Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: dör när jag lägger i ettan

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Kan lossna efter ett tags körning som Ove och Saarela skrev.
    Varmkör lite grann, stäng av motorn, i med en växel dra in kopplingen, trampa på bromsen och starta, så gör jag.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    4
    ska köpa ny olja och nytt filter och byta till helgen, får börja med det. tack för alla svar!!!

  3. #13
    Medlem LinusEs avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Skåne / Harlösa
    Inlägg
    185
    Kontakten till stödet ?
    Linus E
    -------------------
    Besök görna min äventyrssida där jag löpande läger upp
    mina förberedelser, resor stora som små o ideer kring de mesta...
    www.facebook.com/AdventureLinus

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av LinusE Visa inlägg
    Kontakten till stödet ?
    tack för tippset!!

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av Kakel_anders Visa inlägg
    Om den bara hoppar fram o dör kan det väl vara startspärren i typ stödet ??...
    Precis som Linus sa, när du säger att den bara hoppar till och dör när du lägger i växel.. låter som den där tabben man göra från och till när man försöker köra iväg med stödet nere...
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  6. #16
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Minns inte hur Honda har valt att ha uppstartssekvensen, på min suzuki behöver jag i alla fall ha kollpingen intrykt för att kunna trycka på start.... Vill minnas att det går att lägga i växeln med stödet nere bara kopplingen är intryckt, kan minnas fel,
    Absolut värt att kolla upp givaren till strödet, även om jag inte är helt säker på att det är där provlemet sitter.
    Lycka till med felsökningen.

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    När jag stannar min Suzuki lägger jag i ettan och sparkar ner sidostödet, då stannar motorn. Kan det vara givare för växel och stödet i kombination som spökar?
    Var sitter givaren som bryter med växel i??
    Ove

  8. #18
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Men han skrev ju

    har olja i motorn och har spännt kopplingen. när jag försöker starta med växel i och kopplingen indragen är det som att jsg skulle starta med växel i utan att koppla får nog bli att åka bort med den till verkstan
    så det är ju definitivt inte någon brytarrackare som är felet. Om cykeln hopppar framåt när har har växel i och koppling intryckt så är det ju någonting med kopplingen som är fel. Antingen generalknas eller hopklibbade lameller.
    /Erik

  9. #19
    Medlem RymdBörjes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    I byn hemma
    Inlägg
    78
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Men han skrev ju



    så det är ju definitivt inte någon brytarrackare som är felet. Om cykeln hopppar framåt när har har växel i och koppling intryckt så är det ju någonting med kopplingen som är fel. Antingen generalknas eller hopklibbade lameller.
    F-n ännu ett tillfälle där jag saknar en gillaknapp. Det är ett "mekaniskt" problem som beskrivits ända från början.

    Not sent from an IThing!
    Anpassar farten efter omständigheterna.

  10. #20
    Medlem RymdBörjes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    I byn hemma
    Inlägg
    78
    Citat Ursprungligen postat av sebbe Visa inlägg
    ska köpa ny olja och nytt filter och byta till helgen, får börja med det. tack för alla svar!!!
    Som det någon skrev/antydde tidigare i tråden, när du bytt olja så varmkör hojen ordentligt stillastående. Testa sen att motionera kopplingen ett flertal gånger, med lite tur och med nya oljan så fixar det sig. Annars så få du nog helt enkelt paddla igång, trycka i 1:an, få upp farten så att du iaf kan få i minst en till högre växel, koppla ur och föröka "köra loss" kopplingen. Det är inte första och nog inte sista gången det händer.
    Går det ändå inte att få loss den så är det skruva som gäller. Det är iofs inget direkt komplicerat men är man ovan och inte har något bra ställe att skruva på så är det kanske lika bra att överlåta jobbet på den förhoppningsvis kunnige och vänlige lokale mc-meken.
    Lycka till! :-)

    Not sent from an IThing!
    Anpassar farten efter omständigheterna.

Liknande ämnen

  1. NU GÅR JAG OCH LÄGGER MIG.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-03, 08:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •