Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Vårutrustad

  1. #11
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Jag ska montera nytt kåpglas (redan införskaffat)
    Sedan återstår lita service/pyssel; Olja + filter, smörja gasvajrarna och spänna kamkedjan.

  2. #12
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Red face

    Efter några dammiga resor ser jag att visiret blivit repigt. Mycket reflexer i motsol. Att begära 500 spänn för utstansat plexiglas är väl hutlöst (även utanför småland) ?
    Jan

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Efter några dammiga resor ser jag att visiret blivit repigt. Mycket reflexer i motsol. Att begära 500 spänn för utstansat plexiglas är väl hutlöst (även utanför småland) ?
    Måste också köpa ett nytt visir. Märkte det väldigt tydligt i motljus. Som sagt överpris tycker jag. Det är ju många grejer som det tas överpris på. Köpte ett luftfilter som bestod av en bit skumgummi med ett hål i. Skulle tro att den kostar kanske 1 kr i materialkostnad. Fick dock betala 125:-
    En liten anekdot om prisstegring.
    En affär i Karlstad sålde märkes T-shirt för 400:- Senare såldes de överblivna på rea för
    200:- alltså med 50% rabatt. Trots det låga priset var förtjänsten 100%. Inköpspriset var alltså 100:-

  4. #14
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Måste också köpa ett nytt visir. Märkte det väldigt tydligt i motljus. Som sagt överpris tycker jag. Det är ju många grejer som det tas överpris på. Köpte ett luftfilter som bestod av en bit skumgummi med ett hål i. Skulle tro att den kostar kanske 1 kr i materialkostnad. Fick dock betala 125:-
    En liten anekdot om prisstegring.
    En affär i Karlstad sålde märkes T-shirt för 400:- Senare såldes de överblivna på rea för
    200:- alltså med 50% rabatt. Trots det låga priset var förtjänsten 100%. Inköpspriset var alltså 100:-
    Hmmmm, kan man säga Olle. Visiret till min Bell star intergral kostade 15 kr.
    Jan

  5. #15
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Efter några dammiga resor ser jag att visiret blivit repigt. Mycket reflexer i motsol. Att begära 500 spänn för utstansat plexiglas är väl hutlöst (även utanför småland) ?
    Finns det inget på Feltema som passar då.

  6. #16
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Finns det inget på Feltema som passar då.
    Bt har väl bara till sina plastkrukor. ( OBS ingen kränkning)
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •