jag bott i Värmland över 30 år så finns det en massa väg som jag inte haft en aning om och en del av dom fick jag se idag och Jösses va krökar det finns!

    Ed fick stå för matpaus innan vi svängde iväg mot Halden där vi stannade vid fästningen. Dom spänstiga tog sig en promenad och den frusne plockade fram extrakläder innan vi styrde mot Örje och Töcksfors där det var ny tankning av hojar och gubbar.

    Hem via Glaskogen för att där finns det grusväg. Bara det att hälften var nygrusat/nysladdat så att föret var inte det bästa för tillfället, men vad gör man inte för att slippa komma hem med ren hoj?

    Sonen svängde av lite före gubbarna p.g.a. att tiden drog iväg som den brukar när man har roligt. och sen var vi bara två som körde hem till Olle för kaffe + klappa nya hunden.

    Där stannade Olle kvar och jag fortsatte hemresan med lite utvikningar som det gärna blir.

    Nu är jag hemma. Ändan är mör och resten av gubben är trött. Det är som det ska vara efter en lång dag i sadeln.

    Tack Olle för en trevlig dag.
    HM, Ove. Tror du glömt kompassen. Jag sade mot väster och ditåt körde vi ju.
    En som sagt mycket trevlig tur, men tyvärr en jäkla motvind på väg mot Norge.
    Som tur var fick vi en jättefin utsikt från toppen av Fredrikstens Fästning i Halden.
    Karl den IIX försökt en gång i tiden, men han orkade inte upp.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    HM, Ove. Tror du glömt kompassen. Jag sade mot väster och ditåt körde vi ju.
    En som sagt mycket trevlig tur, men tyvärr en jäkla motvind på väg mot Norge.
    Som tur var fick vi en jättefin utsikt från toppen av Fredrikstens Fästning i Halden.
    Karl den IIX försökt en gång i tiden, men han orkade inte upp.
    Åjo! visst började vi att köra österut - fast kort, bara till E18.

    Jaha, då vet jag att Karl XII och jag har något gemensamt. Men han blev skjuten och jag bara frös lite.
    Ove

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Åjo! visst började vi att köra österut - fast kort, bara till E18.

    Jaha, då vet jag att Karl XII och jag har något gemensamt. Men han blev skjuten och jag bara frös lite.
    Från utfarten till macken är det ca 100m. söderut innan E 18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •