Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Finns Bell Rogue i Sverige?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406

    Finns Bell Rogue i Sverige?

    Någon som om och i så fall vart man kan köpa Bell Rogue i Sverige? Hojta gärna till extra om ni har sett den i någon affär i Skåneland...

    Produktlänk, hemsida: http://www.bellhelmets.com/powersports/helmets/rogue#

  2. #2
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143
    Om jag inte missminner mig så fanns den på MC-mässan i Göteborg, minns dock inte vad återförsäljaren hette tyvärr.

  3. #3
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Vad jag vet så är den inte släppt på europeiska marknaden. Och heller inte ECE-märkt, utan ändast märkt med den amerikanska DOT.
    Jag köpte min från staterna och är riktigt nöjd med komforten i den. Sitter som en smäck och ger känslan av en öppen hjälm men man är lite mer skyddad emot mygg, regna och vind i och med ansiktsskyddet.

  4. #4
    Jag sökte så sent som för två veckor sedan efter återförsäljare inom EU men hittade ingen så jag importerade min från staterna. Fick den i måndags och den är löjligt snygg och sitter som en smäck. Gillar att det finns integrerade fickor för hörlurar eller intercom. Väcker uppmärksamhet, det gör den. Folk pekar och vänder sig om när man kommer.

  5. #5
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Darkman Visa inlägg
    Jag sökte så sent som för två veckor sedan efter återförsäljare inom EU men hittade ingen så jag importerade min från staterna. Fick den i måndags och den är löjligt snygg och sitter som en smäck. Gillar att det finns integrerade fickor för hörlurar eller intercom. Väcker uppmärksamhet, det gör den. Folk pekar och vänder sig om när man kommer.
    Cool hjälm.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Cool hjälm.
    Ja, den är riktigt fräck. Var dock orolig där ett tag eftersom jag köpte den utan att ha provat den först och utan att läsa användaromdömen. Gick efter utseendet. I staterna är det många som klagar och säger att den skaver eller sitter tätt över näsan men som tur är sitter den som en smäck på mig.

  7. #7
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av ThompaB Visa inlägg
    Om jag inte missminner mig så fanns den på MC-mässan i Göteborg, minns dock inte vad återförsäljaren hette tyvärr.
    Den fanns på mässan för jag provade en, men jag kan inte i mitt liv komma ihåg hos vilken leverantör det var.....
    Don't grow up, it's a trap!

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    Den fanns på mässan för jag provade en, men jag kan inte i mitt liv komma ihåg hos vilken leverantör det var.....
    Har sökt lite och Allright.eu listar Bell på sin sida.

Liknande ämnen

  1. Det finns idioter....sen finns det obehagliga idioter!
    Av Pathfinder i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2014-03-24, 18:04
  2. Vi som finns på Facebook
    Av Mc-Bosse i forum Off topic
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2013-07-18, 15:07
  3. Södra Sverige
    Av Oden68 i forum Touring
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-01-17, 22:29
  4. Var i landet finns ni?
    Av Nilsson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 15:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •