Sidan 14 av 15 FörstaFörsta ... 412131415 SistaSista
Resultat 131 till 140 av 141

Ämne: Mer buller

  1. #131
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Om jag omformulerar mig då.
    Om jag kör ihjäl en cyklist pga dennes uppförande, så får ju jag leva med det resten av mitt liv.
    Dessutom så blir jag lagförd trots att cyklisten hade alla siffror fel.
    Jag fick 1500:- i böter när JAG blev påkörd av en cyklist som fick panik och trampade bakåt på en tävlingscykel. Han bröt benet , och det var väl lite Arabiska regler som gällde där. ( Den som gör illa sig minst blir ansvarig).
    Nu har vi ju bara din sida av den historien så det tänker jag inte kommentera.

    Men generellt så tycker jag det är som det ska. Det finns en massa saker som vi som bilister måste ta hänsyn till. Vad händer om det springer ut en unge istället? Är det någon skillnad?

    Som bilist riskerar vi att skada och döda i en rätt omfattande skala. Därav tycker jag ansvaret ska vara mycket högt, vi ska planera även för det oväntade. Kör man med förstånd så är det i regel inte ett problem. Men när vi far runt på mc eller cykel så inser man snabbt att förståndet gärna försvinner samtidigt som föraren stänger dörren. Det gäller nog tyvärr de flesta mc-förare också.

    /Freddo

  2. #132
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Nu har vi ju bara din sida av den historien så det tänker jag inte kommentera.

    Men generellt så tycker jag det är som det ska. Det finns en massa saker som vi som bilister måste ta hänsyn till. Vad händer om det springer ut en unge istället? Är det någon skillnad?

    Som bilist riskerar vi att skada och döda i en rätt omfattande skala. Därav tycker jag ansvaret ska vara mycket högt, vi ska planera även för det oväntade. Kör man med förstånd så är det i regel inte ett problem. Men när vi far runt på mc eller cykel så inser man snabbt att förståndet gärna försvinner samtidigt som föraren stänger dörren. Det gäller nog tyvärr de flesta mc-förare också.

    /Freddo
    Vad har det här med bullertråden att göra?

  3. #133

  4. #134
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Vilken livlig och trevlig diskussion det blev... Gör ni likadant irl när diskussionen svänger?

    /F

  5. #135
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vad har det här med bullertråden att göra?
    Exakt !?

  6. #136
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Som sagt, tomma tunnor bullrar mest, gäller även mc. Frågan som då uppstår, är ju om även föraren är helt tom i hjälmen.

    Motorljud är trevligt i rätt proportion tycker jag, men inte glidarbuller.

  7. #137
    O vad gör du i denna tråd då ????

  8. #138
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Motorljud är trevligt i rätt proportion tycker jag, men inte glidarbuller.
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    O vad gör du i denna tråd då ????
    Det är ju det Olle skriver som tråden ursprungligen handlar om - att minska bullret.
    Ove

  9. #139
    ??? Mer buller står det i min dator iallafall

  10. #140
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    ??? Mer buller står det i min dator iallafall
    OK, korrigerar mig där. Han ville ha mulligare karaktär på ljudet som inte väcker grannarna. Läste lite fort och blev för glad. Ber om ursäkt för det.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Polisens nya mätinstrument mot buller
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-04-01, 21:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •