Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 29

Ämne: CBR1000f -89

  1. #11
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Ta inte illa upp men det var det fulaste i hojväg jag har sett efter BMW
    Alla märken har ju fula hojar.Värst är ju Suzuki och Bmw.Jag tyckte Honda ser bra ut i tanke på ålder.Var ju en riktig sportourer på den tiden.

  2. #12
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Alla märken har ju fula hojar.Värst är ju Suzuki och Bmw.Jag tyckte Honda ser bra ut i tanke på ålder.Var ju en riktig sportourer på den tiden.
    Men en Gixer (GSXR) är ju himla fin.Hade jag haft råd så skulle jag själv köpt en välbevarad och fin Husqvarna 430 från mitten av åttiotalet som jag tycker är en RIKTIG mc.


  3. #13
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Men en Gixer (GSXR) är ju himla fin.Hade jag haft råd så skulle jag själv köpt en välbevarad och fin Husqvarna 430 från mitten av åttiotalet som jag tycker är en RIKTIG mc.

    En sådan Husqvarna hade jag gärna haft i garaget,skitfräna.

  4. #14
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    En sådan Husqvarna hade jag gärna haft i garaget,skitfräna.
    Om jag vore Åsa-Nisse å hittade en källa med oljeblandad bensin, Ja. Min sån rackare drack mer per timme än traktor med fyrskärig plog.
    Jan

  5. #15
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Om jag vore Åsa-Nisse å hittade en källa med oljeblandad bensin, Ja. Min sån rackare drack mer per timme än traktor med fyrskärig plog.
    Är ju ingen hoj för långkörning.En kort sväng ut i skogen räcker väl.Bör ju gå lätt 10 mil på en tank.Eller köra lite på bana och då är det ju bara att ta med sig några jeepdunkar.

  6. #16
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Vad kostar ett drivpaket till en sån? Jag funderar på nått liknande för att pendla på. Hur ser man att drivpaketet är slut?

    /F

  7. #17
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Vad kostar ett drivpaket till en sån? Jag funderar på nått liknande för att pendla på. Hur ser man att drivpaketet är slut?

    /F
    Runt tusenlappen beroende på var du inhandlar delarna.Ta tag i kedjan på bakdrevet klockan 15:00.Kan du dra kedjan rakt ut från drevet så att det blir ett klart synligt mellanrum mellan detta drev och kedja på några mm så är kedjan slut.Dreven fram och bak blir spetsiga / taggiga vid slitage.Vid för högt slitage brukar dreven även få en hajfensformad kontur.

  8. #18
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Som cykel alltså, trodde det var dyrare att byta men det var ju bra att veta att det inte var värre.

    /F

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Vad kostar ett drivpaket till en sån? Jag funderar på nått liknande för att pendla på. Hur ser man att drivpaketet är slut?

    /F
    Drivpaket med X-ring gick på i runda slänger 2000:- vart man än tittade.
    Nu var jag för ivrig för att vänta annars hade jag ju hört med Saarela som brukar vara grym, finns säkerligen något budgetalternativ nån mer stans men inget jag hittade då.

    Avgassystemet gick på 3000:- i rostfritt med DB-killer ifrån USA.

    Jag räknade med att den färdig skulle gå på 21 - 22000 vilket i min mening är helt okay då jag verkligen trivdes med framförallt körställningen.

    Medräknat här är ju inte alla timmar man kommer ha lagt med, men det är ju 100% nöje!
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  10. #20
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Du, Anders.
    va lång är du?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •