Sidan 7 av 15 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 141

Ämne: Mer buller

  1. #61
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nejdå inte alls svårt. En mätare med kalibreringsintyg, för tjafs kommer det att bli, ett måttband och en lista på vilka varvtal som gäller för resp. motor vid mätning. Ett stativ för att mätaren ska kunna vara stilla under mätning. Ev. kan behövas en varvräknare till dom hojar som inte har en egen.

    Stulna fastnar i nätet liksom oförsäkrade. Jag tycker det skulle vara bra med fler flygande kontroller. Totalt under mer än 50 år i trafiken har jag blivit stoppad högst 10 ggr. Men att dra igång en razzia på Sjöborakan eller liknande vore nog inte så begåvat.

    Nu handlade tråden om att minska ljud så jag liksom många andra har hamnat vid sidan av. Ber om ursäkt för detta.
    Det där fixar ljudmätarna automatiskt numera.

    Är det verkligen olika varvtal för olika mc? Så är det inte i motorsport.

    /Freddo

  2. #62
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Outlaw Visa inlägg
    Att dra på inne i stan eller bland folksamlinger är inget som jag gör eller skulle göra om det nu inte skulle rädda mig ur en farlig trafiksituation. Vet nämligen av egen erfarenhet att bröl fungerar bättre än tutan. Har dock aldrig råkat ut för en sådan situation i stadsmiljö men skulle det ske så skulle jag välja mitt egna liv framför folks välbefinnande och kemtvättsnota.
    Det är bra att du inte "okynnesbrölar" Men till en annan fråga eftersom du verkar vara erfaren både av inkontinens och kemtvätt - Tena, är det ett bra märke? Frågar bara ifall jag skulle få frågan.
    Ove

  3. #63
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    hojen. nu
    för oss som gillar motorcyklar och motorcykelljud


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  4. #64
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    hojen. nu
    för oss som gillar motorcyklar och motorcykelljud
    ca 85 db
    Jan

  5. #65
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    ca 85 db


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  6. #66
    Citat Ursprungligen postat av EVK Visa inlägg
    Tolkade det som att du erkände att det mest handlade om image och att du skiter fulltständigt i hur du påverkar andra. Men visst, det blev ännu dummare senare. När du hävdar att det finns andra som gör helt andra saker som är ännu värre. Andra lämnat sitt tydlig omdöme om dig, så låter jag bli, Mr "Outlaw".

    Vet inte hur du fick idén att du kan avgöra vad andra ska gilla eller inte.
    Du behöver inte gilla att jag och andra kör med buller men det finns inget som du kan göra åt den saken så där är det bara att gilla läget, precis som jag skrev.

    Som jag också skrev så kör jag med buller för att det dels är snyggt, ger mer effekt, låter gött och för att man hörs och därmed syns i trafiken. Inget fel med det. Det betyder inte att jag per automatik jävlas med folk.

    "Att dra på inne i stan eller bland folksamlinger är inget som jag gör eller skulle göra om det nu inte skulle rädda mig ur en farlig trafiksituation. Vet nämligen av egen erfarenhet att bröl fungerar bättre än tutan. Har dock aldrig råkat ut för en sådan situation i stadsmiljö men skulle det ske så skulle jag välja mitt egna liv framför folks välbefinnande och kemtvättsnota."

    Skiter jag i folks välbefinnande och kemtvättsnota om en farlig trafiksituation skulle uppstå? Självklart! Det skulle du med göra. Påstår du annat så ljuger du.

    Ditt och andras omdöme om mig berör mig inte eftersom jag vet att det kommer från personer som aldrig skulle våga säga det till mig om ni stod framför mig.

  7. #67
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Outlaw Visa inlägg
    Du behöver inte gilla att jag och andra kör med buller men det finns inget som du kan göra åt den saken så där är det bara att gilla läget, precis som jag skrev.

    Som jag också skrev så kör jag med buller för att det dels är snyggt, ger mer effekt, låter gött och för att man hörs och därmed syns i trafiken. Inget fel med det. Det betyder inte att jag per automatik jävlas med folk.

    "Att dra på inne i stan eller bland folksamlinger är inget som jag gör eller skulle göra om det nu inte skulle rädda mig ur en farlig trafiksituation. Vet nämligen av egen erfarenhet att bröl fungerar bättre än tutan. Har dock aldrig råkat ut för en sådan situation i stadsmiljö men skulle det ske så skulle jag välja mitt egna liv framför folks välbefinnande och kemtvättsnota."

    Skiter jag i folks välbefinnande och kemtvättsnota om en farlig trafiksituation skulle uppstå? Självklart! Det skulle du med göra. Påstår du annat så ljuger du.

    Ditt och andras omdöme om mig berör mig inte eftersom jag vet att det kommer från personer som aldrig skulle våga säga det till mig om ni stod framför mig.

  8. #68
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    107
    Citat Ursprungligen postat av Outlaw Visa inlägg
    Ditt och andras omdöme om mig berör mig inte eftersom jag vet att det kommer från personer som aldrig skulle våga säga det till mig om ni stod framför mig.
    Ja, och din pappa är säkert starkare än min pappa. Är du på riktigt eller är det bara en del av trollrollen?

  9. #69
    Citat Ursprungligen postat av EVK Visa inlägg
    Ja, och din pappa är säkert starkare än min pappa. Är du på riktigt eller är det bara en del av trollrollen?
    Sanningen svider, därför som du valde att kommentera det som sved mest och skita i allt annat jag skrev.

  10. #70
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Det har verkligen gått troll i tråden - igen... Kanske dags att be pewa rensa upp?
    Ove

Liknande ämnen

  1. Polisens nya mätinstrument mot buller
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-04-01, 21:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •