Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Så var en ny säsong påbörjad.

  1. #1
    Ankan1
    Gäst

    Så var en ny säsong påbörjad.

    Hämtade hem plastraketen idag och den startade efter sina sex vintermånader utan att tjura det minsta.Lite ringrostig var man ju så det blev till att ta det lugnt och tur var väl det för halvägs hemma så var där en yngre kvinna som körde rakt ut framför mig från en mindre väg i sin lilla personbil.Denna unga förmåga verkade mer eller mindre smått chockad över sin egen körstil och det blev även jag.Vad är oddsen för att man ska stöta på en sådan planta direkt man sätter sig bakom styret.Uppenbarligen ganska stor så ta det lugnt där ute.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2014-03-22 klockan 18:39.

  2. #2
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Förnuftigt att ta det vackert i början. Samtidigt så tror jag inte bilister riktigt räknar med hojar än, vad det verkar.

  3. #3
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Förnuftigt att ta det vackert i början. Samtidigt så tror jag inte bilister riktigt räknar med hojar än, vad det verkar.
    Nä, de e nog sant,, men ändå; man ska väl alltid titta efter all slags trafik: Bilar, bussar, lastbilar, traktorer och mopeder,,, Året om! ?
    Men det är väl ofta så; bilister tittar efter bilister,,,

  4. #4
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Av ngn märklig anledning förväxlas man ofta med moped. Men MCPolisen. Dom ser folk?!

    Håller med pentti

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Av ngn märklig anledning förväxlas man ofta med moped. Men MCPolisen. Dom ser folk?!

    Håller med pentti
    Jag hade för flera år sedan en Honda Dominator med hög vindruta , stora gula reflexer och lackad i vitt. Konstigt att bilisterna ofta gick åt sidan för att släppa förbi. Antingen är folk uppmärksamma eller ögontjänare

  6. #6
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag hade för flera år sedan en Honda Dominator med hög vindruta , stora gula reflexer och lackad i vitt. Konstigt att bilisterna ofta gick åt sidan för att släppa förbi. Antingen är folk uppmärksamma eller ögontjänare
    Dom trodde säkert du var polis. Har varit med om det en gång när jag körde hem från Borås och det ösregnade.Första gången jag andvände nått med varsel i och då köpte jag ett helställ som lyste som satan.Man satt ju och skrattade för sig själv när man låg och betade av bil efter bil.Dom kastade sig åt sidan när man dök upp i deras backspegel.Hade ju då som nu xenonljus på hojen som lyser skarpt och sedan den där gröna dräkten,jag förstod vad dom trodde..

  7. #7
    Ankan1
    Gäst
    Den här unga kvinnan i sin bil lär förmodligen inte vara den sista av sitt slag på mina turer med plastraketen.Möjligt att hon trodde att det var någon form av scooter eller liknande som hon skulle hinna före men samtidigt så är det lite konstigt om man inte ser skillnad på dessa mopeder och en mc med stora röda kåpor plus halvljus.Hade även en bil efter mig och då borde hon ju åtminstone ha sett detta fordon ur rätt perspektiv som just en bil.Själv tror jag att hon missbedömde både avstånd och fart på inkommande fordon och helt enkelt chansade och körde rakt ut utan att ha koll på läget.Väldigt onödigt och väldigt farligt och ställer till med stora problem för flertalet iblandade om det slutar illa med t ex en olycka.

    Det hade kanske varit en bra ide som tidigare nämnts med dessa polisliknade mc jackor som jag såg för en tid sedan i en affär.Ska nog ta och knalla in där idag och se hur de egentligen ser ut på nära håll.Om inte annat så lär väl mossan bli glad som har tjatat i flera år nu om att en sådan jacka ska du ha så att folk ser dig ... LOL.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2014-03-23 klockan 10:53.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Nä, de e nog sant,, men ändå; man ska väl alltid titta efter all slags trafik: Bilar, bussar, lastbilar, traktorer och mopeder,,, Året om! ?
    Men det är väl ofta så; bilister tittar efter bilister,,,
    Eller glömmer vad de håller på med. Jag kom körandes i Dalsland och ser en bil komma från vänster, stannar och ser att föraren vrider på huvet. Jag blir lite fundersam och intar vad man kallar , beredskap. Och tur var väl det, för helt plötsligt kör bilen ut i min färdriktning. Tvär bromsning och ser då två vithåriga gamla damer i bilen som oberört körde vidare. Jag körde inte fortare än ca 70.
    Ni som inte har så stor trafikvana måste vara beredda på att även om en bil stannat, så kan den helt plötslig vara framför er.

  9. #9
    Ankan1
    Gäst
    Det bidde ingen jacka utan det bidde ett par nya mc byxor istället.Så kan det gå ...

  10. #10
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Ni som inte har så stor trafikvana måste vara beredda på att även om en bil stannat, så kan den helt plötslig vara framför er.

    Ja, är ett bra tips till ALLA. Man får nästan förutsätta allt som potentiell risk. Och vara aktiv.
    Härligt! I like it

Liknande ämnen

  1. Hur lång säsong har ni?
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 75
    Senaste inlägg: 2013-02-04, 08:34
  2. Låååång säsong
    Av Peo i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-15, 10:36
  3. kort säsong
    Av stickan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-04-23, 20:25
  4. När är din säsong slut?
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-10-21, 17:20
  5. FLYTTAD: När är din säsong slut?
    Av pewa i forum Off topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 00:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •