Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 32

Ämne: Kawasaki versys 650 / Suzuki DL1000 v-strom

  1. #21
    Medlem Dannys avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    22
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    om du läste noga så får du använda din till 2018, är du osäker så kolla med uppkörningsgubbarna innan, så slipper du låna annan hoj i onödan. Man ska alltid läsa det finstilta också Vad står det exakt i ditt reg bevis?

    "Trots de ändrade provfordonskraven för behörighet A, får motorcyklar som har en nettoeffekt av minst 40 kW och en lägre tjänstevikt än 175 kg användas. "
    Det tolkar jag som att det ska vara minst 40kW och hojen ska väga som mest 175kg.
    650:n har 49kW men väger ju mer än 175kg, nånstans mellan 200-215kg har jag för mig.
    Eller det kanske är något mer finstilt jag har missat?

    Hojen betalas och hämtas i veckan så har ej kikat vad som står på reg.beviset


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  2. #22
    Medlem Dannys avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    22
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Som jag tolkar det så får du köra med din mc

    Ja enligt den texten får jag det det vore ju toppen!
    Ska höra efter med min körskola dom borde ju veta.
    Tack för att du hittade den informationen, nu blev jag lite gladare


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  3. #23
    Medlem Dannys avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    22
    Hämtade hem hojen idag. Har bara provat den nån kilometer men är redan förälskad
    Kommer med mer utförlig recension när jag har kört in mig mer

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    Jag har samma tankar som du. Kawasaki Versys, Honda NC700X eller Suzuki DL 650. Tre hojar med lite olika egenskaper. Jag är nyfiken på din nya hoj. Hur gammal, hur många mil, utrustning, pris mm.
    Provkörde du Versys, vad tyckte du ?

  5. #25
    Medlem Nysses avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    32
    Glöm inte Transalp XL700, en kanonhoj.


    Skickat från en obestämd plats i värden!

  6. #26
    Medlem Dannys avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    22
    Citat Ursprungligen postat av Shaun Visa inlägg
    Jag har samma tankar som du. Kawasaki Versys, Honda NC700X eller Suzuki DL 650. Tre hojar med lite olika egenskaper. Jag är nyfiken på din nya hoj. Hur gammal, hur många mil, utrustning, pris mm.
    Provkörde du Versys, vad tyckte du ?

    Jag provkörde faktiskt ingen utav dom innan köpet. Provsatt och sparkade däck typ.
    Jag och frugan tyckte att vi satt skönast/bäst på vstromen och att den sen var i rätt prisklass (mellan 50-60) med lagomt många mil (drygt 2k) relativt ny (2009), ok utrustning (abs packväska+tankväska) och nyservad så var det ett enkelt beslut.
    Har som sagt inte kört någon riktig hoj innan (bara cross) men just nu känns det verkligen som den har tillräckligt med kraft för att jag ska kunna köra ihjäl mig:/
    Tycker vstromen känns lite mer ordentlig om man ska åka två om man jämför med versysen.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    OEREBRO LAEN
    Inlägg
    7
    Köpte själv en V-strom dl650 i början av året (2005:a) och stog i samma val och kval som du innan. Versys eller V-strom.

    Efter att ha kört närmare 400 mil nu sen mars, varav majoriteten av mil med tjejen bakpå kan jag inte säga något annat än Grattis till köpet!
    Blir dagligen nyförälskad i hojjen och den har aldrig känts för klen. Tycker däremot att den känns lite tungarbetad på låga varv (under 2500) men kommer snart köpa en växelindikator/TRE som många sagt ska förbättra motorn på lägre varv.
    Att sedan växelindikator kan kännas onödigt är en annan femma, jag vill bara testa om det hjälper vid lägre varvtal.

    Förutom det är jag så obeskrivligt nöjd och är säker på att du kommer bli det också!
    Har kört flera turer på 50+ mil/dag och det har varit både bekvämt och roligt, även trasslat mig in på små skogsvägar och den levererar dugligt där med!

    Ser fram att se om du är lika nöjd som jag!

    Vore kul med någon bild på hojen!

  8. #28
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av drummerrob Visa inlägg
    Köpte själv en V-strom dl650 i början av året (2005:a) och stog i samma val och kval som du innan. Versys eller V-strom.

    Efter att ha kört närmare 400 mil nu sen mars, varav majoriteten av mil med tjejen bakpå kan jag inte säga något annat än Grattis till köpet!
    Blir dagligen nyförälskad i hojjen och den har aldrig känts för klen. Tycker däremot att den känns lite tungarbetad på låga varv (under 2500) men kommer snart köpa en växelindikator/TRE som många sagt ska förbättra motorn på lägre varv.
    Att sedan växelindikator kan kännas onödigt är en annan femma, jag vill bara testa om det hjälper vid lägre varvtal.

    Förutom det är jag så obeskrivligt nöjd och är säker på att du kommer bli det också!
    Har kört flera turer på 50+ mil/dag och det har varit både bekvämt och roligt, även trasslat mig in på små skogsvägar och den levererar dugligt där med!

    Ser fram att se om du är lika nöjd som jag!

    Vore kul med någon bild på hojen!
    Går hojen bättre med växelindikator

  9. #29
    Medlem Dannys avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    22
    Citat Ursprungligen postat av drummerrob Visa inlägg
    ...!
    Härligt att höra jag har kört närmare 100 mil nu och är verkligen jätte nöjd. Just nu känns motorstorleken perfekt för mig, men tror nog att jag kommer gå upp i storlek om ett eller två år..
    Jag har inte märkt av att den blir särskilt klenare när man kommer ner i varv. Har å andra sidan inte kört med passagerare.
    Har börjat kika på olika Väsksystem men är en hel djungel har du väskor? Isåfall vilka?

    Liten bild hur hojen ser ut
    https://lh4.googleusercontent.com/-L...o/IMG_1191.jpg
    Senast redigerat av Danny den 2014-05-03 klockan 16:22.

  10. #30
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Går hojen bättre med växelindikator
    Ja faktiskt, det är nån sorts chipstrimmning! Hojen går mycket bättre på lägre varv, bättre bottendrag!
    Växelindikatorn får du på köpet, faktiskt väldigt bra att ha!
    Hade en 06a som jag satte på en sån, gjorde väldigt skillnad!

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

Liknande ämnen

  1. Suzuki V-strom
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2014-02-28, 21:42
  2. Kawasaki Versys 1000
    Av Håkan46 i forum Street
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-04-28, 11:09
  3. Kawasaki Versys
    Av CPHB i forum Touring
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-11, 09:37
  4. Första bilderna på Kawasaki Versys Travel
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 17:08
  5. Kawasaki Versys
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 15:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •