Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Var köpa Anakee 2?

  1. #11
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Har kört med Metzeler och tyckte att dom var rätt bra!




    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  2. #12
    Medlem Allan Ks avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Åland
    Inlägg
    110
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Har kört med Metzeler och tyckte att dom var rätt bra!




    Verkar inte finnas 160/60 17 av Tourance

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Min granne har en Transalp, det var den jag tränade krypkörning på ett par timmar kvällen innan uppkörning. Nu är hans däck slut och han vill köpa nya. Han har idag Anakee 2 och vill ha det igen men har svårt att hitta någon som säljer. Jag har inte koll på vilken dimension det ska vara så jag kan inte riktigt leta.

    Det verkar som att de vill sälja Anakee 3 i stället, men han vill verkligen ha Anakee 2.
    Inga problem att hitta Anakee 2, men du får gå upp en dimension på bakdäcket till
    150x70x17
    Har dem på min Transalp just nu.
    har för mig att www.hojdack.se har dem

  4. #14
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Jo, det kan man ju göra. Men om man inte vill det så finns inte däcken, inte ens på tillverkarens hemsida. Finns bara vissa storlekar, känns som om det är det som finns på lager som finns angivet.
    /Erik

  5. #15
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Bara för att Anakee 2 har utgått i sortimentet.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  6. #16
    En Transalp har ju 120 bredd på däcket så ett 150 däck skulle nog kräva en rondell för att "bredda" svingen lite.

    Ett motsvarande däck är ju annars Metzeler Tourance(ej Tourance EXP eller Tourance Next, utan bara Tourance). Jag har alltid föredragit Tourancen före Anakee2.

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    En Transalp har ju 120 bredd på däcket så ett 150 däck skulle nog kräva en rondell för att "bredda" svingen lite.

    Ett motsvarande däck är ju annars Metzeler Tourance(ej Tourance EXP eller Tourance Next, utan bara Tourance). Jag har alltid föredragit Tourancen före Anakee2.
    Finns faktiskt gott om plats för ett 150-däck på min Transalp.

  8. #18
    Svårt o tro det+fälgen är inte gjord för 150 däck(jo, jag har haft ett antal Transalper)

    Problemet är heller inte om det ryms utan även rullomkretsen. Utan att ta fram miniräknaren så får man gå ner till typ 150/50-17 för att få samma rullomkrets(...och såna däck finns ju inte).
    Skulle man dessutom lyckas kränga på ett 150/70(högt däck) så kan det ge en konstig styrgeometri. Alltså, lättare att köpa ett annat däck(eftrsom det finns och är dessutom bättre tycker jag)

  9. #19
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Svårt o tro det+fälgen är inte gjord för 150 däck(jo, jag har haft ett antal Transalper)

    Problemet är heller inte om det ryms utan även rullomkretsen. Utan att ta fram miniräknaren så får man gå ner till typ 150/50-17 för att få samma rullomkrets(...och såna däck finns ju inte).
    Skulle man dessutom lyckas kränga på ett 150/70(högt däck) så kan det ge en konstig styrgeometri. Alltså, lättare att köpa ett annat däck(eftrsom det finns och är dessutom bättre tycker jag)
    Är det inte 130 däck bak på transalpen?.Dessutom är fäjgen för smal för 150 däck.Men det går ju men då ska man inte klaga på nått om cykeln beter sig konstigt.Håller även med att vanliga Tourance funkar bättre än anakee2 på grus även om båda två inte skiljer mycket mot landsvägsdäck på grus.

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Är det inte 130 däck bak på transalpen?.Dessutom är fäjgen för smal för 150 däck.Men det går ju men då ska man inte klaga på nått om cykeln beter sig konstigt.Håller även med att vanliga Tourance funkar bättre än anakee2 på grus även om båda två inte skiljer mycket mot landsvägsdäck på grus.
    Visst är det 130 däck på den, men jag själv har inte märkt något konstigt med att ha 150 däck på min Transalp.
    Vet inte om andra däckmärken kan ha annan effekt.

Liknande ämnen

  1. Köpa ny mc
    Av Pride i forum Custom
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2013-06-07, 22:55
  2. Köpa custom
    Av kenboh i forum Custom
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-05-26, 09:53
  3. michelin anakee 3
    Av engström67 i forum Mekhörnan
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-03-29, 07:31
  4. Att köpa hoj...
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-08-29, 19:27
  5. Köpa HD i USA
    Av Ändy i forum Custom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 21:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •