Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Nytt bakdäck.

  1. #1
    Ankan1
    Gäst

    Nytt bakdäck.

    Det märks att säsongen har börjat för när jag ringde upp mc affären för bakdäcksbyte så förstod jag omgående att där var mer än full rulle.Fick en timme på mig att infinna mig med hojen så det var bara till att fara iväg omgående.Väl på plats såg jag det organiserade kaoset med kunder som skulle hämta hojar bland nyköpare och förstod att om man inte skulle åka ut med öronen före så var det bäst att hålla käft och vänta på sin tur (ironi).
    När däcket väl låg på och var monterat på hojen stirrade två i personalen egendomligt på varandra och det visade sig att jag fått ett annat däck än det ursprungligt tänkta.Snyggt mönster var det i varje fall jämfört med det gamla som korden stack ut på, så jag klagade då inte.Så kan det gå när det är i början av högsäsongen.Och tack till all trevlig personal och för ett trevligt bemötande på Kawasaki i Löddeköpinge.

  2. #2
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Det märks att säsongen har börjat för när jag ringde upp mc affären för bakdäcksbyte så förstod jag omgående att där var mer än full rulle.Fick en timme på mig att infinna mig med hojen så det var bara till att fara iväg omgående.Väl på plats såg jag det organiserade kaoset med kunder som skulle hämta hojar bland nyköpare och förstod att om man inte skulle åka ut med öronen före så var det bäst att hålla käft och vänta på sin tur (ironi).
    När däcket väl låg på och var monterat på hojen stirrade två i personalen egendomligt på varandra och det visade sig att jag fått ett annat däck än det ursprungligt tänkta.Snyggt mönster var det i varje fall jämfört med det gamla som korden stack ut på, så jag klagade då inte.Så kan det gå när det är i början av högsäsongen.Och tack till all trevlig personal och för ett trevligt bemötande på Kawasaki i Löddeköpinge.
    Hade du kört med det gamla tills korden kommit fram?

  3. #3
    Ankan1
    Gäst
    Japp, det gick ett silvermönster i mitten på däcket där man stack sig på fingrarna från ståltrådarna om man nu kände på detta däck.Men det höll tydligen bra ändå så säkerhetsaspekterna måste vara väl tilltagna.

  4. #4
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Okej själv brukar jag byta däck tidigare för säkerhetsskull

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Köra till korden syns förknippar jag med livsfara, men det är mycket jag förknippar med livsfara som andra förknippar med nöje så vaaaaaad vet jag
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  6. #6
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144
    Bromsar gör man ju mest med framhjulet så det behöver ha bra mönster
    Har man en slö hoj som inte driver så hårt på bakhjulet räcker det med trähjul o stålband
    Detta skrivet för att va rolig

Liknande ämnen

  1. Bredare bakdäck till vf750f -84?
    Av armoton i forum Veteran
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-05-06, 06:12
  2. Vilket bakdäck till Honda 1300ST ??
    Av jaka i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-08, 18:57
  3. Hur stort bakdäck ?
    Av Kain76 i forum Mekhörnan
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-09-27, 18:55
  4. Slitet(platt) bakdäck ??
    Av Mavve65 i forum Mekhörnan
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-06-10, 00:03
  5. Bakdäck med skruv i
    Av gunther i forum Mekhörnan
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-08-20, 09:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •