Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 81

Ämne: Tranresan 2014

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av wbr Visa inlägg
    Jag kan ofta lättare på vardagar, vi får se vad tranorna beslutar sig för, de väntar väl på S- el. SV-vindar kan jag tänka mig. Kul med ett mål och träffa likasinnade då man är ute och åker.
    har heller inga problem med vardagar. Det är väl svårt att sia om när antalet blir som högst. Eftersom de har tjyvstartat i år, kanske det flyter (de flyger) ut på ett annat sätt än då det är en kallare vår. Kanske månadsskiftet blir OK, eller vad tror Ove???

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    har heller inga problem med vardagar. Det är väl svårt att sia om när antalet blir som högst. Eftersom de har tjyvstartat i år, kanske det flyter (de flyger) ut på ett annat sätt än då det är en kallare vår. Kanske månadsskiftet blir OK, eller vad tror Ove???
    Funkar bra för mig. Vardagar innebär att det går att käka billigare och maten är minst lika bra som helgmenyn. Att vi flyttade till Lördag för ett antal år sen var för att dom som jobbar skulle ha en chans - men sådana har vi inte sett så många av..
    Ove

  3. #23
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194

    Thumbs up

    Hej på er!! Lenga sidan jag har varit på denna sidan nu. Jag har varit upptagen med att vara i Spanien ettt par gånger sedan jul Numera när man har blivit pensjonär, så passar også vardager för mig Men möyligen jag måste ankomma i bil Men hjelm og väst skal själklart medtagas. Har just startat prossesen med at sälja hojen Men ny skal inskaffas så fort som jag finnar retta objekt


    ____________________
    Simen

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Hej på er!! Lenga sidan jag har varit på denna sidan nu. Jag har varit upptagen med att vara i Spanien ettt par gånger sedan jul Numera när man har blivit pensjonär, så passar også vardager för mig Men möyligen jag måste ankomma i bil Men hjelm og väst skal själklart medtagas. Har just startat prossesen med at sälja hojen Men ny skal inskaffas så fort som jag finnar retta objekt


    ____________________
    Simen
    Trevligt att höra av dig igen . Vad för mc har du tänkt dig denna gången?

  5. #25
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    tjena Olle. Jag hadde tenkt nåt sånn som Räven har ja Jag har nämligen skrivit mig tilbaks til Norge. Skattvärket både i Sverige och Norge skal ha skattpängar av mig. Så jag tycker det får rekka med at betala skatt til ett land Jag kolla hva Norska tullen skulle ha i avgifter på FJR'n, och det skulle kosta mig ca 68000,00 Norska kronor för at få Norska regskyltar. Derfor säljar jeg den her i Sverige och kjöpar en i Norge i stället


    ______________
    Simen

  6. #26
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    det låter riktigt trevligt med tur och kolla lite pippis fast den 5 april är det stockholm och teaterföreställning hos sonen men nåt år när allt klaffar och väder för långtur brummar jag till detta möte


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  7. #27
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    tjena Olle. Jag hadde tenkt nåt sånn som Räven har ja Jag har nämligen skrivit mig tilbaks til Norge. Skattvärket både i Sverige och Norge skal ha skattpängar av mig. Så jag tycker det får rekka med at betala skatt til ett land Jag kolla hva Norska tullen skulle ha i avgifter på FJR'n, och det skulle kosta mig ca 68000,00 Norska kronor för at få Norska regskyltar. Derfor säljar jeg den her i Sverige och kjöpar en i Norge i stället


    ______________
    Simen
    Är inte även en GS svindyr i Norge
    Jan

  8. #28
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Är inte även en GS svindyr i Norge
    Jo det är dom Jan. Men det blir nog inte nån fabriksny hoj nei Men det liggar många begangnade på netet som har ett aksetabelt pris, och som heller inte har gått så många mil. Och fördelen er jo också att dom flesta är utstyrat med pacväskor och annat utstyr som också är svindyrt att innhandla, så som GPS til exsempel


    __________
    Simen

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    : Men möyligen jag måste ankomma i bil Men hjelm og väst skal själklart medtagas. Har just startat prossesen med at sälja hojen
    Simen
    Välkommen är du på vilket sätt du vill och hjälmen räcker att du har på dig medan vi fikar och käkar lunch så att det syns för andra att du tillhör gänget.

    Dagens tranantal är 800 så ännu är ingen "ko på isen" även om det blivit kallare.
    Ove

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Välkommen är du på vilket sätt du vill och hjälmen räcker att du har på dig medan vi fikar och käkar lunch så att det syns för andra att du tillhör gänget.

    Dagens tranantal är 800 så ännu är ingen "ko på isen" även om det blivit kallare.
    Verkar som om tranornas väderguru tillfälligt stoppat flytten i väntan på bättre väder

Liknande ämnen

  1. Tranresan 2018
    Av Ove i forum Off topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2018-04-02, 19:50
  2. Tranresan 2017
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2017-03-31, 21:06
  3. TRANRESAN 2016
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2016-04-04, 22:25
  4. Tranresan 2015
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2015-04-14, 16:41
  5. Tranresan
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 97
    Senaste inlägg: 2010-04-21, 18:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •