Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Laddning

  1. #11
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Verkar vara många som har behov att ladda massa prylar när dom kör hoj.Inget fel idet men har själv aldrig haft behov av det fast man är borta 1 vecka.Telefon laddas på natten på hotellet eller stugan.Systemkameran går nästan en hel sommar per laddning.Men nu har jag ju skaffat en Gopro,kanske får lov att ladda den ifall den käkar batteri.Lär väl funka med en usb propp i eluttaget på hojen.

    Kul för dig då, men för en annan som lider av att konstant pilla på mobilen i tid och otid gör att batteriet dräneras. Mobilen används dessutom som GPS medan jag kör så då går det åt lite... Lämna mobilen hemma skulle min fru aldrig tillåta, behöver vara nåbar när jag kör så att hon kan kontrollera att jag lever med jämna mellanrum.

  2. #12
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Är väl bara att stoppa mobilkabeln i USB proppen när man kör då.Kan ju inte bli så mycket pillande när man kör hoj.I bilar är det ju väldigt vanligt har jag märkt då det vinglas över hela vägen.Nåbar är man väl,känns ju om det vibrerar i fickan men det kollar jag på när jag stannat.Är det viktigt så får hon ringa flera gånger.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  3. #13
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143
    Mobilen är kopplad med blåtand till mitt Scala Q3, så har bland annat telefonfunktionen röststyrd så behöver inte pilla på skärmen när jag kör nej...

    Fick cigguttagsadapter till mitt CTEK idag som sen födelsedagspresent så ska installera denna inom kort och testa med vanlig billaddare.

  4. #14
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Ok.Men ska du ladda telefon med ctek laddaren?Funkar Q3 bra? Haft Q2 men inget bra


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  5. #15
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Ok.Men ska du ladda telefon med ctek laddaren?Funkar Q3 bra? Haft Q2 men inget bra


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

    Nej jag använder CTEK-kabeln som sitter på batteriet och kopplar på cigg-kabeln där, så jag laddar från batteriet. Använder samma koppling som laddaren annars är kopplad till.

    Jag och polaren köpte ett teamset av Q3 men vi har inte hunnit testa intercomfunktionen än men de övriga har jag testa med mycket gott resultat; telefon, musik, GPS och radio.

  6. #16
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Ok


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Laddning - byte av kol
    Av jrutgers i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-05-13, 08:32
  2. gps laddning
    Av Svanen i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-12-05, 00:40
  3. Laddning.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 11:45
  4. Underhålls laddning
    Av Linnex i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-17, 14:23
  5. Laddning.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 18:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •