Sidan 13 av 15 FörstaFörsta ... 31112131415 SistaSista
Resultat 121 till 130 av 141

Ämne: Mer buller

  1. #121
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    När jag va grabb hade vi en flärp i framhjulet som smattrade. Kanske räddningen för cyklisterna enligt bullerivrarna.
    Jan

  2. #122
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    När jag va grabb hade vi en flärp i framhjulet som smattrade. Kanske räddningen för cyklisterna enligt bullerivrarna.

    Ja det minns jag,smattersmälla


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  3. #123
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Ja det minns jag,smattersmälla


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    Den var ju jäkligt kul. Ju fortare man cyklade ju häftigare lät den. Experimenterade med lite olika material. Uppklippt konservburk, hård kartong eller liknande. då ville man ju ha så häftigt ljud som möjligt, men man väckte ju inte grannarna ändå.

  4. #124
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Och ett snöre till styret så att man kunde gasa, fick ju mera ljud om man vred in den mot hjulet.
    /Erik

  5. #125
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Som jag har skrivit i en annan tråd - det var i den vevan jag slutade med att väsnas. Efter att ventilerna flugit sin väg och jag plundrat syskons och föräldrars cyklar på ventiler och blivit ordentligt bannad så var jag klar. Eftersom snöret skulle sitta på höger sida skruvade smällan av ventilringen och så blåste luften ur.
    Ove

  6. #126
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Som jag har skrivit i en annan tråd - det var i den vevan jag slutade med att väsnas. Efter att ventilerna flugit sin väg och jag plundrat syskons och föräldrars cyklar på ventiler och blivit ordentligt bannad så var jag klar. Eftersom snöret skulle sitta på höger sida skruvade smällan av ventilringen och så blåste luften ur.
    Många har inte blivit bannade nog Ove utan är kvar i den perioden till mullen skovlas.
    Jan

  7. #127
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Många har inte blivit bannade nog Ove utan är kvar i den perioden till mullen skovlas.
    HMM. NI skall veta att en tvåtaktare måste ha ett visst motstånd i utblåset för att ge maxeffekt.
    En fyrtaktarte går bäst med ett avstämt rakt rör ( tyvärr ).
    Då är frågan den om dessa bullerhojar är rätt stämda eller om bara ägarna är kvar i moppeåldern. Då skulle det ju låta som bara den.

  8. #128
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    HMM. NI skall veta att en tvåtaktare måste ha ett visst motstånd i utblåset för att ge maxeffekt.
    En fyrtaktarte går bäst med ett avstämt rakt rör ( tyvärr ).
    Då är frågan den om dessa bullerhojar är rätt stämda eller om bara ägarna är kvar i moppeåldern. Då skulle det ju låta som bara den.
    Som vanligt Olle, balansen mellan ut å in.
    Jan

  9. #129
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Hur kan en överkörd cyklist inte anses få en påföljd? Det är väl betydligt värre än lite böter att bli påkörd.

    /Freddo
    Om jag omformulerar mig då.
    Om jag kör ihjäl en cyklist pga dennes uppförande, så får ju jag leva med det resten av mitt liv.
    Dessutom så blir jag lagförd trots att cyklisten hade alla siffror fel.
    Jag fick 1500:- i böter när JAG blev påkörd av en cyklist som fick panik och trampade bakåt på en tävlingscykel. Han bröt benet , och det var väl lite Arabiska regler som gällde där. ( Den som gör illa sig minst blir ansvarig).

  10. #130
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Fan bröla på bara !
    Instämmer.

Liknande ämnen

  1. Polisens nya mätinstrument mot buller
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-04-01, 21:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •