Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: Framtiden för Hojen.nu

  1. #1

    Framtiden för Hojen.nu



    Framtiden för Hojen.nu?
    Det har hänt en del på nätet sedan Hojen.nu startade 2007, men trots Facebook,
    Twitter osv så lever forumet vidare. Besökarantalet ökar sakta men säkert och
    ligger över 1000 unika besökare/dygn under högsäsongen.

    Att driva och utveckla ett forum kräver rätt mycket tid, något som tyvärr är en
    bristvara numera. Det gör att Hojen.nu blir lidande vilket är trist, och säkert
    märks på dålig nyhetsuppdatering och annat. För potentialen finns!

    Vad skulle ni vilja se hände med forumet framöver? Finns det någon som skulle va
    intresserad av att ta över, helt eller delvis?

    Upplägget kan diskuteras och jag är öppen för de flesta förslag. Skriv i tråden eller
    direkt till mig via PM så kan vi diskutera vidare.

    Kör försiktigt!
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #2
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Forumet fungerar väl bra som det är eller? Vet inte om jag tycker det behöver hända så mycket över huvud taget. Det funkar och är hyfsat stabilt, räcker för mig.

    Det är inte hit jag vänder mig för nyheter heller och känner inte att det är en brist heller. Man ska inte fixa nått som inte är trasigt...

    /Freddo

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    I det stora hela tycker jag det funkar bra, nu när det känns som att vi passerat det här med att kriga över vilket märke som toppar dittan o dattan så är det ganska lugnt va ?

    Det dyker alltid upp heta bollar nån gång där man önskar att en mod bara ryter till lite men det är sällan
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hojen är ett väldigt trevligt forum och har fungerat i 7 år om jag räknar rätt. Pewa har gjort en insats som inte nog kan prisas genom att skapa och driva forumet. 7 år är en lång tid för en ung man och jag förstår att han vill släppa huvudansvaret.

    Hojen.nu har och jag hoppas fortsatt kommer att vara ett forum som passar alla som tar hojandet med en nypa salt och har viss distans till sin egen förträfflighet, vilket gör att tonen som regel är gemytlig. Blir det för mycket tjafs och angrepp fungerar moderatorer på ett bra sätt och återställer ordningen.

    Allt som går på 2 eller 3 hjul, från moppe till jättehojen Kurt-Helge, alla från lillpojken Osckar på moppe till Tant Agda 97 som kör sporthoj kan vara med i skrivandet på lika villkor. I vilket annat forum är detta möjligt?

    Jag skulle gärna hjälpa till men en gubbe på 70 år som kan ta ner skylten när som helst och saknar all kunskap om IT-världen ska inte förhäva sig så det får bli någon annan som kanske vill och kan....
    Ove

  5. #5
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Om man vänder på det, vad vill hojen.nu ha hjälp med? Det är nog inte så lätt att ragga folk till att vara nån allmän resurs bara.

    /F

  6. #6
    Medlem RymdBörjes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    I byn hemma
    Inlägg
    78

    Exclamation En gillaknapp

    En gillaknapp vore inte helt fel...eller varför inte om det nu går att göra...döp om den till "Tycker jag också". Det skulle minska bruset av "jag också inlägg".
    Jag har saknat nåt liknande sedan första dagen här...

    Annars tycker jag som de flesta andra verkar det som att det funkar rätt bra...
    Intressant blandning folk och hojar...och jag är så pass luttrad och gammal att jag ser "min hoj är bättre än din" inläggen som ren och skär underhållning...
    Anpassar farten efter omständigheterna.

  7. #7
    Medlem RymdBörjes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    I byn hemma
    Inlägg
    78

    Smile Skylthållare önskas

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hojen är ett väldigt trevligt forum och har fungerat i 7 år om jag räknar rätt. Pewa har gjort en insats som inte nog kan prisas genom att skapa och driva forumet. 7 år är en lång tid för en ung man och jag förstår att han vill släppa huvudansvaret.

    Hojen.nu har och jag hoppas fortsatt kommer att vara ett forum som passar alla som tar hojandet med en nypa salt och har viss distans till sin egen förträfflighet, vilket gör att tonen som regel är gemytlig. Blir det för mycket tjafs och angrepp fungerar moderatorer på ett bra sätt och återställer ordningen.

    Allt som går på 2 eller 3 hjul, från moppe till jättehojen Kurt-Helge, alla från lillpojken Osckar på moppe till Tant Agda 97 som kör sporthoj kan vara med i skrivandet på lika villkor. I vilket annat forum är detta möjligt?

    Jag skulle gärna hjälpa till men en gubbe på 70 år som kan ta ner skylten när som helst och saknar all kunskap om IT-världen ska inte förhäva sig så det får bli någon annan som kanske vill och kan....
    Eeh, inte för att jag vill utfärda några profetior eller nåt...om du tar på dig nåt så får du väl helt enkelt se till att skylten hänger kvar. Ytterligare en av förhoppnings flera meningsfulla anledningar att putsa på skylten ett tag till.
    Anpassar farten efter omständigheterna.

  8. #8
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av RymdBörje Visa inlägg
    En gillaknapp vore inte helt fel...eller varför inte om det nu går att göra...döp om den till "Tycker jag också". Det skulle minska bruset av "jag också inlägg".
    Jag har saknat nåt liknande sedan första dagen här...

    Annars tycker jag som de flesta andra verkar det som att det funkar rätt bra...
    Intressant blandning folk och hojar...och jag är så pass luttrad och gammal att jag ser "min hoj är bättre än din" inläggen som ren och skär underhållning...
    Min hoj är bättre än din ska nog sess som en vinterterapi
    Jan

  9. #9
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Som rent forum funkar Hojen.nu precis som det är. Men det hade varit trevligt att mötas av lite nyheter på startsidan Kanske fler bloggar, länkarna behöver uppdateras, osv, ser man på andra forum så finns där potential att precis som Pewa skriver att göra ganska mycket mer.

    Jag har några timmar över i veckan att engagera mig här, helt klart. Frågan är bara om jag har något konkret att bidra med?
    Don't grow up, it's a trap!

  10. #10
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    Frågan är bara om jag har något konkret att bidra med?
    Du är väl Skåning?? ;-)

    Faktum är att det är vi andvändare som gör ett forum levande och med god ton svara på inlägg och frågor som kanske ger sig självklart för andra.

    Ett forum utan skribenter dör ganska snabbt ut av sig själv.

    Ett praktexempel är det forum där jag och en hel del andra som nu är här kommer ifrån.

    Ägaren på det forumet lämnade över till en som började styra och ställa som en diktator och bannade alla som inte passade honom.
    Den sista tiden var det bara hans egna inlägg....
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-10-12, 19:54
  2. Ny här på hojen.nu
    Av Masen i forum Ny på forumet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-03-10, 15:18
  3. GPS på hojen
    Av erkagn i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-06-05, 15:46
  4. Hojen.nu 2år!
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 19:40
  5. Hojen!
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 10:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •