Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: Konsumentlagen

  1. #11
    Ankan1
    Gäst
    Upprepade fel av olika delar under en längre tid kan leda till återköp om säljaren inte lyckas lösa problemet.Men vägen dit är lång om säljaren inte är på samma linje.Men ett laddningsproblem borde väl gå att lösa innan man nu pratar om återköp.

  2. #12
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    I mitt fall var det bara ett fel, och det var inte speciellt besvärligt eller långdraget! Man måste se till att vara bra påläst i ämnet för att ha en chans att lyckas!

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    Harley' n in idag. Det verkar som de har äntligen hittat felet. Laddningsregulator var fel, synd att de missade det första gången. Nu får jag håller tummarna att allt blir bra. ����

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av Shaun Visa inlägg
    Harley' n in idag. Det verkar som de har äntligen hittat felet. Laddningsregulator var fel, synd att de missade det första gången. Nu får jag håller tummarna att allt blir bra. ����
    Har dom lyckats missa det med tanke på vad du tidigare beskrev bör du nog hålla tummarna mer än hårt...

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    Tyvärr så kommer jag inte att känna någon ro förrän efter några veckors körning.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Har dom lyckats missa det med tanke på vad du tidigare beskrev bör du nog hålla tummarna mer än hårt...
    Finns en del klåpare där ute. Jag har varit med om att man har bytt både batteri och ladd. regulator innan man hittade felet i en trasig säkring under sadeln...

  7. #17
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Liten finess med nya hojar. Meken stoppar i kontakten så står det: säkring 2, 10 amp sönder på mekens dator. Felsökningen fixad.
    Jan

  8. #18
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Riktigt så bra är inte diagnosutrustningen. Möjligen kommer den fram till möjligt kabelbrott med uppmaning att kontrollera säkringen.

    /F

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    Fick tillbaka hojen idag. Hojen jag fick låna för att köra hem igår när jag lämnade min startade inte. Så de fick köra ut hojen till mig. Tyvärr så hade jag misplacerade min super tuner som de behövde för att återställa motorn.
    Fick reda på att det skulle kostar ca 6500kr för en ny. Jag gick med på det och de lämnade hojen.
    Fick en liten glädje meddelande att jag skulle få ett speciellt pris på Super tuner.
    Jag öppnade kuvert och fick reda på att det skulle kosta 6954kr. När jag ringde och frågade om mitt speciell pris fick jag reda på att jag kunde få 500kr rabatt på nästa service !!
    Detta är min tredje HD jag har köpt hos HD Mölndal. Ca 700 000kr. Det blir min sista där.

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Shaun Visa inlägg
    Fick tillbaka hojen idag. Hojen jag fick låna för att köra hem igår när jag lämnade min startade inte. Så de fick köra ut hojen till mig. Tyvärr så hade jag misplacerade min super tuner som de behövde för att återställa motorn.
    Fick reda på att det skulle kostar ca 6500kr för en ny. Jag gick med på det och de lämnade hojen.
    Fick en liten glädje meddelande att jag skulle få ett speciellt pris på Super tuner.
    Jag öppnade kuvert och fick reda på att det skulle kosta 6954kr. När jag ringde och frågade om mitt speciell pris fick jag reda på att jag kunde få 500kr rabatt på nästa service !!
    Detta är min tredje HD jag har köpt hos HD Mölndal. Ca 700 000kr. Det blir min sista där.
    Hmm. Undrar om det är någon mer än jag som tycker att det gått troll i all modern elektronik i både hojar och bilar. Det har blivit för komplicerat. Det SKALL gå att få igång en hoj även om man sumpat nyckeln tycker jag.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •