Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: Kawasaki versys 650 / Suzuki DL1000 v-strom

  1. #11
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Här kan man läsa om Versys!
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #12
    Medlem Dannys avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    22
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Här kan man läsa om Versys!

    Tack för länkarna, har läst båda artiklarna förut. Känns som jag läst det mesta om båda motorcyklarna nu..
    Fördelar och nackdelar med alla hojar. Svårt att veta vilken som kommer passa mig/oss bäst så det blir en liten chansning. Antingen blir det bra annars är det ju bara att byta. Det ska bli fruktansvärt kul iallafall.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    [QUOTE=Mats Liifv;90846]Här kan man läsa om Versys![/QUOT

    Ja, jäklar. En hoj som skulle passa mig med dess låga vikt och lagom effekt. Att byta framhjulet till ett 21", tror jag inte skulle vara något problem. Verkar finnas plats.

  4. #14
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Danny Visa inlägg
    Tack för länkarna, har läst båda artiklarna förut. Känns som jag läst det mesta om båda motorcyklarna nu..
    Fördelar och nackdelar med alla hojar. Svårt att veta vilken som kommer passa mig/oss bäst så det blir en liten chansning. Antingen blir det bra annars är det ju bara att byta. Det ska bli fruktansvärt kul iallafall.
    Jag rekommenderar V-strom, ganska säker på att du blir besviken på en 650 om du kör med passagerare. Dom mindre hojarna brukar inte vara roliga med passagerare och packning. Dom är, i mina ögon, mest gjorda för en ensam förare på 170 cm och 70 kilo. Fick en ny Yamaha 600:a i inbyte. Var som en något större moped för min del. Jag är nog trettio kilo för tung och femton centimeter för lång för en sån hoj. Kanske är Versys något mer fullvuxen men jag är skeptisk till att du och din passagerare skulle bli nöjda. Testa båda hojarna med passagerare innan du bestämmer dig. Viktigt att passageraren trivs om det ska funka att åka på semester.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #15
    Medlem Dannys avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    22
    Har idag varit iväg med frugan och tittat runt, provsuttit (båda två) och diskuterat med olika säljare om suzuki dl650/1000, gsx650, Triumph tiger 900, transalp, Varadero, versys.
    Ok utfallet blev att jag i veckan ska hämta hem den härImageUploadedByTapatalk1395421961.824270.jpg
    Suzuki dl650 v-strom 2009 ABS.
    Om det är rätt eller fel val återstår att se men just nu känns det hel rätt för mig. Nu är det bara köpa kläder och börja övningaköra


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  6. #16
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Grattis till hojen. Det går ju bra att gå upp ett snäpp om du vill ha lite kräm.Men räcker nog långt.Hade du tagit versysen så har du nog blivit besviken.Mer power i Suzukin.

  7. #17
    Medlem Dannys avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    22
    Det känns som en bra hoj att börja med, längtar tills jag ska hämta hem den
    Funderar lite på vart gränsen till tung mc går? Alla säljare jag pratat med har sagt olika idag.
    Jag har hört allt från
    Över 50 kW
    Minst 600cc och över 40kw
    På körkortsportalen står det att klass A2 inte får överstiga 35kw och 0.2 kW/kg. Då tolkar jag det som att allt med större motor utöver det klassas som tung mc?

    Någon som vet vad som gäller?


    Skickas från min iPad via Tapatalk

  8. #18
    Medlem Dannys avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    22
    Då faller suzuki 650 bort på 1 ynka kW för lite. Den är reggad som 49kW, haha kan det bli mer retsamt.

  9. #19
    Medlem Dannys avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    22
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Samma situation jag hamnade in är jag tog mc kort och köpte en Transalp på 600 cc när gränsen var 650 cc. Fick låna en större hoj för uppkörning plus träning av garagevändningarna. Inget kul.

    Känns lite trist men det är bara att gilla läget. Får bli att övningsköra på den här och låna/hyra en annan hoj vid uppkörningen.
    Känns jävligt surt när det bara är 1kW som felar..


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  10. #20
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    om du läste noga så får du använda din till 2018, är du osäker så kolla med uppkörningsgubbarna innan, så slipper du låna annan hoj i onödan. Man ska alltid läsa det finstilta också Vad står det exakt i ditt reg bevis?

Liknande ämnen

  1. Suzuki V-strom
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2014-02-28, 21:42
  2. Kawasaki Versys 1000
    Av Håkan46 i forum Street
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-04-28, 11:09
  3. Kawasaki Versys
    Av CPHB i forum Touring
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-11, 09:37
  4. Första bilderna på Kawasaki Versys Travel
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 17:08
  5. Kawasaki Versys
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 15:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •