Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 29

Ämne: CBR1000f -89

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544

    CBR1000f -89

    Ja då var det dags igen....

    Jag insåg efter ett par turer att den VZ800 jag haft inte riktigt kunde parera min längd och jag fick aldrig någon riktigt bra kontakt, samtidigt låg det ju rätt i tiden för en försäljning.

    Maraudern blev alltså avytrad för 30 loppor och levererad till Borås i Torsdags till sin nya ägarinna.

    Inköpt igår blev istället en lite större hoj jag sneglat på ett tag, märkbart äldre men det var den föll mig i smaken direkt, den var dessutom väldigt välbehållen ytmässigt och inte skavd eller sönderrostad alls.

    Välservad på Mascot med kvitton och dokumentation sedan ny.

    Den har gått 8000mil, inga märkliga missljud i motor och med helt nya sulor på.
    Gick loss för 15.000.

    Nu till det tråkiga:

    Framgaffeln behöver nya packboxar inom kort, tätningarna har börjat torka sönder.

    Drivpaketet är HELslut, aldrig sett något liknande...






    Mycket behaglig att köra och med gott om krut om det skulle behövas, förmodligen än behagligare med ett fräscht drivpaket.

    Olja,filter är inköpt.
    Drivpaket, effektsystem, packboxar och verkstadshandbok äro beställt.

    Och nu är det ju nästan sommar med!
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  2. #2
    Medlem Nysses avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    32
    Grattis till köpet.


    Skickat från en obestämd plats i värden!

  3. #3
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Inte dum alls! Kan faktiskt se något liknande bli min nästa uppdatering. Grattis

  4. #4
    Ta inte illa upp men det var det fulaste i hojväg jag har sett efter BMW

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    No offence taken, til saken hör att jag körde en gsx600f vid och precis efter körkortstagandet, efter det inbillade jag mig att jag skulle gilla custom men det var inte min grej alls, så ett halvt steg tillbaka egentligen.

    Är ganska oväntat förtjust i just touringgenerna i designen.

    BMW bygger en hel del riktigt fina hojar och hade jag bara haft pengarna så hade det mycket väl kunnat bli en K1200 el dyl.
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  6. #6
    Nä förstår inte människor som köper BMW för det är det fulaste jag sett i hoj väg

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Nä förstår inte människor som köper BMW för det är det fulaste jag sett i hoj väg
    Och jag förstår människor som köper BMW av precis motsatt anledning
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  8. #8
    Ankan1
    Gäst
    CBR 1000F tillverkades fram till årsskiftet -97 / -98 där den delade denna års övergång med sin efterföljare CBR 1100XX.Ska tydligen vara en väldigt bra hoj rent funktionsmässigt så med tanke på priset och skicket din hoj är i så kan det ju vara lönt att lägga ner lite tid och kapital på att byta de delar som åldrats eller slitits ut.Som sagt, ett fint exemplar av det man nu kan se på bilden.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2014-03-16 klockan 17:37.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Ja från vad jag läst, sett och hört ska hojen vara riktigt okay, lite väl tung men den förde sig riktigt bra i kurverna.

    89 är dessutom förstå årsmodellen efter en del tillrättningar av barnsjukdommar, däribland taskiga kamkedjespännare..


    -----
    Ja jag har börjat demontering för att besiktiga ramen och allt annat krimskrams "innanför"..

    Systemet bak till skarven mot ljuddämparen ska ned och lackas, otippat lätt att få ned grenrören, av 8 muttrar fick jag bara med 2 pinnbultar.
    Var dock ett och ett halvt heeeelvete att komma åt, fick tömma och plocka ned kylarn =/

    Framhjulet är nedplockat och ska med till jobbet imorgon då den ventilen var ordentligt torrsprucken. Bakhjulet är dän och gamla dreven är avtagna.

    Veckan spenderas nog mest förrutom för lackering avgassystem på att putsa och snygga till
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  10. #10
    Medlem RymdBörjes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    I byn hemma
    Inlägg
    78

    Blank å fin...

    Om nu resten bortsett från det nämnda, drivpaket och packboxar, är i lika fint skick som det ser ut så finns det noga många välskötta mil kvar i den där...det är bara att gratulera.
    Anpassar farten efter omständigheterna.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •