Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 42

Ämne: Varning för Honda MC Center i Göteborg!

  1. #1
    EMH
    Gäst

    Varning för Honda MC Center i Göteborg!

    Hej,

    Är ute efter en ny hoj och i dagsläget står det mellan en Honda CB650F 2014 och en Yamaha MT-07 2014.

    Ringde till Honda MC Center i Göteborg eftersom jag hade några frågor. Personen jag pratade me var först trevlig när jag sa att jag funderar på att köpa mig en Honda CB650F 2014 men så fort jag nämnde att jag också var intresserad av en Yamaha MT-07 ändrades hans attityd och han började genast att snacka ner både hojen och Yamaha som märke.

    När jag sa att jag inte vill höra på sådant skrattade han och sa att "sanningen måste vara svår att höra" och att "Honda är störst av en anledning". När jag frågar om han är på riktigt så svarar han osammanhängande att "han vet vad han pratar om eftersom han håller på och tävlar och sånt".

    Blir stum eftersom jag aldrig har varit med om ett sådant bemötande eller beteende. Han säger då att han "inte har tid att snacka om Yamaha" trots att jag bara nämnt Yamaha i början av samtalet när jag berättade att jag även var intresserad av den hojen. Han försöker härnäst att sälja på mig en Honda NC750S eftersom den "trots sina 55 hk och 216 kg accelererar upp till 140 km/h snabbare än Yamahan."

    När jag säger att jag vill prata med den ansvarige eftersom jag vill lägga fram ett klagomål säger han att han är det. Säger då att jag kommer avsluta samtalet och att jag kommer kontakta Honda MC Sverige. Han skrattar då och säger "lycka till med din Yamaha" och lägger på luren.

    Ringde till Honda MC Sverige men det var stängt. Dock hade en medarbetare kopplat sin mobil så hon svarade. Jag berättade vad som hänt och hon sa då att Honda ser allvarligt på detta och att jag skulle ringa VD:n Robert på måndag. Fick hans direktnummer så på måndag kommer jag ringa och berätta hur det gick till.

    Jag vill inte verka elak men personen på Honda MC Center i Göteborg måste gå på piller eller något annat för jag har aldrig varit med om en sådan attityd och ett sådant beteende. Skamligt.

    Är fortfarande intresserad av Honda CB650F 2014 och en Yamaha MT-07 2014 men blir det en Honda köper jag den inte från butiken i Göteborg, det kan jag lova.

  2. #2
    Ankan1
    Gäst
    Hej och välkommen på dig med ...

    Måste ju vara som att ringa och fråga en Volvo försäljare vad fördelarna är med att köpa en BMW.

    Men att börja anmäla folk för att de har sin egen mening i frågan är väl till att göra livet extra besvärligt.
    Måste vara enklare att ringa upp någon annan mc försäljare och höra deras version av vad som är bäst eller mindre bra.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2014-03-15 klockan 14:19.

  3. #3
    EMH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Hej och välkommen på dig med ...

    Måste ju vara som att ringa och fråga en Volvo försäljare vad fördelarna är med att köpa en BMW.

    Men att börja anmäla folk för att de har sin egen mening i frågan är väl till att göra livet extra besvärligt.Måste vara enklare att ringa upp någon annan mc försäljare och pröva lycka på nytt.
    Jag nämnde bara Yamaha en gång och det var i början av samtalet när jag sa att jag förutom Hondan också var intresserad av en Yamaha MT-07. Nämde det inte igen eller ställde frågor om den så hur är hans beteende berättigat, enligt dig?

  4. #4
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av EMH Visa inlägg
    Jag nämnde bara Yamaha en gång och det var i början av samtalet när jag sa att jag förutom Hondan också var intresserad av en Yamaha MT-07. Nämde det inte igen eller ställde frågor om den så hur är hans beteende berättigat, enligt dig?
    Jag håller med dig,man behöver inte låta så där överlägsen i telefon.Finns många snorkiga försäljare som har sin lön ändå.Jag tycker du ska ringa upp Vd,n och berätta vad du tycker och tänker.Och sedan vänder du dig till en annan handlare.Dom ska fan tåla att man nämner ett annat märke,för dig som konsument så är det ju massa pengar som ska ut.

  5. #5
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Hej och välkommen på dig med ...

    Måste ju vara som att ringa och fråga en Volvo försäljare vad fördelarna är med att köpa en BMW.

    Men att börja anmäla folk för att de har sin egen mening i frågan är väl till att göra livet extra besvärligt.
    Måste vara enklare att ringa upp någon annan mc försäljare och höra deras version av vad som är bäst eller mindre bra.
    Skulle mycket väl tala om för försäljaren att Volvo är bättre än Scania på det och det eller tvärsom.En seriös försäljare ska ta sådant.Sådana där snorkiga ska ju veta vad man tycker,skulle då gett denne en duvning som hette duga.Tur man har en bra handlare där sådant snack aldrig skulle förekomma.Men går ju dåligt för många mc handlare med och inte konstigt att dom blir griniga.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av EMH Visa inlägg
    "sanningen måste vara svår att höra" och att "Honda är störst av en anledning".
    Är det Hondamannen som arbetar där tro?

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Gaijin Visa inlägg
    Är det Hondamannen som arbetar där tro?
    Stopp, låt det vara bra nu när han inte kan svara för sig!
    Ove

  8. #8
    EMH
    Gäst
    Blev nyss uppringd av säljaren och han säger att allt är ett missförstånd och att han har det kämpigt privat. Han ber om förlåtelse och nästan ber mig om att inte ringa till Robert och när jag frågar hur han vet att jag ska ringa Robert blir han tyst. Jag frågar då om han har läst denna tråd och han lägger då på luren.

    Han försökte sig alltså på en fuling eftersom han inte vill att jag ska ringa Honda.

    Idiot!

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av EMH Visa inlägg
    Blev nyss uppringd av säljaren och han säger att allt är ett missförstånd och att han har det kämpigt privat. Han ber om förlåtelse och nästan ber mig om att inte ringa till Robert och när jag frågar hur han vet att jag ska ringa Robert blir han tyst. Jag frågar då om han har läst denna tråd och han lägger då på luren.

    Han försökte sig alltså på en fuling eftersom han inte vill att jag ska ringa Honda.

    Idiot!
    Killen har nog fått sig en näsbränna nu, så du kan nog släppa det.
    Om någon annan försäljare läser detta, SÅ SKALL NI FRAMHÅLLA VAD NI SJÄLVA SÄLJER, OCH ABSOLUT INTE SNACKA SKIT OM KONKURENTER.
    Har själv jobbat som försäljare och vet vad jag talar om. Jag hade ett talesätt. Jag skall inte sälja utan det är kunden som skall vilja köpa. Då får man heller inga klagomål.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Hej och välkommen på dig med ...

    Måste ju vara som att ringa och fråga en Volvo försäljare vad fördelarna är med att köpa en BMW.
    .
    Är inte egenskapen att-inte-snacka-skit-om-konkurrenterna på grundkursnivå i säljkursen???

    Alltid trott att man säljer sin vara på att den är bättre än konkurrentens.
    (sen ska säljaren glömma ev svagheter..)
    Man kan jämföra sin vara mot konkurrenternas men skitsnack om dem baktänder nästan alltid hos en blivande kund.
    Precis som det gjort här..

Liknande ämnen

  1. lindroths mc center
    Av böörje i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-11-17, 21:37
  2. Varning för älgar....
    Av RobbeS i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-21, 14:48
  3. I kväll är jag hos Triumph Center
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 07:12
  4. VARNING FÖR TUNGELSTAVÄGEN!
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 21:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •