Sidan 5 av 15 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 141

Ämne: Mer buller

  1. #41
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Vet att det varit på tal om att försöka mäta ljudet från en hoj. Problemet är ju hur en bullermätare skall användas för att ge en rättvisa mellan olika mctyper. Utformningen av utblåset är ju inte heller lika. Den saken är ju klar, att om omgivningen blir störd, så är det inte bra.
    Sedan blir det ju andra infall också. I en stilla sommarjkväll blir även en tyst hoj ett orosmoment.

  2. #42
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Håller med, då frågan om att DÄMPA ljudet kommer det alltid in nån bullermupp som hävdar att inga begränsningar gäller honom.
    Ta inte i så ditt Tena inkontinensskydd åker upp där solen inte skiner...

    Citat Ursprungligen postat av EVK Visa inlägg
    Där igen? Kom vi inte fram till att det var en dålig ursäkt?
    Nej, vi kom fram till att om du eller någon annan stör sig på detta så är det synd för er. Bara för er att gilla läget.

  3. #43
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Ja där finns all info, bara att ta en decibelmätare följa instruktionen och mäta, det går även att hitta vilket varvtal en specifik modell ska ha.
    Vad man behöver veta är om hojen är helgodkänd eller ej.
    Ligger den inom nivån bara att tuta och köra, ligger den utanför gör en lösning permanent eller tillfällig.

  4. #44
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av Outlaw Visa inlägg
    Ta inte i så ditt Tena inkontinensskydd åker upp där solen inte skiner...



    Nej, vi kom fram till att om du eller någon annan stör sig på detta så är det synd för er. Bara för er att gilla läget.
    Ganska typisk attityd för en HD åkare som tror att han e så mycket tuffare än alla andra hoj åkare!!!!!!!
    De verkar inte finnas så mycket bakom pannbenet på dej!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  5. #45
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Bra tråd! ger klara fakta. Vore inte fel med lite mera flygande kontroller på vägarna med inriktning körkort, nykterhet och ljud. Borde inte vara så svårt för Farbror Blå att ha en nykalibrerad dB-mätare i skuffen likaväl som dom har en alcometer med sig.
    Ove

  6. #46
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Äh, inte så mycket att bry sig om. Det har ju sista tiden kommit in en hel del nya medlemmar med ganska så konstig attityd redan från första inlägget. Börjar undra om det inte är samma personer som bara skaffar nya konton?
    Det verkar så. Minsta möjliga presentation av sig själv för att vara anonym och sen bara hugger på det som går. Jag bryr mig inte stort, men det är trist med den omogna attityden.
    Ove

  7. #47
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Bra tråd! ger klara fakta. Vore inte fel med lite mera flygande kontroller på vägarna med inriktning körkort, nykterhet och ljud. Borde inte vara så svårt för Farbror Blå att ha en nykalibrerad dB-mätare i skuffen likaväl som dom har en alcometer med sig.
    Körkort ja alkometer ja, dB-mätare vilken syn skulle bli, ungefär som förra sommaren i Lödde på tisdagskvällarna när polisen körde bullermätning på hojar. Tror inte riktigt på din ide. Respekterar din ståndpunkt.
    Det är svårt att höra skillnad på103 och 104 dB.
    Kan vara en smått komisk syn att se ett gäng stå längs vägkanten en polis springer mellan alla hojarna och mäter ljudnivå.

  8. #48
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Håller med dig. För många herrans år sedan bröt jag av blinkerspaken för en idiot som jag höll på att smälla med, med frasen : Den här behöver inte du, din dumma jävel! 2000:- i böter plus repkostnader på ungefär lika mycket. men det var det värt!

  9. #49
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Cy2 Visa inlägg
    Körkort ja alkometer ja, dB-mätare vilken syn skulle bli, ungefär som förra sommaren i Lödde på tisdagskvällarna när polisen körde bullermätning på hojar. Tror inte riktigt på din ide. Respekterar din ståndpunkt.
    Det är svårt att höra skillnad på103 och 104 dB.
    Kan vara en smått komisk syn att se ett gäng stå längs vägkanten en polis springer mellan alla hojarna och mäter ljudnivå.
    Det törs ej polisen i lilla sverige

  10. #50
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Ganska typisk attityd för en HD åkare som tror att han e så mycket tuffare än alla andra hoj åkare!!!!!!!
    De verkar inte finnas så mycket bakom pannbenet på dej!
    Jävligt fult sagt.Jag har öppet system på min hoj och ska ha det på alla kommande.Allt handlar om att man man tycker det låter gött och man får lite mera krut.Symaskiner låter ju inte mycket.Jag har själv blivit kallad både för det ena eller andra av folk som int begrip,men har då aldrig gått så långt att säga att man är dum i huvet.Behöver då inte ha dåligt samvete i denna hönsgård.

Liknande ämnen

  1. Polisens nya mätinstrument mot buller
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-04-01, 21:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •