Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 42

Ämne: Varning för Honda MC Center i Göteborg!

  1. #31
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av EMH Visa inlägg
    Jag var kanske otydlig i min text eller så är läsförståelsen inte riktigt på topp hos vissa eller så har ni samma mentalitet som säljaren men jag anser inte att man ska acceptera skitsnack. Därför som jag kommer att ta detta vidare med VD:n på måndag.

    Jag är inte märkesfixerad så mig gör det inget om han inte gillar Yamaha eller andra märken men att hitta på skitsnack och lögner bara för att försöka sälja det egna märket är för mig både oproffesionellt och oacceptabelt. Jag är inte heller intresserad av att höra hans personliga åsikt om andra märken då jag ringde till honom för att diskutera Honda och inget annat.

    Det finns fler saker som hände som jag inte nämnde i första inlägget t.ex. detta. Jag kommenterade den relativt höga vikten på Honda CB650F och tyckte det var konstigt att Honda inte kunde matcha konkurrerande märken och modeller. Det är ju trots allt en nyutvecklad modell. Jag nämnde inte Yamaha utan sa ordagrant konkurrerande märken men trots det sa han att Yamahas ramar är undermåliga medan Honda har rejäla ramar som är byggda för att hålla. Därför som vikten är högre. Han sa också att Yamaha MT-07 är slö och att när han provkörde den förra året så flexade ramen. Det är ju konstigt eftersom bara en handfull journalister och Yamaha-återförsäljare världen över har provkört den. Hojen har ju inte ens kommit till Sverige ännu utan gör det tidigast vid månadsskiftet. Han ljuger alltså, bara för att snacka ner märket och hojen i ett försök att sälja på mig Honda. Det är för mig både oproffesionellt och oacceptabelt.

    Ni kanske accepterar ett sådan beteende. Jag gör det inte. Ni kanske köper av en sådan säljare. Jag gör det inte.

    Sist men inte minst så behöver inte ni som inte gillar denna tråd skriva i den för tråden handlar inte om mig utan om säljaren på Honda MC Center i Göteborg och hans oproffesionella beteende. Sedan är det ju uppenbart att någon här har ringt till butiken och berättat om denna tråd för varför skulle säljaren annars ringa upp mig på mobilen? Eller är det säljaren själv som gömmer sig bakom en användare tro?
    Ok.Vi har läst om hondasäljaren nu.
    Jan

  2. #32
    EMH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ok.Vi har läst om hondasäljaren nu.
    Detta är ett diskussionsforum och på ett sådant så diskuterar man. Om du inte gillar tråden så finns det säkerligen andra trådar som du gillar. Att du inte skriver där istället för att förstöra denna med inlägg som inte tillför något?

    Har läst runt på detta forum och det verkar vara ett ställe där otrevligt folk och självutnämnda besserwissers samlas och beter sig illa mot andra om inte åsikterna passar. Flera personer har ju faktiskt avslutat sitt medlemskap p.g.a. detta och nu gör även jag det. Livet är nämligen för kort för att behöva ta skit från personer som med stor sannolikhet inte ens äger en hoj utan bara sitter och beter sig illa på nätet mot andra för att det egna livet är så tråkigt och för att man inte har det andra har.

    Administratören kan avsluta mitt medlemskap, tack.

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Haha, jag visste det, en enda tråd bara skapad för att misskreditera en handlare....djefligt seriöst.

  4. #34
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  5. #35
    Ankan1
    Gäst
    När du ändå håller på så kan du väl dra hela ärendet inför Europa domstolen ... ha ha ha ...

    Lycka nu till i livet ...

  6. #36
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    De är jobbigt att vara ensam vettig
    Jan

  7. #37
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Sunt förnuft är det enda som är rättvist fördelat över jorden - alla anser att de har tillräckligt...

    /Freddo

  8. #38
    Till skillnad mot er andra så tror jag på trådskaparen och jag tror inte att han är ute efter att misskreditera handlaren bara för att. Vi är alla olika, jag hade personligen inte skrivit om det utan sagt till handlaren direkt att han är ett stolpskott, vänt mig om och sedan lämnat butiken. Den handlaren hade aldrig sett mig eller mina pengar igen.

    Har en polare som bara skriver på nätet (Prisjakt) när han vill ge dåligt omdöme om någon produkt eller liknande så att man blir medlem på ett forum bara för den sakens skull ser jag inte som något konstigt alls. Behöver inte betyda att man arbetar hos en konkurrent eller har någon baktanke. Vissa vill bara "klaga av sig" helt enkelt.

    Sedan tycker jag att det är en jävla dålig ton i denna och andra trådar. Samma individer som håller på hela tiden. Hur är ni funtade egentligen? Är det en taskig barndom eller projektion av hur kärringen där hemma behandlar er som gör att ni måste sitta och hävda er på nätet? Lite självrannsakan vore kanske på sin plats, eller tycker ni inte det när ni gör så att trådskaparen väljer att lämna forumet?

    Det är ju inte konstigt att detta forumet är mer eller mindra dött när ni beter er som ni gör.

    Ser fram emot alla "trevliga" svar.

  9. #39
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Men det är ok att dra upp en massa om någon som inte har möjlighet att försvara sig?

  10. #40
    Medlem RymdBörjes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    I byn hemma
    Inlägg
    78

    Question

    Citat Ursprungligen postat av Gaijin Visa inlägg
    Till skillnad mot er andra så tror jag på trådskaparen och jag tror inte att han är ute efter att misskreditera handlaren bara för att. Vi är alla olika, jag hade personligen inte skrivit om det utan sagt till handlaren direkt att han är ett stolpskott, vänt mig om och sedan lämnat butiken. Den handlaren hade aldrig sett mig eller mina pengar igen.

    Har en polare som bara skriver på nätet (Prisjakt) när han vill ge dåligt omdöme om någon produkt eller liknande så att man blir medlem på ett forum bara för den sakens skull ser jag inte som något konstigt alls. Behöver inte betyda att man arbetar hos en konkurrent eller har någon baktanke. Vissa vill bara "klaga av sig" helt enkelt.

    Sedan tycker jag att det är en jävla dålig ton i denna och andra trådar. Samma individer som håller på hela tiden. Hur är ni funtade egentligen? Är det en taskig barndom eller projektion av hur kärringen där hemma behandlar er som gör att ni måste sitta och hävda er på nätet? Lite självrannsakan vore kanske på sin plats, eller tycker ni inte det när ni gör så att trådskaparen väljer att lämna forumet?

    Det är ju inte konstigt att detta forumet är mer eller mindra dött när ni beter er som ni gör.

    Ser fram emot alla "trevliga" svar.
    Det är väl egentligen ingen som ifrågasätter det TS skriver som sådant. Bara tolkningen av det som berättats.
    Det är alldeles säkert alldeles sant att den osmidige Hondasäljare kläckte ur sig det som han tillskrivs. Det är liksom inte det som är grejen.

    Underhållningsvärdet består uti, att det av en konversation som de allra flesta nog skulle avfärdat med ett par @£$@£*##** och liknande utryck följt av ett vältaligt "skitstövel, så av den tillhandahållna fjädern så byggs det ett inte ett höns utan ett helt hönseri!
    TS framstår som om han blivit personligen förolämpad, personligt som i om säljarens bristande stil, hys och finns berodde på just honom och inget annat.

    Om han nu blir så upprörd av denna på det hela taget, om så inte triviala sak men trots det i alla fall inte världsomvälvande händelse så undrar jag förstås i mitt stilla sinne...alltså, hur i hela fridens namn kommer TS att reagera om något riktigt viktigt, livsavgörande händer? Jag bara undrar...

    Flexande ramar eller inte...distansen från oskicklig till personlig förolämpning borde rimligen vara längre än så...
    Anpassar farten efter omständigheterna.

Liknande ämnen

  1. lindroths mc center
    Av böörje i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-11-17, 21:37
  2. Varning för älgar....
    Av RobbeS i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-21, 14:48
  3. I kväll är jag hos Triumph Center
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 07:12
  4. VARNING FÖR TUNGELSTAVÄGEN!
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 21:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •