Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Spåra Mobilen.

  1. #1
    Ankan1
    Gäst

    Spåra Mobilen.

    Finns det någon tjänst som kan hitta en mobil och peka ut var mobilen befinner sig.Tjänsten ska fungera på helt vanliga mobiler som inte är IPhones eller SmartPhones av något slag.Provade LociLoci i test versionen men den sökte runt ett flertal gånger utan att få upp minsta spår.Så det var ju inget vidare om man nu tänkt betala 400 spänn för ingenting med andra ord.

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Finns det någon tjänst som kan hitta en mobil och peka ut var mobilen befinner sig.Tjänsten ska fungera på helt vanliga mobiler som inte är IPhones eller SmartPhones av något slag.Provade LociLoci i test versionen men den sökte runt ett flertal gånger utan att få upp minsta spår.Så det var ju inget vidare om man nu tänkt betala 400 spänn för ingenting med andra ord.
    Stod det inte något om att spårade obj måste godkänna spårning för att sökn ska fungera..???
    Läste bara lite snabbt....

  3. #3
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Stod det inte något om att spårade obj måste godkänna spårning för att sökn ska fungera..???
    Läste bara lite snabbt....
    Har godkänt det enligt konstens alla regler men den hittar inte mobilen ändå.

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Har godkänt det enligt konstens alla regler men den hittar inte mobilen ändå.
    Du får uppgradera dig! Köp en Ajfån eller Android så hittas den.

  5. #5
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Du får uppgradera dig! Köp en Ajfån eller Android så hittas den.
    Har redan en Smartphone Experia Z1 men det var den enklare mobilen jag tänkt använda som spårmedel i annat föremål vid eventuell stöld.

    För det påstås ju vara så lätt enligt många källor att spåra dessa mobiler men inte en enda av de tjänster jag hittat på nätet verkar klara av att leta upp dessa mobiler.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2014-04-02 klockan 22:16.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    107
    Har du kontaktat lociloci och frågat varför det inte fungerar?

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Har redan en Smartphone Experia Z1...
    Aah ett bra val. Har samma modell jag också.

    Om det är hojen du vill stöldsäkra så tror jag inte det finns idiotsäkra stöldskydd, tjuven tar det han vill ha i alla fall. Men har inte Larmtjänst nån funktion och produkt?

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Söker jag min mobil så hittas den ganska pricksäkert med undantag för några meter, ungefär 5 m ifrån där den egentligen ligger.

    Har du slagit på platstjänster?

  9. #9
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Söker jag min mobil så hittas den ganska pricksäkert med undantag för några meter, ungefär 5 m ifrån där den egentligen ligger.

    Har du slagit på platstjänster?
    Bortsett från XPerian så kom jag över en ny telefon av det enklare snittet för en billig peng via en bakant och tänkte använda denna just för att stöldspåra olika föremål.Däremot så fanns det ett stöldspårningssystem i denna enklare telefon som nu är aktiverat där telefonen redan ligger i föremålet.Men detta är tyvärr inget jag själv kan se via t ex en Internetkarta utan förmodligen mer en polisiär eller teleoperatörsstyrd grej.

    Det här med spårning av mobiltelefoner har ju alltid påståtts vara ganska enkelt och man rekommenderas ju t.o.m att ta ur batteriet även om telefonen är avstängd för att undvika spårning.Men som sagt var, jag har inte hittat någon fungerande tjänst ännu som fungerar för min egen spårning via en Internetkarta så länge det inte handlar om en Iphone / SmartPhone där saken är en helt annan.

Liknande ämnen

  1. Håll koll på ditt MC-batteri via mobilen
    Av biker i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-12-20, 10:02
  2. Hojen.nu i mobilen
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2012-05-02, 07:42
  3. Spara bränsle
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 17:53
  4. Tips för att spara in på bensinkostnaderna
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-03-28, 12:04
  5. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 02:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •