Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 42 av 42

Ämne: Varning för Honda MC Center i Göteborg!

  1. #41
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av EMH Visa inlägg
    Jag var kanske otydlig i min text eller så är läsförståelsen inte riktigt på topp hos vissa eller så har ni samma mentalitet som säljaren men jag anser inte att man ska acceptera skitsnack. Därför som jag kommer att ta detta vidare med VD:n på måndag.

    Jag är inte märkesfixerad så mig gör det inget om han inte gillar Yamaha eller andra märken men att hitta på skitsnack och lögner bara för att försöka sälja det egna märket är för mig både oproffesionellt och oacceptabelt. Jag är inte heller intresserad av att höra hans personliga åsikt om andra märken då jag ringde till honom för att diskutera Honda och inget annat.

    Det finns fler saker som hände som jag inte nämnde i första inlägget t.ex. detta. Jag kommenterade den relativt höga vikten på Honda CB650F och tyckte det var konstigt att Honda inte kunde matcha konkurrerande märken och modeller. Det är ju trots allt en nyutvecklad modell. Jag nämnde inte Yamaha utan sa ordagrant konkurrerande märken men trots det sa han att Yamahas ramar är undermåliga medan Honda har rejäla ramar som är byggda för att hålla. Därför som vikten är högre. Han sa också att Yamaha MT-07 är slö och att när han provkörde den förra året så flexade ramen. Det är ju konstigt eftersom bara en handfull journalister och Yamaha-återförsäljare världen över har provkört den. Hojen har ju inte ens kommit till Sverige ännu utan gör det tidigast vid månadsskiftet. Han ljuger alltså, bara för att snacka ner märket och hojen i ett försök att sälja på mig Honda. Det är för mig både oproffesionellt och oacceptabelt.

    Ni kanske accepterar ett sådan beteende. Jag gör det inte. Ni kanske köper av en sådan säljare. Jag gör det inte.

    Sist men inte minst så behöver inte ni som inte gillar denna tråd skriva i den för tråden handlar inte om mig utan om säljaren på Honda MC Center i Göteborg och hans oproffesionella beteende. Sedan är det ju uppenbart att någon här har ringt till butiken och berättat om denna tråd för varför skulle säljaren annars ringa upp mig på mobilen? Eller är det säljaren själv som gömmer sig bakom en användare tro?
    Fast jag begriper inte varför du går ut på ett forum med detta? Har hänt mig också att jag blivit fel bemött i en butik men inte tusan går jag ut på ett forum och skriker ut att jag ska ringa VD:n om saken..? Hur tänkte du här?

  2. #42
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    När du ändå håller på så kan du väl dra hela ärendet inför Europa domstolen ... ha ha ha ...

    Lycka nu till i livet ...
    Den ene värre än den andre

Liknande ämnen

  1. lindroths mc center
    Av böörje i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-11-17, 21:37
  2. Varning för älgar....
    Av RobbeS i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-21, 14:48
  3. I kväll är jag hos Triumph Center
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 07:12
  4. VARNING FÖR TUNGELSTAVÄGEN!
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 21:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •